Bułki pszenno-żytnie

in #polish6 years ago

Bułki pszenno-żytnie

Witam wszystkich serdecznie, jako że miałem pracowity tydzień nie byłem w stanie przygotować nic do opublikowania. Ale za to moja Żona przygotowała publikację z kuchni i zleciła mi udostępnienie, jako że jej konto nie jest jeszcze aktywne :-) Dlatego od mojej Żony przepis na domowe bułeczki

Tak moja Żona to ta ze zdjęcia profilowego ;-)

Składniki:

300g mąki pszennej + 200g mąki żytniej
150 ml mleka
150 ml przegotowanej zimnej wody
15g świeżych drożdży
40g oliwy lub oleju kokosowego (rozpuszczonego)
1 łyżeczka soli
1 łyżeczka cukru
Opcjonalnie: Nasiona słonecznika, czarnuszki lub inne które lubimy.

Przepis:

Zrobić rozczyn (z drożdży , 2 łyżek mąki, mleka i cukru) wymieszać i podgrzać bez doprowadzenia do wrzenia. Pozostawić do wyrośnięcia w ciepłym miejscu, po wyrośnięciu dodać powstały zaczyn do reszty składników


Dokładnie wszystko wyrobić ręcznie lub wymieszać mikserem.


Ciasto pozostawić do wyrośnięcia na godzinę czasu w ciepłym miejscu


Następnie odmierzyć 86g na jedną bułkę i formować, wychodzi ok 10 sztuk, odstawić do wyrośnięcia


Bułeczki po wyrośnięciu nacinamy na górze, w celu przyozdobienia oraz smarujemy roztrzepanym jajkiem.


Tak przygotowane bułki musimy piec od 15 do 20 minut aż się zarumienią w piekarniku nagrzanym do 200 stopni.

Smacznego !!

Sort:  

Smacznie wyglądają ! Dodatkowo, przepis wydaje się łatwy 😉

Ładne :)
Ostatnio próbuję zrobić kajzerki na wodzie drożdżowej, ale jeszcze potrzebuję kilku prób, żeby wyszły jak należy.

Z jakich skladnikow jest roszczyn w tym przepisie ? :-)

Woda drożdżowa, mąka i sól :) to typowe pate fermentee, tylko drożdże dzikie z wody z owocami.

Coin Marketplace

STEEM 0.19
TRX 0.13
JST 0.030
BTC 62907.89
ETH 3379.73
USDT 1.00
SBD 2.50