Kurniki świata #4: Viking Stadion.

in #polish6 years ago

Po raz pierwszy w tej serii przedstawiam Wam obiekt na którym uczestniczyłem w jakimkolwiek wydarzeniu. Był to mecz piłki nożnej w ramach Tippeligaen (tak nazywała się wtedy norweska ekstraklasa) pomiędzy Vikingiem Stavanger i Rosenborgiem Trondheim. Był dokładnie 30 czerwca 2012 roku. No początek kilka wspomnień.

323.JPG
kilkadziesiąt minut przed meczem

Na mecz wybrałem się sam, po dojechaniu na miejsce zacząłem szukać czegoś co mogłoby być kasą biletową. Niestety jedyne co znalazłem to klubowy sklepik. Po wejściu do środka okazało się, że jest on bardzo dobrze wyposażony a ponadto można tam kupić na bilet na mecz. Pierwszą rzeczą o którą zapytałem obsługującego Pana tuż po tym jak oznajmiłem mu, że chce obejrzeć mecz i w tym celu potrzebuję nabyć najtańszy możliwy bilet, było to czy mają oni jakieś zniżki studenckie. Okazało się, że tak i nawet posiadanie polskiej legitymacji studenckiej nie stanowiło problemu. I tym sposobem za całe 160 NOK zostałem posiadaczem wejściówki na mecz. Po wejściu na stadion zacząłem szukać swojej miejscówki. Okazało się, że znajduje się ona na "młynie" gospodarzy. W tej części gdzie jest zorganizowany (teoretycznie) najgłośniejszy doping. Kompletnie nie znałem specyfiki ichniejszego kibicowania więc zrezygnowałem z pomysłu zasiadania (czy też stania) pośród nich. Zszedłem na dół trybuny do Pana stewarda i przestawiłem się jako "Groundhopper z Polski" który będzie opisywał dzisiejsze wydarzenia na swoim blogu (w sumie nie skłamałem, mam tylko niecałe 6 lat opóźnienia ;)), wyjaśniłem, że miejsce z biletu mi nie pasuje i czy mógłbym w miarę możliwości zająć je gdzieś indziej. Pan wyjaśnił, że oczywiście tak, jeżeli tylko któraś miejscówka po rozpoczęciu meczu będzie wolna mogę tam śmiało siadać. I kto by pomyślał, że znajdę prawdziwą wyspę wolności na morzu socjalistycznych regulacji właśnie na stadionie :) Odnośnie samego meczu to zakończył się on wynikiem 1:4, a młyn z perspektywy którego miałem uczestniczyć w meczu okazał się "młynkiem" który warto byłoby wysłać na korepetycje do Polski.

Statystyki meczu

IMG_20180607_184303.jpg
bilet z meczu nadszarpnięty zębem czasu

zdjęcie 1.JPG
trybuna dopingująca gospodarzy na kilka kwadransów przed pierwszym gwizdkiem

zdjęcie 2.JPG
goście z Trondheim

zdjecie 3.JPG
gramy!

Viking Stadion (dzisiaj pod komercyjną nazwą SR-Bank Arena) został otwarty w 2004 roku. Jego obecna pojemność to 16300 osób. Znajduje się on na obrzeżach miasta w dzielnicy Jåttå. Wcześniej drużyna Vikinga grała na Stavanger Stadion znajdującym się zdecydowanie bliżej centrum miasta. Obiekt jest przyjemną dla oka zarówno wewnątrz jak i na zewnątrz, w całości zadaszoną jedną zwartą bryłą i pojedynczym piętrem trybun dookoła płyty boiska. W kwestii pokrywającej jej murawy pokrywającej stadion mam pewne rozbieżności ponieważ klubowa strona podaje informacje o trawie naturalnej a wikipedia sztucznej. Nie sposób nie wspomnieć też o bardzo dużym podobieństwie stadionu w Stavanger do Areny Lublin. I na wspólnych cechach natury architektonicznej się nie kończy ponieważ i tu i tu odbywają się również m.in. koncerty, przy czym Norwegom trzeba oddać to, że u nich występują "poważniejsze" gwiazdy takie jak Bryan Adams, R.E.M., Bob Dylan, The Eagles, Kiss czy Robbie Williams.

Źródła:
https://en.wikipedia.org/wiki/Viking_Stadion
http://www.viking-fk.no/om-stadion/engelsk/the-stadium

Sort:  

Congratulations @basementdisco! You have completed some achievement on Steemit and have been rewarded with new badge(s) :

Award for the number of posts published

Click on the badge to view your Board of Honor.
If you no longer want to receive notifications, reply to this comment with the word STOP

To support your work, I also upvoted your post!

Do you like SteemitBoard's project? Then Vote for its witness and get one more award!

Coin Marketplace

STEEM 0.18
TRX 0.15
JST 0.029
BTC 62915.59
ETH 2542.92
USDT 1.00
SBD 2.63