Wyjazd na Łotwę, do dawnych Inflant Polskich - poradnik #2/2: Noclegi, polskie akcenty i inne wskazówki.

in #polish6 years ago

OK, dojechaliśmy już na Łotwę, do Dyneburga, przydałoby się jakoś rozgościć i skorzystać maksymalnie z czasu spędzonego tutaj.

IMG_20180713_170630.jpg
Stare kamienice i torowisko tramwajowe z perspektywy ulicy 18 Listopada

2 Noclegi.
Osobiście preferuje stylówkę niskobudżetową więc hostele to mój pierwszy wybór (miałem okazję mieszkać w dwóch różnych) i o nich napiszę najwięcej. Oczywiście nie brakuje typowych hoteli i miejsc o lepszym standardzie. Dobrą opcją w sytuacji gdy jedziecie w kilka osób jest Airbnb, tam często za łączną cenę łóżek w hostelu można mieć całe mieszkanie dla siebie co jest dużo bardziej komfortowe. Do tego na coachsurfingu regularnie ogłasza się kilka osób z Dyneburga więc jeżeli chcecie załapać się na bezkosztowy nocleg i kontakt z lokalesem to możecie próbować szczęścia również tam.
Na początku wspomniałem o hostelach, generalnie ceny tam to od 10 euro w górę, teraz napiszę o tych w których miałem okazję mieszkać.

2.1 Erfolg.
Na początku zaznaczę, że mój opis pochodzi z 2015 roku bo wtedy tam gościłem, z tego co sprawdziłem nie zmieniło się za bardzo ale nie ręczę za stan rzeczywisty. Hostel prowadzony przez stowarzyszenie zajmujące się kultywowaniem niemieckich tradycji na tych ziemiach znajduje się na Nometņu iela 25A, 10 minut piechotą od dworca autobusowego, maksymalnie 15 od Rigas iela - reprezentacyjnej ulicy miasta. Generalnie jest segmentem kamienicy zaadaptowanym na hostel. Na parterze znajdziemy w pełni wyposażoną kuchnię oraz duży pokój dzienny z wygodnymi kanapami i dostępem do telewizora. Opcji noclegowych na piętrach mamy kilka, ja korzystałem z tej najtańszej czyli łóżka w pokoju 6-osobowym, który w praktyce był pokojem jednoosobowym bo akurat w 3 noce w które tam spałem nie było innych gości. Jest czysto, schludnie, mamy ciepłą woda w prysznicu i wifi więc ogólnie polecam.

2.2 SL Nams.
Tutaj historia jest dużo bardziej teraźniejsza bo miałem okazję mieszkać tam niedawno. Ścisłe centrum miasta (Saules iela 49), kilka minut od Rigas iela oraz dworców: autobusowego i kolejowego. Nieduży, zadbany hostel w starej, klimatycznej kamienicy z bardzo miłą, życzliwą i uprzejmą obsługą (mówią całkiem dobrze po angielsku). Mają poprawnie wyposażoną kuchnię, bardzo dobre wifi i zakaz konsumpcji alko w pokojach co minimalizuje ryzyko sąsiedzkiej libacji i maksymalizuje możliwość wyspania się. Również polecam.

3 Polskie akcenty.
Dawid @hallmann i jego @fundacja zrobili kawał dobrej roboty w tym temacie: http://fundacjatradycji.pl/?page_id=286 Nic dodać (no może oprócz nowo odsłoniętego pomnika Stefana Batorego ;)), nic ująć. Wszystko pokazane na mapie wraz z dokładną lokalizacją i krótkim opisem.

4 Inne wskazówki.
4.1 Porozumiewanie się.
Na ulicy czy w miejscach publicznych ciężko będzie się dogadać po angielsku, według mnie najprostszym patentem jest ogarnięcie sobie zupełnych podstaw rosyjskiego. Z własnego doświadczenia polecam nauczenie się liter by móc nawet nie tyle czytać co składać rosyjskie wyrazy a już to czasami wystarczy. Do tego kilka godzin słuchania w tle podczas codziennych czynności rosyjskiego radia lub podcastów w celu osłuchania się z językiem i składnią zdań, nauczenie się 10-20 podstawowych czasowników, kilku rzeczowników i partykuł oraz przede wszystkim "grzecznych" wyrażeń. U mnie zadziałało z powodzeniem, co prawda certyfikatu za taką znajomość języka nie dostaniemy ale w życiu codziennym w stopniu minimalnym wystarczy.

4.2 Ceny
Te ogólnie rzecz ujmując są w większości nieco wyższe niż w Polsce ale do zaakceptowania. Istnieją sklepy "sieciówki" np. Rimi, Maxima czy Mego gdzie można w miarę tanio zrobić proste zakupy spożywcze. Doświadczeń z typowych restauracji nie mam ponieważ podróżując solo prowadzę rozsądną politykę bezpieczeństwa żołądkowego i wolę gotować sobie sam ale zdarzyło mi się być w barze lub kawiarni. Tam za przyzwoite piwo zapłacimy około 2,5 Euro a za filiżankę herbaty bodajże 1,2 Euro.

I to by było na tyle, podobnie jak przy części pierwszej, jeżeli macie jakieś pytania czy uwagi to zapraszam do sekcji komentarzy.

Sort:  

Congratulations @basementdisco! You have completed the following achievement on Steemit and have been rewarded with new badge(s) :

Award for the total payout received

Click on the badge to view your Board of Honor.
If you no longer want to receive notifications, reply to this comment with the word STOP

Do you like SteemitBoard's project? Then Vote for its witness and get one more award!

Coin Marketplace

STEEM 0.17
TRX 0.15
JST 0.028
BTC 57929.49
ETH 2354.05
USDT 1.00
SBD 2.44