Chleb z trzech ziaren na chrzanowych liściach

in #polish6 years ago (edited)
Sort:  

Rewelacja!
Tak, zakwas niestety nie jest “narzędziem”, z którym pracuję. Miałam raz negatywne doświadczenie z robieniem zakwasu na żur.
Czy możesz podać Twój przepis na zakwas?

Użyłam przepisu znalezionego w sieci. To była pięciodniówka a porcje mąki żytniej i wody można było dodawać na oko. Ogólnie, miało wejść około pół kilo mąki i pół litra wody. Ważne, żeby konsystencję utrzymywać taką jak gęsta śmietana i nie robić za dużo na raz, bo w niewielkiej porcji zakwas lepiej się zakisza.
Rano pierwszego dnia zmieszałam tak ze 100 gram mąki żytniej i 100 gram wody. Stał zakwas w dużym słoiku, w cieple, przykryty ale nie zakręcony. Wieczorem wymieszałam.
Rano drugiego dnia wyrzuciłam połowę zakwasu i dodałam znowu porcję mąki i chlupek wody. Wieczorem wymieszałam.
Rano trzeciego, czwartego i piątego dnia już nic nie wyrzucałam tylko dodawałam po porcji mąki i porcji wody. Wieczorem zawsze mieszałam.
Szóstego dnia upiekłam pierwszy chleb, a zakwas dokarmiłam.
Gdy nie pieczesz chleba, zakwas bez karmienia do lodówki. Gdy chcesz piec - karmienie (sypka mąki, chlupka wody).

Te działania nie wydaja się wcale a w ale skomplikpwane;) Dzięki!

Ten post został zgłoszony do kuratorstwa :)

Serdecznie dziękuję! Przemiłe wyróżnienie. :)

Coin Marketplace

STEEM 0.31
TRX 0.12
JST 0.033
BTC 64485.37
ETH 3156.53
USDT 1.00
SBD 4.05