Wspomnienie znad Bałtyku (Bałtykarium)

in #polish7 years ago

Miałem napisać ten wpis już dawniej, na świeżo po urlopie, ale dopiero teraz znalazłem chwilę aby coś napisać.

DSC_0391.JPG

Bałtyk jest wspaniałym morzem i bardzo lubię jeździć właśnie tam, ale nie w lipcu i nawet nie w sierpniu - ale dopiero od września (Zresztą kilka lat temu byłem w listopadzie). Wtedy spacer plażą jest przyjemnością. Znikają badziewne budki z rzeczami po kilka złotych, zwijają się budy z kebabami. Robi się luz na to aby rozkoszować się tym miejscem.

Już w zaszłym roku chciałem zrobić coś co sprawi, że będę miał cząstkę Bałtyku u siebie w mieszkaniu, ale dopiero w tym roku to zrealizowałem. Czyli niskobudżetowe akwarium z fauną i florą Bałtyku. Wszystkie roślinki znalezione zostały na brzegu, małże również no i gość specjalny, który aż się prosił aby być w moim akwarium. Akwarium zrobione z butelki po winie z biedronki (5 litrów) jest wystarczające gdyż nie ma tam żadnych ryb. Zaś dodatkowe napowietrzanie sprawi, że woda się nie zepsuje.

DSC_0346.JPG

To co udało mi się znaleźć to:
-Ulwa sałatowa
-Rdestnica przeszyta
-Zostera morska
-Wywłócznik kłosowy
DSC_0423.JPG

DSC_0425.JPG
Mięczaki:
-Sercówka
-Rogowiec bałtycki
-Omułek jadalny
-Małgiew piaskołaz

Skorupiaki:
-Kiełż ... (wiele gatunków, niestety nie znam)
-Pąkle

No i gość specjalny ;)
-Krab amerykański
https://dtube.video/#!/v/dotevo/x6n5okou

Niestety po 2 tygodniach wychodzi, że część małży nie przeżyła - wszystko zależy kiedy się je znajdzie na plaży. Czasem jeszcze coś próbowały filtrować, ale dosłownie po jednym dniu padały.

Sort:  

Cały czas masz to zamknięte jako własny ekosystem?

Tak :) mam nadzieje, że się utrzyma. Po 2 tyg. zauważyłem niedobór planktonu i zaczyna się glonić. Rozwielitki, które są słodko/słonowodne powinny rozwiązać ten problem. Z drugiej strony ładnie wygląda jako zielona lampka ;)

I jak ? Jeszce masz? krab żyje ? :) co już padło a co się twardo trzyma?

Krab żyje. Niestety z małży została tylko jedna. Ale tak jak mówiłem zbierałem wyrzucone na brzeg więc możliwe, że spędziły za dużo czasu poza wodą. Pąkle żyją. Woda zrobiła się czysta i klarowna. Zooplankton złożony głównie z widłonogów i wioślarek zrobił swoje - nie musiałem dokupywać niczego.

Tak jak przypuszczałem nie wszystkie roślinki lubią te warunki i dla tego np. morszczyn całkowicie się rozpadł. Ogólnie ciężkie jest utrzymanie tego w butli i planuję jednak kupić na to kulę lub duży słoik (tak około 15L)

To dawaj znać na bieżąco co w "butli" słychać, bo temat interesujący i ciekawy test z tego może wyjść :)

Myślę, że niebawem jakaś aktualizacja się pojawi :D

trzymam za słowo :)

Coin Marketplace

STEEM 0.18
TRX 0.15
JST 0.029
BTC 63607.88
ETH 2506.13
USDT 1.00
SBD 2.59