You are viewing a single comment's thread from:

RE: Dzień drugi. Moje spostrzeżenia na temat platformy Steemit

in #polish6 years ago

Z tymi botami to faktycznie coś jest na rzeczy, bo wczoraj po opublikowaniu jednego posta, dosłownie w 2 minuty wskoczyło mi ze 170 obserwujących na 240 ;) Pierwszy raz od pół roku jak tu jestem zdarzyło się coś takiego. Chyba ktoś wpuścił tu jakiś botnet ;) Przedtem i tak wiedziałem, że połowa obserwujących mnie ludzi to boty różnej maści, jednak pierwszy raz widziałem coś takiego.

Co do tego jakie treści dostają największy upvote, to prawdopodobnie jest tak, ponieważ ludzi interesujących się tymi tematami jest tutaj najwięcej. Trzeba by zapytać użytkownika @jacekw on jest specjalistą od statystyk, tabelek i wykresów, może potrafiłby rzucić jakieś światło na to zagadnienie ;)

Sort:  

Boty i tego typu praktyki źle się od razu kojarzą. Jako nowy użytkownik, którego zaatakowały od razu pomyslałem, że coś tutaj jest nie halo i miałem ochotę uciekać. Po co puste konta 'obserwujących'. Chyba tylko jedynie żeby liczba na profilu była wyższa (choć w przypadku YouTube to akurat istotne ponieważ pierwsze pytanie jakie zadają ludzie gdy dowiadują się, że masz kanał to 'ilu masz subskrajberów').

Upvote'y od botów (czy też płatnych botów) - to też bardzo słabe.
Widziałem właśnie wpisy na u @jacekw.
Chętnie zobaczyłbym takie zestawienie odnośnie najczęsciej upvoetowanych wpisów w popularnych tagach.

Niestety boty są bolączką Steemita i nikt tego nie ukrywa, ale ta ostatnia akcja jest już bardzo podejżana, nawet pod najnowszym wpisem @jacekw w komentarzach ludzie piszą, że też nagle powskakiwało im po 70+ subskrypcji, więc to jakaś zorganizowana akcja i to bardzo świeża. Więc wygląda na to, że trafiłeś idealnie w kiepski moment i gdybym był nowym użytkownikiem, też poczułbym zniesmaczenie. Też uważam, że płacenie botom, za upvoty jest słabe i używanie takich botów jest godne potępienia. Tym bardziej, że szkodzą one całej społeczności. Niestety wielu nowych użytkowników trafia tutaj z nadzieją na szybki zysk i dają się nabrać na takie zagrywki. Nie uważam, że Steemit jest idealny, ale myślę, że jeśli dasz mu szansę to nie będzie tak źle. Ludzie tutaj potrafią się ze sobą dogadywać i nawet mimo różnych poglądów na różne tematy, potrafią dochodzić do porozumienia.

To, że ludzie się tutaj dogadują uważam za bardzo duży plus tej platformy.
Nie podobają mi się za to komentarze, które są z góry nastawione na zysk (tak, wiem, że wszyscy tu są by zarobić;)) bo czasem aż razi jak one pisane są na siłe ;)
Choćby wczorajszy przykład - wpis niepochlebny a komentarz od użytkownika o treści 'This is pretty good to see' lol. Ale nic dziwnego - przecież on i tak nie rozumiał o czym ja pisałem.

Coin Marketplace

STEEM 0.18
TRX 0.16
JST 0.030
BTC 65395.33
ETH 2611.94
USDT 1.00
SBD 2.67