Wszystkiego najlepszego w dniu piwniczaka :-)

in #polish6 years ago

Wszystkiego najlepszego dla programistów i spóźnione dla testerów.

Jak obchodzicie dzisiejszy dzień? Oczywiście praca w sprawia, że coś słodkiego na pewno się pojawi i u mnie w firmie HRy rozdały coś takiego:
image20180910_075048977.jpg

Jednak bardziej ciekawi mnie co zrobicie w domu :-) Ja ostatnio nie miałem zbyt dużo czasu na projekty i myślę, że dzisiaj jest dobry dzień aby to przełamać.

Postanowiłem więc, że kontynuuję mój stary projekt "Abako".
https://gitlab.com/dotevo/abako

Czym jest abako?

Od zawsze lubię robić elastyczne projekty i taki ma być abako.
Abako to projekt, który dawno temu sobie wymyśliłem po tym gdy stwierdziłem, że Grafana jest zbyt nieelastyczna do mojego planowanego IoT w domu. Postanowiłem zrobić projekt, w którym będzie można wykonywać pewne akcje (na razie jedyny moduł to psql)
Przykładowa akcja, które będą miały przypisane uprawnienia.
Docelowo powstanie moduł MQTT/RestAPI/Bazy danych i dzięki temu będzie można z poziomu dashboarda wyłączyć żarówkę.
No i najważniejsza część tutaj to frontend, który jest definiowany w XML i konwertowany na HTML przez odpowiednie wtyczki z widetami. Na razie mam wtyczkę tablicy w miarę skończoną, ale wymaga jeszcze wielu poprawek.
(Przykładowy dashboard)[https://gitlab.com/dotevo/abako/blob/tmpl_html/dataExample/dashboards/main.tmpl]

Ale już działa przerzucanie do innego widoku z parametrami :-) Efektem końcowym będzie pewne narzędzie, które będzie można użyć jako CI tool przy odpowiedniej konfiguracji lub w domu jako zbieracz danych z czujników.

Pozdrawiam wszystkich!

Coin Marketplace

STEEM 0.19
TRX 0.16
JST 0.033
BTC 64373.04
ETH 2775.53
USDT 1.00
SBD 2.66