Moje wrażenia po tygodniu ze Steemit

in #polish7 years ago (edited)

Eksperyment

Zacznę od tego że zaprosił mnie kolega @noisy, właściwie już kolejny raz, bo rok temu szybko się zniechęciłem do tego serwisu. Tym razem postanowiłem empirycznie przetestować jaki jest tutaj potencjał. Pierwszego dnia wpadłem na pomysł że mógłbym zrobić trochę szumu pokazując potencjał do zarabiania tutaj i tak powstał mój eksperyment:

https://steemit.com/money/@dawidrams/livin-on-a-steemit-my-experiment-to-match-poland-s-minimum-wage-just-by-posting-here

Trochę statystyk:

2017-05-17.png

2017-05-17 (1).png

2017-05-17 (2).png

Założyłem że sprawdzę czy pisząc po kilka postów dziennie można zarobić tutaj minimalną krajową w Polsce netto, w dniu pisania artykułu wystarczyło do tego 377 dolców, czyli 12.5$ dziennie. Według pobieżnych szacunków na dzień dzisiejszy kwota wynosi ok 140$, a jest to mój dziesiąty dzień korzystania z serwisu więc jestem trochę pod targetem, bo muszę liczyć że ok 75% z tego idzie dla mnie. Od wczoraj trochę słabiej mi idzie bo szukam nowych pomysłów i trochę przyhamowałem. Najwięcej zarobił mój... #introduction :).

O ile raczej Steemitowym milionerem nie zostanę to przy niedużym nakładzie pracy można z tego jakiś ciekawy dochód pół-pasywny wyciągać. Tym bardziej że wartość Steem w długim okresie będzie rosnąć a format wypłat połowy pieniędzy przez 13 tygodni nie zachęca do bieżącego wyciągania pieniędzy, lepiej sobie ciułać ten steem power.

Zacząłem też werbować nowych użytkowników, na razie udało się zainteresować kuzyna który sobie dzięki temu będzie szlifował angielski: https://steemit.com/@adrianwastag

Znajomości

Udało mi się nawiązać ciekawe relacje z innymi raczkującymi użytkownikami i tak na przykład poznałem:

Steemit vs inni

W przypadku Reddita czy Wykopu liczba ,,twórców" kontentu to może 5% z wszystkich użytkowników, większość korzysta nawet będąc niezalogowanym, albo bez kont. Za to tutaj mam wrażenie że proporcja jest odwrotna albo nawet każdy jest twórcą a konsumentami treści jest bardzo mało osób. To jest przede wszystkim wyzwanie i bariera dla nowych osób, ponieważ na Wykop czy Reddit można zarejestrować ,,zielone" konto, wrzucić z niego jakieś ciekawe ama czy mema i jest się na głównej tego samego dnia.

Moim zdaniem na Steemit odniesie sukces każdy kto jest w stanie wnieść jakąś wartość dodaną. Sam doświadczyłem tego przykładowo kiedy napisałem dosyć długaśny artykuł ale bardziej teoretyczny i zarobił dolara ( KLIK) a kiedy napisałem krótki poradnik jak kupić ZAPPL (KLIK) z kilkoma zdjęciami i paroma linijkami tekstu to dostał ponad 8$. Szczególnie polecił bym każdemu kto jest geekiem programistą czy jakimś innym IT i może dostarczać kontent typu tutoriale. Ale też specjalista z każdej dziedziny albo pasjonat jakiegoś niszowego tematu który może pokazać coś ciekawego.

Twórcy Steemit powinni rzucić trochę siana na influencerów. Zaprosić znanych dziennikarzy z prasy czy radia w USA, czy jakichś lubianych celebrytów żeby tutaj czasami coś ekskluzywnie napisali. Sam kminię jak uświadomić Steemit Garemu Vee. Przewińcie do 8:00 bo tutaj niestety nie działa linkowanie do konkretnego czasu:

Coin Marketplace

STEEM 0.17
TRX 0.13
JST 0.027
BTC 59417.60
ETH 2672.31
USDT 1.00
SBD 2.44