Porady zdrowotne #1 - Woda

in #polish7 years ago (edited)

Rozpocznę może od najbardziej popularnej ale niesamowicie niedocenianej substancji - wody.


Ile wody należy pić?

Różne są źródła ile powinno się wody pić, ale według mnie najbardziej odpowiedni jest 30ml/kg ciała a nawet powiedziałbym 35ml/kg co odpowiada 1,75l(7 szklanek) wody dla 50kg i 3,5l(14 szklanek) dla osoby która waży 100kg, jednak nie możemy do tego wliczać innych napojów czy zup - to dodatek, tyle powinniśmy wypijać tylko i wyłącznie wody( tak herbata także się nie wlicza). Oczywiście uwzględnić trzeba także temperaturę otoczenia, w leci należy troszkę więcej spożywać.


Jaką wodę należy pić?

- Optymalną metodą spożywania wody jest dodawanie do niej niewielkiej ilości soli (szczypty) by spożywać przy okazji cenne dla nas minerały zawarte w soli. Przy tym ta sól powinna być stara kopalniana - himalajska lub nasz kłodawska(uważajmy na przeciwzbrylacz w niektórych solach ) cena soli himalajskiej 4-5zł/kg więc nie jest to duży koszt kłodawskiej jeszcze mniejszy ale duży koszt przesyłki, więc powinno się odrazu kupić mały zapas jeśli chce się ekonomicznie. - Najlepsza jest woda odfiltrowana lub z butelek szklanych. Ponoć z butelek plastikowych szczątkowe ilości tego plastiku przenosza się do wody zwłaszcza w wysokich temperaturach. Jeśli się taką kupuje najlepiej jest przelewać do butelek szklanych zaraz po kupieniu, ale nie ma też co przesadzać. Ja głównie pije przefiltrowaną ale butelkowaną także tylko staram się w ciemnym i chłodnym miejscu. Istnieją teraz teorie o strukturze wody, ale tego tematu nie zgłębiłem jeszcze, napiszę o tym może oddzielny artykuł jak kiedyś go zgłębię.

Zalety picia wody

Dużo jest opisywanych w internecie zalet, ale ja opiszę które widzę po sobie (piję około 3,5l samej wody dziennie przy 95kg). - Jędrnośc i czystośc skóry poprawia się po pewnym czasie w baardzo dużym stopniu, zdjęcie poglądowe pani po 30 dniowej "kuracji" wodą:

- Większy spokój, kiedyś miałem napady złości, nie mogłem wysiedzieć na miejscu, robiło mi się strasznie gorąco nie wiedziałem dlaczego. Parę lat temu zrozumiałem, że to działo się jak byłem odwodniony, teraz takie rzeczy się nie dzieją a do tego na co dzień jestem spokojniejszy.
- Od czasu do czasu wszyscy mają bóle głowy - także może to być spowodowane odwodnieniem. Dobrym sposobem na migrenowe bóle głowy jest gdy zbliża się nadpad wypić dwie szklanki wody z solą, powinno w jakimś stopniu pomóc lub zupełnie zniwelować, działa także z zwykłym bólem głowy.
- Lepsze samopoczucie, wiąże się to w sumie z większym spokojem opisanym wcześniej, ale rzeczywiście czuje się weselszy i pozytywniejszy odkąd zwracam na to uwagę.

Jak sprawdzić czy jestem odpowiednio nawodniony ?

Najprostszym sposobem, który także ja stosuje jest kontrola koloru moczu. Powinien on być koloru praktycznie białego, może być leciutko żółty. Im bardziej żółty tym mocniej jesteśmy odwodnieni i należy szybko uzupełnić wodę.

Ciekawostka

Istnieją ludzie którzy dosłownie leczą wodą. Na czym to polega ? Po prostu na prawidłowym nawadnianiu i ścisłym kontrolowaniu organizmu. Oczywiście jest to metoda przy przewlekłych chorobach i tylko jedna z możliwych przyczyn powstawania wrzodów żołądka i tym podobnych, niemniej jest skuteczna i wielu osobom pomogła. Oczywiście wszystko przy poważniejszych chorobach wszystko należy konsultować z lekarzem, jednak na pewno to nie zaszkodzi a pomoże!


Jeżeli się podobało, zostaw komentarz bym miał motywacje dalej pisać oraz jeżeli chcesz widzieć kolejne wpisy zostaw follow ! Pozdrawiam i miłego weekendu !

Sort:  

Woda jest podstawą. Uważaj na bledy. Pomylilem wode z sola

Nie rozumiem czemu np herbata nie jest wliczana do dziennego spożycia wody.
> Herbata to 99.9% wody, owszem podczas gotowania trochę minerałów się wytrąci jednak nie wszystkie.

Ja piję kranówkę, bo moje miasto ma bardzo dobrą, z studni głębinowych. Jest twarda ale to potwierdza ze ma dużo minerałów.

Jeśli ktoś ma problem z wypiciem wystarczającej ilości wody, to polecam aplikacje która przypomni - Hydro Coach https://play.google.com/store/apps/details?id=com.codium.hydrocoach&hl=pl

Nie wiem sam dokładnie ale pewnie chodzi o składniki herbaty które nie nawadniają odpowiednio, też czasami pije kranowa. A co do poziomu to ten mocz jest według mnie świetnym wskaźnikiem i ja z niego korzystam + po prostu lubię dużo pić :)

Nie ważne jak nawodniony organizm. Mocz będzie wpadał w żółć gdy będzie... długo nie oddawany.

Tak, ale jest dużo odcieni żółtego poza tym jak dużo wody się pije to raczej często się chodzi do kibelka. Trochę lepiej jest jak się pije tą wodę z solą wtedy lepiej organizm trzyma wodę

:) Waze grubo ponad 100 kilo wiec wody wedle obliczen powinnam wypic bardzo duzo .... nie wiem nawet czy to byloby mozliwe ... zawsze zapominalam o piciu wody :( pozniej napenialam butelki dzienna dawka ... i tyle staralam sie wypic w ten sposob kontrolowalam picie ...ale niestety nie zawsze to sie sprawdzalo... Dlugi czas pilam wody minerlane ze sklepu wiedzac ze w duzej mierze nie maja juz mocy,,,, oczywisce miedzy czasie woda z kranu szla litrami ...kiedys poczytalam sobie o wodzie i troche kranowej sie tez wystraszylam ... zaczelam ja filtrowac, aczkolwiek filtry nie wszystko co zle wyfiltruja a skolei zabieraja miedzy innymi to co dobre, te nowe filtry maja w sobie mineraly i rzekomo woda zostaje ponownie zasilona nimi, ale to juz brzmi jak przetworzenie i w rzeczywistosci tak jest ...
Najlpsza bylaby Studnia glebinowa ale nie kazdemu jest dane takie cudo miec ...
Postanowilam kupic Lodowke z wodopojem (jak ja to nazywam) i produkcja lodu ..
Wodopoj podlaczony jest bezposrednio do kraniku po czym do filtra, pije od tego czasu dosc duzo wody bo za kazdym razem przechodzac kolo lodowki podstawiam szklane i napelniam ja woda... nie zawsze ale czesto do wody dodaje soli Himalajskiej, rano naczczo zawsze pije wode z octem jablkowym a ostatnio po przeczytaniu artykulu o cukrze brzozowym w momencie jak mam ochote na slodkie, pije szklane wody z Ksylitolem ( mozna dodac cytryny i smakuje jak lemoniada) oczywiscie co najwazniejsze - dodaje duzo lodu do kazdej szklanki wody tak zeby pic wlasciwie rozpuszczony lod .. podobna ta woda jest wowczas najbardziej wartosciowa .. i powiem szczerze ze smakuje mi bardzo, odkad pije wode z lodem nie mam ochoty na inne napoje i woda sklepowa przestala mi smakowac ... takze napewno bardzo wazne jest jaka wode wybieramy :) Niestety zyjac w warunkach miastowych z podlaczeniem pod wodociagi, nie bedzie to juz nigdy do konca woda Zdrowa ....Myslalam rowniez nad zakupem Jonizatora wody ...pilam juz taka wode i faktcznie smak jej jest fantastyczny .. czuje sie wielka roznice ale czytajac artykuly w sieci, za i przeciw czlowiek glupije i nie wie czy to czasem nie chwyt markentingowy ...tym bardziej ze ceny takich Jonizatorow sa przerazajaco wysokie.......

To w takim razie dobrze robisz, woda z lodu to jest właśnie taka jak wychodzi z jonizatora, strukturalna. Poczytaj jak przygotowywać taka wode właśnie z zamrazania/rozmnazania jest to tanie i szybkie ale trzeba pilnować ja akurat mam malutki zamrażalnik i jak miałem więcej czasu to robiłem to ale ostatnio przestalem. A odnośnie ilości wody to najważniejsze żebyś obserwowała swoje ciało, na siłę nie ma co pakować wody, dobry sposób to ten z moczem według mnie. O strukturyzacji postaram się napisać artykuł wkrótce ;)

:) dokladnie, bo to bardzo ciekawy temat :)

a co do lodu to jak pisalam w komentarzu, robi mi lodowka sama :) wiec automatycznie szklane lodu pije co podejde do lodowki .. hihi :)

Pozdrawiam i czekam na nastepny fajny text !

U rodziców mam też taka lodówkę świetna sprawa do tego zamrażarka sama większa niż cała moja lodówka ;D cieszę się że ci się podoba, do usłyszenia !

:) Fakt ze duza bo sama musialam troche kuchnie przebudowac zeby ja wstawic :) ale teraz nie oddalabym za nic w swiecie .. hihi... Pozdrawiam!

Looks really good! Followed you @elysiian

Podczas greckiego lata przydarzyły mi się bóle głowy spowodowane odwodnieniem. Jednak woda wodzie nie równa i pijąc nieodpowiednią wodę można sobie zaszkodzić, myślę że się ze mną zgodzisz. Czy dobrze zrozumiałam, filtrujesz wodę butelkowaną?

Zgadzam się, trzeba najlepszą wodę pić. Nie filtruje kranową ale czasami piję też butelkowaną normalnie, nie popadajmy w skrajność :) wodę butelkowaną tak jak pisałem trzeba chronić przed światłem słonecznym i temperaturą szczególnie. Oraz tak jak pisałem woda z solą bardzo dobrze nawadnia i utrzymuje tą wodę w organiźmie, NIE CZYSTA SKLEPOWA tylko kopalniana wartościowa.

Nie popadam w skrajność, źle zrozumiałam... :) Słyszałam że skład wody butelkowanej też często jest podejrzany. Jeśli chodzi o ochronę przed temperaturą to już dawno doszłam do wniosku że woda zanim dotrze do sklepów i lodówek, w większości przypadków (zwłaszcza latem) już nie nadaje się do picia. Wodę z solą oraz miodem i sokiem z cytryny piję latem. Przez cały rok piję raczej wodę z sokiem z cytryny. Z samą solą jeszcze nie próbowałam ale na pewno spróbuję. Pozdrawiam :)

Co robić żeby po każdej wypitej szklance nie chodzić do ubikacji? Przeze mnie woda się po prostu przelewa :>

Spróbuj właśnie soli, tylko nie tej sklepowej czystej tylko kopalnianą jakąś, himalajską albo kłodawską. Możesz kupić tylko trochę i używać tylko do tego celu, szczypta do każdej szklanki nie przesadzaj też.

Dodaj kapkę soku, lub w inny sposób nadaj jej smaku.

Co robić w momencie, gdy woda po prostu "nie smakuje"? Wiem, że brzmi to dziwnie, ale nie daję rady pić samej wody. Bez jakiegokolwiek smaku po prostu idzie bardzo ciężko.

A jak z gazowaną, także się nadaje, ewentualnie woda z jakąś paroma kroplami cytryny. Jeśli mogę spytać, co w tym momencie pijesz jeśli nie wodę ?

Gazowanego w ogóle nie piję (poza piwem), więc i woda odpada.

Piję kawę, soki i napoje. Czasami herbatę. Teraz latem lemoniadę.

Swego czasu ściągnąłem apkę do przypominania o piciu wody. Co chwilę wizyta w toalecie, po kilku dniach przybrałem na wadze i pogorszyło mi się samopoczucie.

Nie wiem sam dlaczego, może warto by nerki zbadać, bo przy dobrze pracujących nerkach takie coś nie powinno mieć miejsca. A według mnie czasami ogólnie warto się przymusić do niektórych rzeczy, może po jakimś czasie byś się przyzwyczaił. Polecam wodę wysokozmineralizowaną, ma taki smaczny posmak, nie to co źródlana.

This post has received a 0.51 % upvote from @booster thanks to: @elysiian.

Coin Marketplace

STEEM 0.19
TRX 0.15
JST 0.029
BTC 64176.22
ETH 2624.19
USDT 1.00
SBD 2.78