You are viewing a single comment's thread from:

RE: STEEM ADVENT CALENDAR 2019 - DAY 3

in #polish5 years ago

Ja pamiętam, że u nas w mieścinie to co roku Mikołaj/Gwiazdor przyjeżdżał do kościoła. Wtedy trzeba było się pięknie ubrać i całą rodziną szło się na rozdawanie prezentów.
I jak ja tego nienawidziłam! Bo to trzeba było iść na środek i do mikrofonu odpowiadać na pytania przy całym tłumie ludzi. Trauma do końca życia!
Że nie wspomnę ile dzieciaków się rozpłakało.

Patrząc na to teraz, to tak jak @wzp wspomniał - rodzice się starali, ale dla nas to chyba nie do śmiechu było.
Z tego co pamiętam to chyba nawet całe przedszkole było zaangażowane. Były składki pieniędzy i ktośtam jechał kupić podarki, żeby każde dziecko dostało to samo i nie czuło się pokrzywdzone. I to było fajne.. były kredki, plastikowe zabawki, czekolady, piłki, kolorowanki.

A jak się dowiedziałam, że mikołaj nie jest prawdziwy, to nie pamiętam :) Chyba już w przedszkolu podczas tych traumatycznych wydarzeń niektórzy wiedzieli, że to ksiądz się przebiera, albo któryś tata. Potem jakoś to naturalnie poszło… niby wiadomo, ale każdy i tak miał frajdę i już się nie bał.
Trochę może nie na temat, ale jakoś na wspominki mi się wzięło po przeczytaniu innych odpowiedzi :)

(w razie wygranej oddaję moje tokeny pozostałym 2 osobom)

Sort:  

Cholera... już 3 komentarz o traumie z dzieciństwa...

Maskara jakaś. Jak pomyśle o zakładaniu rodziny to traumę będę miał, ale ja. Jak zrobić żeby dzieciom oszczędzić traumy pod tytułem "niezbyt św. Mikołaj" 😂

Wiesz co.. to chyba każdy dzieciak musi przejsc. Pamietam jak u siostry byl Mikolaj jak dzieciaki byly małe, to tez był płacz i strach w oczach. A dorośli mieli ubaw...
Tak chyba musi być :D

Coin Marketplace

STEEM 0.17
TRX 0.13
JST 0.027
BTC 60970.82
ETH 2602.36
USDT 1.00
SBD 2.65