#newPOLISHsteem, czyli jak widzę obecne zmiany

in #polish5 years ago

Zacznę od tego, że miałem nagrać na ten temat krótki filmik, lecz stwierdziłem, że napisać będzie łatwiej, szczególnie, że nic nie powinno mi umknąć i przy słowie pisanym będę bardziej skupiony.

nlxub9amnk.jpg

Jak było

Przez ten cały okres jaki tu już jestem, czyli ponad rok, bardzo dużo działo się na tagu #polish. Pierwsze, co pamiętam z początków, była masa postów na polskim tagu, jedne ciekawsze, drugie mniej ciekawe. Ludzi było od groma, wiele osób przesiadywało na Steem czacie, czasem (a nawet dosyć często) zdarzały się mniejsze lub większe dramy, gdzie uruchamiało się wiele osób w komentarzach, później były pisane riposty na autorów, gdzie znowu sekcja komentarzy była wręcz oblegana.

Pamiętam wybieranie kuratorów konkretnych tagów, którzy mogli dysponować większym głosem w konkretnej dziedzinie. Wtedy prawie każdy chciał zostać osobą, która mogła poprzez upvote'owanie sprawić, że post zarobił więcej.

Cena Steema również napawała optymizmem, tym bardziej ludzie chcieli postować, jednak zdarzały się przy tym plagiaty, które miały "oszukać" kuratorów i sprawić, że małym nakładem pracy można było parę dolców dziennie zgarnąć.

Pamiętacie konkursy? Na #polish można było brać udział w różnego rodzaju konkursach, gdzie zawsze były nagrody w postaci tokenów i w sumie nie tylko. Ludzie mieli zapał do pracy, każdy chciał, żeby nasza polska społeczność się rozwijała, było mnóstwo pomysłów na rozwój, dzisiaj wszystko wygląda inaczej.

Wszystko się zmieniło

Gdzieś ta bańka musiała w końcu pęknąć i tak się stało, dokładnie nie wiem od jakiego momentu, ale zaczęło się robić spokojniej. Kilka sporów zostało zażegnanych, plagiatorzy dali sobie spokój, choć kilkoro jeszcze próbowało coś ugrać, jednak bezskutecznie. Na #polish zaczęło być coraz mniej autorów, co za tym idzie spadła liczba postów. Cena Steema również spadła i parę osób jeszcze wierzyło, że pójdzie w górę, jednak jak się potoczyło, to wszyscy wiedzą, że póki co Steem jest nisko i nie ma przesłanek do tego, aby wzrósł.

Na szczęście na platformę przychodzą wciąż nowe osoby, one nie są "zepsute" ceną Steema, co ułatwia im tak naprawdę funkcjonowanie tutaj. Ci, co mieli zostać na platformie, którym postowanie sprawia przyjemność - zostali. Oczywiście jest tych osób mniej, ale wystarczająco, żeby mieć problem z wykorzystaniem Voting Powera w pozytywnym znaczeniu.

Konkursów nie ma zbyt dużo a biorąc pod uwagę popularne tagi, wszystko się zmieniło. Nie ma parcia na tworzenie pod tagi, nie ma parcia na ilość zawartej treści, każdy tak naprawdę robi to, co lubi a i tak parę centów zarobi (lub nie).

Dodatkowym motywatorem są tokeny na Steem-Engine, których przy postach jak i w portfelu zbytnio nie widać, jednak jest to fajna zabawa i dodatkowy zarobek, który można zamienić na Steem w każdym momencie. Tak naprawdę czekam z niecierpliwością na token Polish, który był obiecany 2 miesiące temu, ale do tej pory nie wyszedł. Szkoda, ale ja nadal będę czekał, bo może więcej osób zrozumie o co tak naprawdę chodzi z tymi tokenami i po co je używać, co najważniejsze kilka centów z postów na pewno będzie więcej.

Wiele kont stoi pustych i nic się z nimi nie dzieje. Osoby, które przestraszyły się spadku ceny Steem, szybko robiły Power down i wypłacały środki. Nie będę tutaj zbytnio oceniał, bo to była ich decyzja, ale w czasach "świetności" platformy postowały bardzo dużo. Są też konta, które nie zrobiły Power down, a na koncie jest czasem ponad 30000 Steem Power i również nie ma od paru miesięcy żadnych działań z ich strony, być może czekają na lepsze czasy i wtedy wrócą, kto wie.

Nagrody autorskie również spadły po wprowadzonym Hard Forka 21 (22) na rzecz nagród kuratorskich, więc teoretycznie bardziej opłaca się głosować na inne posty, choć przy swoim koncie nie zauważyłem większej różnicy, pewnie dlatego, że mój Steem Power nie jest zbytnio duży...

Co zostało

Na pewno zostali ludzi, którzy tak jak ja, uzależnili się od platformy i często na niej spędzają czas. Tak naprawdę cena nie jest ważna, kiedy patrzy się na Steem w długiej perspektywie. Jeżeli ktoś liczył na szybką i dobrą kasę, na pewno się przeliczył i szuka czegoś innego. Ja jednak wiem, że na tej platformie wiele się nauczyłem, nabrałem doświadczenia w pisaniu, zacząłem eksperymentować z filmami, których nigdy nie nagrywałem, poznałem wielu fantastycznych ludzi, brałem udział w konkursach, tworzyłem różne inicjatywy i w sumie dalej nachodzą mnie czasem pomysły, które można wdrożyć na Steemie. Tak naprawdę nigdy nie wychylałem się nawet w życiu realnym z różnymi pomysłami. Steem dał pewność siebie i sprawił, że człowiek odkrył w sobie nowe hobby, a to chyba najważniejsze.

Owszem, miałem również chwile zwątpienia, czy nie zrezygnować, wypłacić środki, które się zebrało przez rok, ale doszedłem do tego, że i tak tutaj zostanę, bo jest fajnie, czasem coś napiszę, ktoś przeczyta, skomentuje. W każdym razie Steem dla mnie jest o wiele lepszą platformą niż Facebook czy inne tego typu, dlatego działam dalej.

Jest wiele inicjatyw, które wspierają autorów. Mamy przecież platformę Engrave (dblog), mamy głosy od MK, który zainwestował wiele w Steema i wspiera Polaków, jest @sp-group, które ma wiele ciekawych pomysłów na rozwój, a siła grupowego konta wciąż rośnie, co przekłada się na kwoty pod postami, jest głos gtg, noisy, tipu, travelfeed i kilka innych osób, które również zainwestowały swoje pieniądze, by mieć mocniejsze konta. Czasem można też liczyć na głos od Dtube, jeżeli ktoś tworzy filmy, a teraz można wrzucać również linki z YouTube na Dtube, wtedy będzie wiadomo, że film nie zniknie po pół roku. W każdym razie jest wiele możliwości, aby się pokazać i dostać kilka Steemów i przy okazji zdobyć odbiorców.

Steem to the moon?

Warto patrzeć na Steema długoterminowo, bawić się, tworzyć, głosować i czerpać z tego radość, bo jeżeli ktoś tu jest jedynie dla szybkiego zysku, to niestety się rozczaruje.

Mimo tego, że Steem jest w dołku, mam nadzieję, że przetrwa, ale jakby upadł, to wiem, że i tak pozostanie ze mną to, czego się nauczyłem tutaj, co przeżyłem i co osiągnąłem, a myślę, że wygranie czy bycie w czołówce kilku konkursów, to naprawdę duży sukces nie tylko steemowy, ale również prywatny.

Nowy, polski Steem jest inny i czy się zmienił w dobrą stronę czy złą, tak naprawdę pokaże czas. Póki co według mnie nie jest źle. Moje posty też nie są regularne, ale to bardziej chodzi też o czas jak i wenę w danym momencie, jeżeli chcę coś napisać to piszę, chcę nagrać film, to nagrywam i nie patrzę na zarobek. Takiego podejścia życzę wszystkim! Bawcie się steemem, niech postowanie czy czytanie postów sprawia Wam radość 😉

Jeżeli ktoś dotrwał do końca tych moich wypocin, to dziękuję bardzo za przeczytanie, a przy okazji napiszcie jak Wy oceniacie tę platformę, czy warto postować, czy będziecie dalej tutaj tworzyć, czy jednak w najbliższym czasie planujecie ewakuację ze Steema?

Sort:  

Jaki nie byłby ten nowy Steem, to brakuje ludzi. Szkoda, że aktywność jest bardzo powiązana z kursem. Steem dla mnie był przede wszystkim miejscem, gdzie można było przeczytać ciekawe treści i wynagrodzić za to autorów. Jeśli mamy czekać na następną bańkę na kryptowaluty, to będzie bardzo ciężko wytrwać nie umierając z nudów przy okazji.

Hardfork 21(22) odwrócił trend i teraz ludzie zaczęli zwiększać moc, więc jeśli rynek pójdzie w górę w najbliższym czasie, to jest szansa, że Steem podąży za nim (mniej wolnych STEEMów w obrocie). Nie ma co być złej myśli ;)

Jeśli taki trend pozostanie to spoko. Swoje Steemy chcę wypłacać dopiero jak platforma mi się znudzi i całkowicie z niej zrezygnuję. Póki co to się nie zapowiada 😉 z biegiem czasu może dojdą nowe osoby, a ludzie, którzy zrezygnowali, ale trzymają Steem Power wrócą ponownie do aktywności, ale pewnie dopiero jak kurs będzie dla nich zadowalający.

Też czasem się zastanawiam, jeżeli ktoś nie wypłaca kasy, zbiera SP i jest aktywny, kiedy kurs jest wysoki, a przestaje tworzyć jak kurs jest niski, to czym się oni kierują, przecież Steemy tak czy siak się zbiera, a tak naprawdę nie będąc aktywni - stoją w miejscu. Chyba, że chodzi o kwoty w $ pod postem, które może są jakimś wyznacznikiem dla nich. Rozumiem jeszcze sytuację, kiedy ktoś napisze post, później płynne środki wysyła odrazu na giełdę, to faktycznie może się nie opłacać, ale kiedy i tak zbierają, jest to trudne do zrozumienia.

Jakby któryś interfejs pozwalał na przełączenie się z dolarów na STEEM, to może ludzie zauważyliby, że dzięki małej konkurencji, to teraz w STEEM zarabiają dużo więcej niż przy bańce. No ale dolar widać najważniejszy ;) Pewnie przy następnej bańce będą za tego dolara jednego STEEM, jak nie mniej kupować ;)

Mąż rację, pewnie tak będzie 😉 przy postach powinna być kwota zarówno w dolcach jak i Steemach, szkoda, że tak nie jest.

Co do tokena POLISH, po długich przemyśleniach i przeanalizowaniu jak wygląda sytuacja, stwierdziliśmy, że poczekamy do wejścia SMT i wtedy postaramy się coś rozkręcić. Albo zrobi to ktoś inny :) Opieranie tego na Steem-Engine miałoby swoje wady i też przestałem być przekonany do tego, że warto poświęcać na to powiedzmy 3000 STEEM. Dla mnie miała to być taka próba generalna przed SMT, żeby zobaczyć jak to może wyglądać, ale koniec końców stwierdziłem, że lepiej się po prostu wstrzymać.
Inna sprawa, że trochę się zawiodłem na niektórych społecznościach zbudowanych na S-E, które okazują się głównie maszynkami do farmienia, przez co wartość tokenu systematycznie spada. I mam tu na myśli np Splintertalk (token #SPT), który na początku najbardziej mi się podobał (ze względu na tematykę). Ale niezbyt udana początkowa dystrybucja i kółka wzajemnej adoracji jeśli chodzi o głosowanie głównych stakeholderów robią swoje :)

Dzięki za wyjaśnienie, mimo wszystko mam nadzieję, że Wam się uda wprowadzić token Polish na SMT (o ile wejdzie, bo się ociągają). Trzymam kciuki 😉

Masz rację, niektóre tokeny na S-E (w sumie większość) spada z ceny. Nie wiem czy to się unormuje, czy po prostu większość upadnie z braku kupujących. Niemniej fajna sprawa, która zastępuje SMT. Ciekawe co się stanie ze Steem-Engine jak wprowadzą SMT. Chyba, że będą oba działać i będą podwójne korzyści... Zobaczymy😉

Nieistotne jest czy padną, bo jest to nieuniknione przez pazerność amatorki która myśli że zaraz zbudują złote biznesy S-E. Kilka tokenów jest dobrym projektem. Farmienie zawsze było, tylko że różnica jest taka, że teraz jest udostępnione ogólnie niż dla wąskiego kręgu. Tak naprawdę nie trzeba tagować i cisnąć posty pod dany tag, by wyciągnąć tokeny. Ważne, że tu jesteśmy i dalej działamy, nie patrząc na cenę, bo spada. Będzie co będzie i trzeba robić swoje, bawić się tym, co jest dostępne.

Dużo się zmieniło i to prawda część podkuliła ogon i zwiała druga, część czeka, aż cena podskoczy, bo myśli że trafi po 8$ steem jak w totka. Prawdziwa wartość jest w czynach i konsekwentnym działaniu i nie ważne czy ktoś wyciągnął ileś tam steem i tak włoży w inne crypto a to zupełnie inna bajka na jednym zarobią a na drugim oddadzą i taka to bajka Panie :)

Może trzeba poczekać aż wszyscy co uciekają, wypłacą swoje tokeny i może wtedy Steem odbije się od dna?

Wielkich biznesów z tego nie będzie. To jest zabawa i warto się tego trzymać, tokeny też się same "odstrzelą", tak jak alty 😉 Co będzie to będzie, ale to co jest teraz, nikt nam nie zabierze.

nikt nam nie zabierze.

Dokładnie trzeba iść ścieżką dalej i nie oglądać się za siebie.

Thanks for using eSteem!
Your post has been boosted with ESTM. Keep up the good work! Install Android, iOS Mobile app or Windows, Mac, Linux Surfer app!
Learn more: https://esteem.app
Join our discord: https://discord.gg/8eHupPq

Twój post został podbity głosem @sp-group-up oraz głosami osób podpiętych pod nasz "TRAIL" o łącznej mocy ~0.17$. Zasady otrzymywania głosu z traila @sp-group-up znajdziesz w ostatnim raporcie tygodniowym z działalności @sp-group, w zakładce PROJEKTY.

@wadera

Chcesz nas bliżej poznać? Porozmawiać? A może chcesz do nas dołączyć? Zapraszamy na nasz czat: https://discord.gg/rcvWrAD

Dziękuję 😉

Moje zdanie znasz. Jeśli chodzi o tokeny to nie tylko spt spadło. Co ma być to będzie😉

Pewnie, że znam dlatego bawimy się dalej 😉

Ja dotrwałem.

Ja obecnie nie mam za wiele czasu, by pisać, ale aktywnie głosuję na posty z #polish :D

Czyli vp się nie marnuje, co też jest ważne. Przynajmniej na kuracji też nie tracisz, zawsze coś 😉

Przy moich 100 SP to nawet wartości kuratorka nie ma xD

Może i nie ma, ale w przyszłości kto wie 😉

Wrócę, gdy za 1 BSV będę mógł kupić jakieś 100 000 STEEM :) Wtedy poświęce jedną sztukę.

Ambitnie, ale czy realnie? Myślisz, że BSV będzie wyżej niż BTC?

Myślę, że tak. Tu nie chodzi o samą osobę Creiga Wrighta i to czy udowodni, że jest Satoshim. Bitcoin SV to projekt, który zakłada, że kryptowaluty będą całkowicie uregulowane. Widzisz co się dzieje z anonimowymi kryptowalutami jak Monero, Dash czy Zcash. Z czasem ten rynek zostanie w pełni uregulowany i wszelkie przekręty czy to z BTC czy Tetherem jakie robią giełdy nie będą mogły mieć miejsca. Jeśli będzie miał istnieć jakiś Bitcoin, to tylko taki pod kontrolą prawa. Czyli wszystko na jednym blockchainie. Deweloperzy BTC specjalnie trzymają blok o wielkości 1MB by trzeba było rozwijać sieć lightning network, która umożliwia anonimowość i pranie pieniędzy. BSV już może mieć bloki do 2 GB, a w lutym 2020 ograniczenie zostanie zdjęte. System skalujący się w zależności od potrzeb, a nie zapchany BTC z drogimi transakcjami. Ja tam wierzę...

Masz rację i ma to sens. Póki co jest jak jest. Jeśli faktycznie zostaną uregulowane to będzie fajnie, tylko czy wieloryby na to pozwolą... Pewnie musimy jeszcze trochę poczekać, bo sam rynek krypto jest nadal bardzo młody, choć rozwija się w bardzo szybkim tempie. Jeżeli BSV wypali tak jak mówisz, tym lepiej i trzymam kciuki za powodzenie oraz Twój sukces 😉 Mam nadzieję, że kiedyś przyjdziesz i napiszesz "A nie mówiłem?"

Dzięki :) Fajnie jakby wtedy udało się wrócić na STEEM z dużym SP :) Czas pokaże. Power down się skończył. Zakończyłem właśnie zamianę większości moich krypto na BSV.

Polecam portfel ElectrumSV https://electrumsv.io/


Uwaga na oszusta który go podrobił.

Instalując ten: https://www.electrum-bsv.org/

Wysyłamy coiny na jego potfel...

To teraz tylko czekanie, sam z ciekawości będę obserwował BSV 😉 dzięki za linka i ostrzeżenie 😉

Coin Marketplace

STEEM 0.19
TRX 0.14
JST 0.030
BTC 62668.27
ETH 3332.07
USDT 1.00
SBD 2.46