Łotysze! Pokopmy razem znów.

in #polish5 years ago

Powspominajmy. Niemal 17 lat temu, 12 października 2002 roku, Warszawa, stadion na Łazienkowskiej. Kolejny mecz w eliminacjach Euro 2004. Rywalem Łotwa, przeciwnik teoretycznie słaby, nawet dla drużyny która dochodziła jeszcze do siebie po przegranym mundialu w Korei i Japonii. Trzydziesta minuta meczu, rajd środkiem Laizansa, zwód, strzał i mamy 0:1 dla rywali. Niestety więcej bramek nie zobaczyliśmy i drużyna prowadzona przez Zbigniewa Bońka (tak, tak pamięta ktoś z Was jeszcze? ;)) zalicza sensacyjną porażkę na własnym terenie.
Kadra moich pierwszych piłkarskich idoli, których miałem nawet okazję zobaczyć w akcji w Łęcznej w sierpniu 2001 roku tuż przed meczem z Norwegią pieczętującym awans na MŚ 2002 na Dalekim Wschodzie, ekipa ludzi którzy zepsuli mi początek wakacji pamiętnego roku swoją tragiczną grą w dwóch pierwszych meczach tego turnieju, poniosła kolejną porażkę. Do tego momentu wszystko racjonalizowałem sobie w moim małym wczesnonastoletnim umyśle i byłem w stanie uwierzyć w każdą bzdurę usprawiedliwiającą naszą narodową drużynę. Po ostatnim gwizdku sędziego pamiętnego jesiennego wieczoru zdałem sobie sprawę z tego, że jestem chyba oszukiwany, natomiast absolutnie nie chodzi o to, że stawiam się w roli ofiary. W końcu "oszukany" zostałem również podczas Mundialu 2006, Euro 2008, Euro 2012 oraz Mundialu w zeszłym roku.
Powoli zaczęło docierać do mnie, że ci piłkarze to też tylko ludzie a piłka nożna to oprócz zwycięstw i remisów również przegrane. Sport uczy życia - tego jak wygrywać, ale przede wszystkim jak przegrywać, czym porażka jest i co z nią zrobić, by była tylko jedną z wielu lekcji w drodze do upragnionego celu.
Panie Laizāns, jeżeli Pan to kiedykolwiek przeczyta gratuluje Panu bardzo ładnego gola i tego konkretnego zwycięstwa.
Dzięki Panu odrobinę bardziej zrozumiałem czym jest sport a co za tym idzie również życie.
Jeżeli Pana kiedykolwiek spotkam to postawię Panu piwo.

Jutro znowu mecz z Łotwą.

12.10.2002, Warszawa. Polska - Łotwa 0:1 (Juris Laizāns '30)
10.10.2019, Ryga. Łotwa - Polska ???

DSCN0118.JPG
Skonto Stadions, Ryga (więcej o nim tutaj), najbliższy mecz między naszymi drużynami zostanie rozegrany na stadionie Daugava.

Sort:  

Typuję świetny mecz reprezentacji Polski, Lewandowskiego i wynik końcowy 0:0

Congratulations @basementdisco! You received a personal award!

Happy Birthday! - You are on the Steem blockchain for 2 years!

You can view your badges on your Steem Board and compare to others on the Steem Ranking

Vote for @Steemitboard as a witness to get one more award and increased upvotes!

Coin Marketplace

STEEM 0.34
TRX 0.11
JST 0.034
BTC 66361.53
ETH 3253.14
USDT 1.00
SBD 4.43