Obsługa kryptowalut w arkuszu Google

in #polish5 years ago

Kiedyś nosiłem się z zamiarem napisania programu który pobierałby kurs z jednej z giełd kryptowalutowych, pobierał ilość posiadanych przeze mnie wirtualnych monet z arkusza Google i przeliczał to na PLN. Niestety jestem leniwy i nie chciało mi się za bardzo tworzyć od zera swojego rozwiązania (w dodatku trzeba posiadać Google Cloud Platform) więc postanowiłem poszukać czegoś gotowego i... znalazłem!

1.jpg

Źródło

Trafiłem na wtyczkę do arkusza Google o nazwie Cryptofinance. Jest to skrypt napisany z wykorzystaniem Google Script Apps który pobiera informacje na temat wybranej przez nas kryptowaluty, przelicza ją na określoną realną walutę i wyświetla wynik w wybranej przez nas komórce.

2.png

Źródło

Pomimo tego, że skrypt posiada w momencie pisania tego posta 234 linie kodu to patrząc na dokumentację potrafi zdziałać sporo:

3.png

Źródło

W dodatku sama dokumentacja jest w taki sposób napisana, że każda osoba prędzej czy później zrozumie zasadę działania dodatku i będzie mogła wykorzystać jego możliwości w możliwe w jak najszerszym aspekcie.

Instalacja wtyczki przy pomocy dodatków

Sposób instalacji zawarty w dokumentacji polega na skopiowaniu całego kodu do edytora skryptów do konkretnego arkusza plus wygenerowania jakiś kluczy API. Ja jednak pokaże jak go zainstalować przy pomocy menedżera dodatków.

Tworzymy nowy arkusz Google, klikamy na przycisk Dodatki a następnie na Pobierz dodatki.

4.png

W wyszukiwarce po prawej stronie wpisujemy cryptofinance i wciskamy przycisk Enter.

5.png

Powinien pojawić się omawiany dodatek, teraz wystarczy kliknąć na przycisk Instaluj.

6.png

Niestety zaraz po zainstalowaniu dodatku nie możemy z niego korzystać, gdyż musimy mu nadać odpowiednie uprawnienia do uruchomienia. Klikamy ponownie na Dodatki i na Zarządzaj dodatkami.

7.png

Klikamy na przycisk Zarządzaj przy naszej wtyczce i z rozwijanego menu wybieramy Użyj tylko w tym dokumencie.

8.png

Zamykamy okno i po wykonaniu tych wszystkich czynności dodatek powinien działać bez problemu ale tylko w tym dokumencie! Jeśli utworzymy nowy arkusz i będziemy chcieli skorzystać z tej wtyczki to na nowo musimy nadać odpowiednie uprawnienia.

9.png

Źródła

Strona domowa dodatku
Strona w serwisie GitHub
Dokumentacja wtyczki

Zdjęcia zawarte w artykule są mojego autorstwa chyba, że pod zdjęciem stwierdzono inaczej.

Wsparcie

Podobało się? Subskrybuj i wspieraj!

Sort:  

Ja miałem w grudniu 2017 okres, kiedy próbowałem coś na giełdzie ugrać. W swojej naiwności pobierałem właśnie do arkusza google dane z giełdy poprzez api i myślałem, że tam coś na zbiorczym porównaniu wszystkich coinów w interwale co 1 minutę coś wyśledzę. Zauważę pompę i wskoczę do pociągu zanim on ruszy na dobre, człowiek naiwny był ;)

!tipuvote 0.5 hide

Coin Marketplace

STEEM 0.31
TRX 0.12
JST 0.033
BTC 64485.37
ETH 3156.53
USDT 1.00
SBD 4.05