Sort:  

Jakoś nie mogę przeżyć tego: Chciałem tobie pokazać to miejsce. Coś mi zgrzyta, tym bardziej, że bywa to nadużywane. Super tekst! Mi-się to przyda ;)) Dzięki!

Tak - nawet mogę powiedzieć, skąd bieże się to poczucie nadużywania. Z reklam. Wiekszość reklamodawców preferuje przesadnie zaakcentowane komunikaty "komu". "My TOBIE zrobimy", "Oferujemy TOBIE najlepsze konto". Hmm - może jest w tym jakiś sens, bo pewnie nie mają pewności, że ich konto jest najlepsze, ale wiedzą, że Ciebie chcą upolować. :)

Komunikaty z zaakcentowanym "komu" nie są częste. Zwykle wypowiadamy je w dość wyjątkowych sytuacjach. W przykładzie z miejscem działa to tak, że gdy powiesz do kobiety "Chciałem Ci pokazać to miejsce" to już jest romantycznie, a gdy powiesz "Chciałem Tobie pokazać to miejsce", to może się ona słusznie zarumienić, bo przekaz robi się intymny. :)

Moja ulubiona wersja to: "Chciałem dla ciebie pokazać to miejsce" ;)

Białostockie!
Odpowiem na propozycję po poznańsku - "Zaczekam za Tobą po pracy."

Wszystko super, ale znalazłem literówkę :)
"Użycie zamków zależnie od tego..." wiem, że powinno być zaimków. Jak zawsze tekst na 5+ i to jak mało wiem o naszym języku :)

Dziękuję bardzo! Dobrze, że przynajmniej zabawna. ;)

Coin Marketplace

STEEM 0.30
TRX 0.11
JST 0.033
BTC 64320.07
ETH 3154.23
USDT 1.00
SBD 4.34