Gandalf - Bohater w TemaTYgodnia

in #polish6 years ago

Gandalf.jpg

Wybrać jednego Superbohatera z pośród tylu książek i filmów w których jest o nich mowa nie przyszło mi łatwo. Koniec końców wybór padł na Gandalfa z Władca Pierścieni. Postać Gandalfa zawładnęła mną od pierwszego momentu gdy go ujrzałem na ekranie. Na pierwszy rzut oka wysoki miły starszy człowiek trochę dziwnie ubrany ze spiczastym kapeluszem. Z czasem gdy poznajemy go bardziej dowiadujemy się jak mało o nim wiemy. Jest bardzo tajemniczy przez co wzbudza zainteresowanie wokół siebie.

Historia Gandalfa
Około 1000 roku Trzeciej Ery potęga Saurona w Śródziemiu zaczynała się odradzać, Valarowie za radą Eru postanowili posłać tam wysłanników, którzy przeciwstawiliby mu się i pomagali Wolnym Ludom w walce z nim. Właśnie wtedy Biały Jeździec wraz z 4 innymi Mędrcami dotarli do Śródziemia.
Pierwsze wielki Gandalf spędził na wędrowaniu i poznawaniu tych którzy mieli pomóc mu stanąć w walce przeciwko Sauronowi. Podczas całego swojego pobytu w Śródziemiu nie osiadł nigdzie na stałe. Nieustannie wędrował po północno-zachodnich krainach, pomagając wszystkim potrzebującym. Zdobył tym miłość wielu ludów

59-Gandalf.jpg

Walka ze złem
Przez całą opowieść Tolkiena Gandalf dąży do unicestwienia zła jakim jest Sauron i jego armia. Naraża własne życie np. podczas walki z Barlogiem w Morii. Jego wszystkie siły były skierowane ku temu aby zniszczyć pierścień który jest źródłem wszelkiego zła. Podczas swojej podróży Mithrandir ( Szary Pielgrzym ) prezentuje swoją moc np. podczas walki z Sarumanem. Co prawda przegrał ten pojedynek i został uwięziony, lecz dzięki swoim "znajomością" zostaje uwolniony.

Jak powstała postać Gandalfa?
Postać Gandalfa inspirowana była wieloma czynnikami przykładowo geneza wyglądu, jest zainspirowana pocztówka która kupił w Szwajcarii. Natomiast imię zostało zaczerpnięte z fińskiego eposu narodowego.

009.jpg

Na koniec
Po obejrzeniu i przeczytaniu wszystkiego co było związane z tą niesamowitą historią jaką jest Władca Pierścieni nie miałem wątpliwości że jest to moja ulubiona postać. Do tego stopnia że podjąłem sobie za cel zdobycie podpisu aktora który odegrał jego rolę w na ekranie kinowym

Ian McKillen

Ian Mckillen (1).jpg

Sort:  

Gandalf rządzi! Są chwile, gdy potrafi się wkurzyć, innym razem wzruszyć, kiedy trzeba to motywuje innych, ale ma też swoje gorsze momenty. Bardzo mi się podoba, że mimo swej potęgi, Gandalf jest bardzo ludzki. Ma niezwykłą moc, a przecież są momenty gdy sprawia wrażenie słabego i bezbronnego. Tak ukazanych bohaterów to ja lubię!

Mamy i na Steemit Gandalfa :)

Pewnie mowa o gtg. Tolkien zainspirował wielu ludzi. Ciekawostką jest to że mój nick też pochodzi z jednej z jego książek, ale pewnie nikt nie będzie wiedział z której :D

Czytałam dawno temu i nie kojarzę, pochwal się...

Postać pochodzi z opowieści "Dzieci Hurina". Bohater może i jest postacią epizodyczną ale bardzo przypadł mi do gustu ;)

A widzisz, tej powieści nie czytałam...

Przeczytałem trylogię Władcy Pierścieni w szkole podstawowej, a teraz mam ponownie na to ochotę. Dzięki za przypomnienie!

W ogóle, Ian McKellen w roli Gandalfa to czyste mistrzostwo! Stratą będzie, gdy zabraknie tego aktora.

Nie wyobrażam sobie lepszego odtwórcy roli Gandalfa, w dodatku jego głos....epicki ;)

Coin Marketplace

STEEM 0.19
TRX 0.14
JST 0.030
BTC 63569.77
ETH 3424.28
USDT 1.00
SBD 2.50