Zdrowa zupa, przepis sprawdzony od ponad stu lat!!

in #polish7 years ago

Na litr wody trochę czosnku, byle nie chiński, dwie łyżki smalcu domowego ( tuste od masorza albo po świniobiciu),cebula, soli do woli, pieprzu ile trzeba, i suchy chleb ( taki od piekorza....)
Smacznego ;)
Ta zupa to...


Spożywając co sobotę idzie dorobić do pensyji na grubie!! ( jedząc w każdą sobotę, dożyjesz górniczej emerytury!! )

Sort:  

Ale wspomnienie... wodzionka mojej Babci :)

Zodyn hajer nie przezyje, jak wodzionki gorzolom nie popije ;)

You're so nice for commenting on this post. For that, I gave you a vote!

Ja karlus, weź sie baba z Cidrow, albo ze Godule, to Ci może uwarzy ;)

Haha... mosz recht :)

Gorzołom nie popijałam bo byłam mała ;) Babcia dawała jeszcze maggi o ile dobrze pamiętam.

Jadłem raz wodzionkę w Opolu w knajpie przy skansenie etnograficznym, była to wersja na bogato smakowała wybornie

Wersja na bogato czyli jaka?

Wyndzonki tam dociepli :D ( boczek wędzony dla goroli )

JA jestem gorol, ale rozumiem po śląśku:) oprócz oczywiście zwrotów typu level hard. Wyndzonki dociepli. Była super, szczegółów już nie pamiętam bo było to już z 5 lat temu, w każdym bądż razie jak będę tam jeszcze raz to zajrzę i sprawdzę, czy knajpa jeszcze jest

Fajnie że rozumiesz po śląsku :) Mamy tyle pięknych gwar w Polsce, należy je podtrzymywać podobnie jak wszelkie tradycje.
Cieszę się, że wodzionka Ci smakowała (z wyndzonkom). Mojemu Grekowi raz zaserwowałam wodzionkę i był bardzo zdziwiony co to za zupa ;)

Mosz ty recht. Ślunska kuchnia jest super, a i to że ludziska kontynuują używanie śląskiej gadki też jest super. Gdybyśmy byli wszyscy tacy sami było by nudno. Napisz coś o gwarach greckich,czy współczesna nowogreczyzna jest zunifikowana mocno?

To prawda, byłoby nudno :)
W Grecji też są gwary, pewnie jak wszędzie na świecie. Inne wyrazy, inny akcent, odmienna melodyjność głosu, naleciałości sąsiadów i zaborów - często trudno się dogadać i równie często jest to powód do śmiechu.

Podobnie jest chyba w każdym kraju, tutaj przykład ze Szkocji...

Ze Szkotami, to dopiero problem się dogadać... Nawet windy ich nie rozumieją :)

Jaa... albo konsek wusztu ;)

Wuszt to do żuru pasuje :)

Oj pasuje :)
Ale kto wie co dodają do wodzionki poza Śląskiem ;)

Coin Marketplace

STEEM 0.19
TRX 0.15
JST 0.029
BTC 63061.76
ETH 2602.70
USDT 1.00
SBD 2.75