Kultowy Magazyn kryminalny 997 wraca do TVP! Czy odniesie sukces?

in #polish7 years ago

No i się stało! Właśnie z ogromna radością dostarczam wam drodzy stemitanie informacje ,że na antenę TVP powrócił super kultowy program. Jakim był prowadzony przez Michała Fajbusiewicza Magazyn Kryminalny 997. Każdy jednak myślę ,że znał pierwszy człon nazwy czyli 997 bedący nazwą programu i też numerem alarmowym kiedy padliśmy ofiarą przestępstwa. Jeśli nie znasz, domniemywam to ,że musiałeś się urodzić po latach 90siatych.

Program był emitowany tylko dla widzów dorosłych, gdyż był bez jakiejkolwiek cenzury. Czyli coś czego obecnie bardzo mi brakuje w produkcjach telewizyjnych. Programy stara się produkować takie delikatne „okraszone dobrym światłem”. Ja np bardzo lubię przemoc i taki brud. Dlatego też czerwony kwadracik od razu działa i dział na moje zmysły zachęcająco. Oczywiście rodzice a w zasadzie to mama zabraniali mi tego oglądać, więc musiałem znajdować swoje sposoby by jednak oglądać. Wytworzyło to we mnie na pewno sztukę myślenia i kombinowania. Czyli co zrobić aby dostać to co chcę. Niestety utraciłem ją po wielu latach... Choć nie byłem tego programu takim fanem ,że oglądałem każdy odcinek, bo też nie było i jak. Wtedy też nie było internetów jak jest teraz więc i dostęp do materiałów był zdecydowanie inny.

Jednak trzeba przyznać ,że niektóre inscenizacje aktorskie były z perspektywy czasu po prostu prymitywne komiczne i słabe. Oczywiście w tamtym czasie oglądało się i było to super. Program miał jednak w sobie to coś ,że jak zobaczyłem ,że wraca to od razu przygotowałem się do oglądania dziś nazywa się to brandem.

Małe wspominania blura

Pamiętam ,że czasami nawet się bałem wyjść z pokoju. Pamiętam że były schizy jak np gdzieś coś szurało czy krzyczał ktoś na dworze to się bałem,że kogoś mordują. Teraz z perspektywy czasu to mam z tego bekę ale w tamtych czasach traktowałem to poważnie. Były też schizy zaraz ktoś wpadnie do mnie i mnie zabije. Pamiętam też że chodziłem po mieście i widziałem morderców. Kiedyś był gościu tak podobny ,że chciałem dzwonić na policje ale jakoś nigdy tego nie zrobiłem i raczej słusznie, bo bym się tylko ośmieszył i kłopotów narobił rodzicom. Ot takie tam wspomnienia z dzieciństwa heheh taki mały #swiatblura
Wracając jednak do artykułu…...

emisja? realizja? efekty ?

Emitowany od 1 października 1986 roku program pokazywał inscenizacje prawdziwych wydarzeń dokonywanych morderstw głównie na terenie Polski. Przez ten czas zmieniło się wszystko co związane było z jakością i postępem techniki. Początkowo prowadzącym był, Jan Płócienniczak z Milicji Obywatelskiej natomiast Fajbusiewicz był tylko redaktorem z czasem jednak to się zmieniło. To właśnie ten człowiek Michał Fajbusiewicz przez 30 lat prowadził ten ciekawy i w pewnym sensie edukacyjny program. Przedstawiono ponad 3000 niewykrytych spraw a ponad 1000 zostało rozwiązanych. Przy telefonach podczas emisji programu oraz po dyżurują natomiast policjanci z KWP w Warszawie.

Niestety nie jest to na żywo, choć idea programu jest taka aby to wyglądało jak na żywo. Ja się oczywiście przez te wszystkie lata dawałem skutecznie nabierać! Tak więc nie jesteś sam lub sama heheh :D
Jednak policjanci jak najbardziej dyżurują przy telefonach podczas emisji programu. Tutaj warto wspomnieć ,że wiele spraw kryminalnych to dzięki pomocy widzów telewizyjnej dwójki rozwiązanych zostało ponad 300 spraw, co stanowi aż 10% sprawcy zostali złapani i odsiadują wyroki w więzieniach.

Tak więc myślę ,że idea programu jak najbardziej była i jest słuszna. Program w czasach swojej świetności oglądało ponad 18 milionów widzów! Dzisiaj te wyniki są absolutnie i wręcz nie do osiągnięcia. Tak oznacza to ,że praktycznie co 2 osoba w Polsce oglądała ten program. Tak więc zobacz jak potężna była to ilość ludzi „którzy mogą coś wiedzieć”

koniec ? czy początek

W roku 2010 postanowiono jednak zdjąć program z anteny. Program powrócił jednak po 7 latach w roku 2017. Wtedy jednak wyemitowano tylko i wyłącznie jeden odcinek. Ja co ciekawe niegdyś jak byłem młody „fan” juz nie oglądałem tego od bardzo bardzo dawna czyli coś w tym było ,ze nie było już takiej dużej oglądalności. Pojawiły się nowe media i masa tematów zastępczych jak np internet. Kolejnym powodem była krytyka ze strony Pana Witolda Gadowskiego i zarzuty współpracy produkcji PRLowskich. Co według mnie jest żadnym argumentem jednak widocznie Pan Gdowski ba bardzo silny głos. Swoja drogą bardzo ciekawy człowiek, który ma bardzo dużo wiedzy jakby “w tym siedział” co jest według mnie ogólnie bardzo podejrzane w jego działalności. No ale to nie Pan Gadwoski jest postacią główna dzisiejszego wpisu.

Rok 2010 był stosunkowo całkiem niedawno. Tak więc cofnijmy się w czasie te 10-15 czy 20 lat do tyłu jak wszystko się zmieniło i mamy odpowiedź. Niestety podstawowe prawo popytu i podaży. Choć niewątpliwie było dużo wiecej 100 razy gorszych produkcji które tvp utrzymywała. Tutaj trzeba wiedzieć ,ze tvp jest to tzw “reżimowa telewizja” czyli Państwowa i nie zawsze idą za zyskiem. Dlaczego tego już nie nadawano. Myślę ,że to trzeba byłoby zadać pytanie dla zarządu tvp w tamtych czasach.

Odcinek z 2017 roku. Dostępny jest w popularnym serwisie video więc możecie sobie to obejrzeć.

08 – 03 – 2018
997 WRACA NA ANTENĘ!
EMISJA ŚRODA 23:05

Dokładnie tego dnia został wyemitowany odcinek 0, ja tak go nazywam.Ponieważ jest moim zdaniem testem. Co będzie dalej? Program co prawda stara się być w takiej formie jak kiedyś ale jednak bez Michała Fajbusiewicza stracił w sobie to „coś”. Teraz głównym prowadzącym jest teraz Dariusza Bohatkiewicz. Nie najgorzej poradził sobie w roli prowadzącego nawet powiedziałbym,że całkiem dobrze. Jednak ja zawsze oglądałem przechodzącego metamorfozy Michałą Fajbusiewicza i taki mam obraz przed oczami magazynu kryminalnego 997 a nie przepraszam teraz to juz Magazyn 997. Słowo kryminalny zostało usunięte. Ciekawe dlaczego? Być może poniższy komentarz Pana Fajbusiewicza idealnie trafia w sedno.

Co ciekawe jak już wspomniałem mamy inne czasy itd więc może być łatwiej niektórym ludziom upubliczniać pewne informacje. Program reklamuje sama policja w mediach społecznościowych. Tutaj według mnie technika może pomóc bo wiel osób moze napisać lub przekazac informacje których nie powiedzieliby. Często ludzi nie kontrolują tego co piszą i robią to pod wpływem emocji. Dla policji może być bardzo ciekawym źródłem informacji w rozwiązaniu spraw czy też szukaniu tropów

Co na to wszystko Michał Fajbusiewicz?


No właśnie Pan Michał trochę się zdenerwował i wcale się nie dziwię. 997 to było de facto „jego dziecko” uważa ,ze program splagiatowano. Fajbusiewicz zapowiedział, że odda odznaczenie przyznane mu przez prezydenta Lecha Kaczyńskiego. Dodając “co innego mogę zrobić w tej sytuacji, gdy nikogo i niczego się nie ceni, kiedy nie ma podstawowych norm przyzwoitości? Wypadło tylko słowo „kryminalny”, żebym nie mógł pójść z tym do sądu. Podejrzewam nawet, że będzie to robione w tej samej scenografii, w której nagrywaliśmy nasz magazyn. Jest taka nieuczciwość ze strony tych facetów, że totalnie wszystko jest możliwe, nawet to, że cała ta jesienna akcja nagłego zdjęcia mojego programu miała na celu tylko wyłączenie mnie z niego – powiedział Fabusiewicz w rozmowie z wirtualnemedia.pl”

Moim zdaniem coś w tym jest i widzę ,że wielu ludzi popiera mój pogląd. Sam program zrealizowali całkiem fajnie, tu nie można powiedzieć ,że odwalili jakąś szmirę. Ja jako stary widz wracam do oglądania i dam szansę dla Pana Dariusza. Ciekawi mnie czy kiedyś pojawią się sprawy z moich rejonów lub waszych. Trzeba mieć świadomość ,ze to co będzie pokazywane to tylko jakiś malutki ułamek morderstw porwań i innych przestępstw jaki każdego dnia dzieją się w naszym kraju. Życzę wam, abyście nigdy nie skończyli jako ofiary jakiegoś psychola i nie występowali w tym "serialu" Jak to niektórzy nazywają

Sort:  

Często w latach 90tych to oglądałem, dobry program.

ciekawe jak im teraz to wyjdzie

Coin Marketplace

STEEM 0.20
TRX 0.15
JST 0.029
BTC 64440.63
ETH 2653.79
USDT 1.00
SBD 2.80