DIETA + SPORT = GŁUPOTA

in #polish6 years ago (edited)

Głupota w takim kontekście, że jak napiszę, że przy diecie warto byłoby się poruszać, to większa część z Tych, którzy mieliby ją zacząć, powie…

Kolejna dieta dla debili !

Nie dość, że nie będzie co jeść, będę słaba/y, będzie mnie bolała głowa, to jeszcze mam łazić na siłownię…

Ja tak myślałem za każdym razem jak próbowałem diety z internetu :)

Dlatego piszę kontrowersyjnie, że dieta + sport = GŁUPOTA……….. no chyba, że chcesz :)

Na pewno sport pomoże nam w spaleniu tego co zjedliśmy, ale też pomoże w nabraniu odpowiedniego napięcia skóry, przy spadającej wadze.

Ale co robić ?
Przysiady ? Pompki ? Siłownia ?

Daleki jestem od rad trenerskich, ale może warto zacząć „uprawiać” najprostszy sport na świecie, czyli BIEGANIE.

Pomyślicie…znowu bieganie !!!

Ale jak ?

Jestem gruba/y !
Boli mnie kręgosłup !
Nie przebiegnę nawet pół kilometra !!
I bardzo dobrze pomyślisz…

Nikt nie chce uczyć biegać maratończyków :)

Postaram się sprzedać Ci plan treningowy dla ludzi z nadwagą, którzy od 10-ciu lat nie mieli ze sportem nic wspólnego.

Tak właśnie ja zaczynałem :)
Ten sam program :)
Ważyłem wtedy 105kg

A więc…
Biegamy 3 razy w tygodniu – nie brzmi tragicznie ? :)

Każdy trening potrwa około 30-40 minut

Program do rozpoczęcia przygody z bieganiem, ale i powodujący odpowiednie napięcie skóry, potrwa 10 tygodni.

Po tym czasie przebiegniesz 5km !!!
Nie wierzysz...prawda ? :)

Jak pierwszy raz zobaczyłem ten program, to się załamałem…

Wiedziałem, że to nie dla mnie, że to nie do zrobienia, że to za trudne…

Ale udało mi się namówić sąsiada i razem przeszliśmy przez te 10 tygodni.

Tobie też polecam namówienie kogoś, z kim będzie Ci po prostu raźniej.

Co potrzebujesz ?
Buty, stoper – może być w telefonie, około pół godziny co drugi dzień.

Zaczynamy:
10-TYGODNIOWY PLAN TRENINGOWY:

Tydzień 1 Biegnij 2 minuty, maszeruj 4 minuty. Powtórz 5 razy.

Tydzień 2 Biegnij 3 minuty, maszeruj 3 minuty. Powtórz 5 razy.

Tydzień 3 Biegnij 5 minut, maszeruj 2,5 minuty. Powtórz 4 razy.

Tydzień 4 Biegnij 7 minut, maszeruj 3 minuty. Powtórz 3 razy.

Tydzień 5 Biegnij 8 minut, maszeruj 2 minuty. Powtórz 3 razy.

Tydzień 6 Biegnij 9 minut, maszeruj 2 minuty. Powtórz 2 razy, a następnie biegnij 8 minut.

Tydzień 7 Biegnij 9 minut, maszeruj 1 minutę. Powtórz 3 razy.

Tydzień 8 Biegnij 13 minut, maszeruj 2 minuty. Powtórz 2 razy.

Tydzień 9 Biegnij 14 minut, maszeruj 1 minutę. Powtórz 2 razy.

Tydzień 10 Biegnij 30 minut

Tempo biegu w miarę wolne – konwersacyjne – takie żeby ze spokojem dało się rozmawiać.

Jeśli użyjesz jakiegoś programu do biegania, to tempo powinno wynosić około 8min/km

Jak zobaczyłem, że mam biec 2 minuty, to się roześmiałem :)
Wiedziałem, że to niemożliwe :)

Ale spróbowałem
Po pierwszych 2 minutach myślałem, że umrę…
Po trzecich chciałem wzywać karetkę :)

Ale udało się skończyć…Kiedy było bardzo źle, trochę zwalniałem i biegłem dalej :)

To da się zrobić jak jesteś grubasem :)
Ja byłem i udało się.

Dzisiaj biegam znacznie szybciej i znacznie dalej.
Ale to mój kolejny sezon.

Tobie również życzę, aby Cię wciągnęło :)

Ale jak bieganie Cię nie wciągnie, albo nie możesz biegać, to niczym się nie przejmuj, bo powtórzę jeszcze raz, że ..............dieta + sport = GŁUPOTA

Ale skóra jak obwiśnie, to fajnie nie będzie :P

Więc może orbitrek ? :P

people-863728__480.jpg

Zdjęcie: https://pixabay.com

Sort:  

Zbilansowana dieta redukcyjna + aktywność poza treningowa ≠ Głupota

To prawda. Tytuł wiadomości jest tylko prowokacją do jego przeczytania ;)

Twój wpis został podbity głosem noisy - kurator @grecki-bazar-ewy.

Coin Marketplace

STEEM 0.18
TRX 0.15
JST 0.029
BTC 62952.44
ETH 2542.20
USDT 1.00
SBD 2.65