Czy Minds zastąpi Facebooka i Twittera?

in #polish6 years ago

Witam wszystkich Państwa bardzo serdecznie w takiej krótkiej notce, a raczej w pytaniu do osób, które "siedzą" w technologii blockchain i które bardziej się orientują w tym wszystkim.

Moje pytanie brzmi tak samo jak w tytule notki. Czy portal Minds.com będzie w stanie zastąpić Twittera i Facebooka?

https://www.minds.com

Pewnie temat był tutaj wałkowany nieraz, ale można przybliżyć Minds nowym użytkownikom i go tutaj trochę rozpromować :)

Z tego co się zorientowałem, jest to zdecentralizowany portal o otwartym kodzie źródłowym. Został on założony w 2015 roku przez Billa i Johna Ottmanów, oraz Marka Hardinga. Celem tego portalu było zapewnienie anonimowości w sieci, podobno też powstanie portalu wspierała grupa Anonymous.

O tym portalu dowiedziałem się w 2017 roku dzięki użytkownikowi @carrioner, który ma tam swoje konto, lecz ja swoje założyłem dopiero na początku maja 2018 roku dzięki Panu Darkowi Mateckiemu z portalu Prawicowy Internet, który także działa tutaj na Steemit pod nickiem @darties, a także po jego artykule:

https://steemit.com/reakcja/@darties/facebook-jak-sowieci-banuja-za-niewygodne-poglady-polacy-ruszaja-na-minds-com

Jak można zauważyć, w ostatnim czasie takie portale jak YouTube, a zwłaszcza Facebook wprowadziły taką cenzurę, że szkoda gadać. Pisałem o tym na początku stycznia, gdy prawie YouTube nie usunął kanału telewizji wRealu24 Marcina Roli.

Przechodząc do sedna.

Zauważyłem exodus z Facebooka i YouTube 'a, bo ludzie mają już dość. Sam na tych portalach pokasowałem swoje profile. Zostawiłem jeszcze Twittera, ponieważ nie stosują jeszcze takiej cenzury. Jak zaczną tak samo świrować jak Facebook, to także usunę swoje konto.

Dużo osób przechodzi na platformy zdecentralizowane, takie jak blockchain steem.io, którego "nakładkami" są Steemit czy Busy.org. Nie wiem jak było wcześniej, ale duża fala "emigrantów" przyszła wraz z Carrionerem (w tym ja), zaraz po nim przyszedł Okiem Fabiana @hch i po tym, na początku stycznia, doszło do" chryi" pomiędzy "starymi", a "nowymi" użytkownikami. Teraz na platformę przybył Rafonix @rafonixofficial, który niesłusznie stracił kanał na YouTube. Były obawy przed jego przyjściem, ale myślę, że pomoże rozpropagować Dlive, Steemit, etc... Mam nadzieję, że tutaj się zadomowi na dłużej.

Ostatnio dużo Polaków także zakłada konta na portalu Minds.com. Nie jest tam jakaś wielka polska społeczność, ale widać, że rośnie. Przeniosły się tam portale o bardziej konserwatywnych, prawicowych, propolskich i chrześcijańskich poglądach. Swój profil na Minds ma Pan Darek Matecki, czy też Pan Jacek Międlar, były ksiądz. Widziałem, że parę osób ze Steemit ma tam swoje profile, choćby @carrioner, @andzi76, @niepoprawny...

Portal ten wyglądem bardzo przypomina Twittera, ale pozwala na pisanie dłuższych blogów, wrzucanie filmów, bodajże do 30 minut. Można tam posty podawać dalej, jak na Twitterze, dawać łapki w górę i w dół, oraz... promować posty innych za tokeny.

Tokeny... I tu się zaczyna zabawa. Już widzę jak skąpi na kasę Janusze Biznesu zacierają ręce 👏 ,a oczy zmieniają się w znaczki Dolara USD 💰, a w tle przygrywa intro piosenki Pink Floyd - "Money". Portal jakiś czas temu wprowadził tokeny, coś jak STEEM, za który możemy kupić sobie STEEM POWER. Tam dostajemy tokeny za blogowanie, za komentarze, za łapki, za udostępnianie materiałów dalej. Ja obecnie mam przyrost 0.2 tokena na dobę, a jestem początkującym i dopiero ogarniam ten portal. Obecnie mam 0,6 tokena. Za 1 token można sobie tam zwiększyć zasięgi, wykupując 1000 wyświetleń, albo... wspomóc innego twórcę "promując" jego materiał.

Tokeny te możemy sobie zamienić na kryptowalutę jaką jest Ethereum. Do tego warto mieć portfel, ja używam portfeli: MyEtherWallet i Metamask (z takim Lisem w logo, wykonanym w grafice wektorowej, w podobnym stylu jak w teledysku "Money for Nothing" Dire Straits), który działa jako plugin do przeglądarki.


Metamask

Widziałem, że też można "podpiąć" swój portfel Metamask do profilu na Minds. Tylko będę musiał "ogarnąć" przelewanie tych tokenów i zamianę na Ethereum.

Drugim portfelem jaki używam, jest MyEtherWallet.

https://www.myetherwallet.com/

Z tego portfela można już "przelać" Ethereum na Bitcoiny, które można wypłacić. Albo stamtąd "zasilić sobie STEEM, próbowałem i da się. Tylko to długo trwa i zależy ile kupicie "Gas" (paliwa).

Chyba, że się w tym bardziej orientujecie i znacie lepsze portfele na Ethereum :)

To jest dobra droga, aby" wspomóc" swoją działalność na Steemit, poprzez zakup STEEM za inną kryptowalutę.

Mam nadzieje, że jest tu ktoś bardziej "ogarnięty" w temacie, kto mógłby się podzielić swoją wiedzą. Byłbym (i nie tylko ja) bardzo wdzięczny.

Miała być krótka notka, a wyszło jak zawsze :)


Ze względu na użyte grafiki, wyłączyłem zarabianie na tym poście.

Sort:  

Jak na razie to widać migracje na minds.com, ale prawicowców i ma to swoje plusy i minusy. Plus nikt nas tam nie cenzuruje, ale minus to, że stworzy się prawicowe getto, czy przekonywanie przekonanych.

Czy zarobki lepsze niż na Steemit?

Zdecydowanie nie - przynajmniej na tę chwilę.

Dzisiaj udało mi się w końcu "zarobić" 1 cały token. Sprawdziłem, że Minds opiera się na tokenach ERC20. Sprawdziłem też kurs tego tokena i wyszło, że 100 tokenów jest warte 0,006 PLN, czyli bardzo malutko.

Gdzie można kupić te monety i czy można je kupić?, bawię się na tym portalu i nic nie kumam.

No właśnie też siedzę i nie mogę tego rozgryźć. Czytam to niby FAQ
https://www.minds.com/wallet/tokens/101
Nie wiem jak ustawić ten aktywny portfel na Metamasku.

Na końcu jest też jakiś odnośnik do jakiejś giełdy.
https://www.rinkeby.io/#stats

Jutro będę miał na 14:00 do roboty, to rano zasiądę i poszukam jakichś tutoriali, bo na razie to dla mnie czarna magia.

Ja jakiś portfel ustawiłem ale na MEW znaczy oni mi wygenerowali adres i klucz prywatny portfela. Więcej nic nie kumam, ale powoli wszystko z czasem się wyjaśni.

Dzięki za tekst. Założyłem tam konto z 2 miechy temu. Ale raczej się początkowo tam kiedy odnalazłem. Muszę chyba wrócić

Dziękuję za odwiedzenie mojego bloga. :)

Dopiero poznaje świat oparty na blockchain. Widać jak powstaje nowa era. Tylko czy nie za dużo tego wszystkiego będzie? Ledwo nadążam, nie każdy ma czas śledzić i wyszukiwać nowe zmiany które zachodzą bardzo szybko. Obawiam się że z tego powodu wielu ludzi zostanie gdzieś w tyle z wiedzą co sprawi poważne wstrząsy w "rozwoju". W przyszłości może dojść do odwrotu trendu wzrostowego. Będzie jak w naturze która lubi mieć zachowana równowagę i rozpocznie się selekcja naturalna którą przetrwają najsilniejsi i najbardziej rozwinięci. Niech ktoś kumaty pomyśli np. nad stworzeniem jednego portfela który będzie obsługiwał wszystko.

Coin Marketplace

STEEM 0.16
TRX 0.15
JST 0.029
BTC 56618.92
ETH 2337.15
USDT 1.00
SBD 2.40