Na drugie śniadanie "zwyklaki" ?

in #polish6 years ago (edited)

Drugie śniadanie jest bardzo ważne w naszym życiu, szczególnie jeśli się uczymy bądź pracujemy. Pomaga nam skoncentrować się na wykonywanej pracy i dzięki niemu nie burczy nam w brzuchu i nie myślimy wyłącznie o jedzeniu.


"Nie jem i nie będę jadł!"

Kiedy chodziłem do szkoły podstawowej, nie patrzyłem na drugie śniadanie jak na coś ważnego, wręcz przeciwnie, traktowałem to jako zbędny element dnia. Przecież jadłem śniadanie w domu przed szkołą, później zjem obiad po szkole. Przerwy zazwyczaj chciałem spędzać intensywnie, czyli grać w piłkę, biegać i nie tracić tego krótkiego czasu jedynie na jedzenie, bo jednak przerwy 10-cio minutowe i jedna 20 minut to bardzo krótko.

Dodatkowo zawsze do szkoły miałem dwie złożone kromki, posmarowane masłem, dodatkowo zawsze jakaś wędlina czy ser. Takie kanapki nazwałem zwyklakami.

IMG_20180922_110147.jpg
Przykładowy zwyklak z serem

A gdzie w tym wszystkim warzywa i owoce?

No właśnie nigdzie. Nie lubiłem żadnych warzyw. Mdliło mnie na sam widok pomidorów, ogórek to tylko w mizerii. Do szkoły chciałem tylko kanapki z żółtym serem. Trochę z mojej strony był to szantaż, bo zawsze jak rodzice chcieli mi zrobić kanapkę z jakimkolwiek warzywem, moja reakcja była natychmiastowa:

Nie zjem i wyrzucę!

Więc w plecaku zawsze miałem nazywane przeze mnie "zwyklaki". Oczywiście i tak nie zjadałen ich w szkole, więc zazwyczaj były przeze mnie wyrzucane, niekoniecznie w tym samym dniu😉. Dlatego memy o pozostawieniu kanapek w plecaku na okres wakacji nie są mi obce.

Tak się działo do momentu aż zamieszkałem u babci do czasu ukończenia szkoły. Jak każdy wie, u babci nie ma opcji - nie chcę jeść, dlatego zacząłem. Swoją drogą babcie silnie oddziaływują na swoje wnuki.

W dodatku od babci nigdy nie dostałem zwyklaków. Dla niej najważniejsze w kanapce były warzywa.

Wszystko się zmieniło.

Po pierwsze babcia zamieniła chleb na pyszne duże bułki. Do tego dobre wędliny, żadziej żółty ser i oczywiście warzywa.

IMG_20180922_110839.jpg
Przykładowe drugie śniadanie

Różnorodność warzyw była ogromna, a ja zjadałem wszystko. W tej bułce mogłem znaleźć sałatę, ogórka, pomidory, rzodkiewkę, paprykę czy szczypiorek. Od tego momentu zacząłem normalnie jesć drugie śniadania niewybrzydzajac przy tym.

Dodatkowo bardziej skupiałem się na lekcjach i miałem więcej energii do zabawy na przerwach.

A jak jest teraz kiedy pracuję?

Jeszcze czasem przez brak czasu przed pracą lub z lenistwa, dalej robię sobie zwyklaki, ale jem je tylko po to, żeby nie być głodnym. Jednak najczęściej wolę urozmaicać sobie ten posiłek i nigdy nie zapominam o owocach. Teraz ważne jest dla mnie, aby jedzenie było dobre, a takie zwykłe kanapki są suche i mało smaczne, dodatkowo nie przyjmuję tak potrzebnych dla organizmu naturalnych witamin. Kilka warzyw zawsze znajduje się w kanapcę.

PS.: Nie wyobrażam sobie drugiego śniadania bez jabłka 😉

Sort:  

@baro89, I gave you a vote!
If you follow me, I will also follow you in return!

Pamiętam w szkole, zawsze miałem takie "zwyklaki" zawsze suche i trochę twarde ale do jadło :D Zawsze mówiłem, że następnego dnia zrobię lepsze kanapki z pomidorem itp. Lecz każdego ranka mówię "e tam nie chce mi się, taką starczy" i tak szły zwyklaki :D

Posted using Partiko Android

A później się tego żałuje przy jedzeniu 😋

Congratulations @baro89! You have completed the following achievement on the Steem blockchain and have been rewarded with new badge(s) :

Award for the number of posts published

Click on the badge to view your Board of Honor.
If you no longer want to receive notifications, reply to this comment with the word STOP

Support SteemitBoard's project! Vote for its witness and get one more award!

Drugie śniadanie jest bardzo ważne w naszym życiu, szczególnie jeśli się uczymy bądź pracujemy. Pomaga nam skoncentrować się na wykonywanej pracy i dzięki niemu nie burczy nam w brzuchu i nie myślimy wyłącznie o jedzeniu.

Ciekawe czy jak nasi przodkowie wychodzili rano żeby upolować jakąś zwierzynę, to też robili sobie przerwę na drugie śniadanie i wyciągali zwyklaki zza pazuchy ;)

Na pewno, oni chyba tylko zwyklaki jedli 😋

Ja podejdę do tego bardziej jako ciekawostki, ale i także ważnej informacji.
Nasi przodkowie zazwyczaj nie byli otyli z dwóch powodów. Nie jedli słodyczy pomiędzy posiłkami. To sprawiało, że nie byli oni otyli. Po prostu nie mieli takich zwyczajów, aby zjadać sobie zająca (w naszym przypadku słodycze) przed zjedzeniem antylopy.
Kobiety w tamtych czasach były odpowiedzialne tylko za opiekę nad dziećmi i ich wychowaniem. Z racji tego kobiety zazwyczaj byłe grubsze niż mężczyźni-mniej się napracowały (od strony fizycznej, żeby tu jakaś feministka we mnie nie wjechała :P ) Polował mężczyzna, przez co musiał albo być mega sprawny, albo mądry. Jeżeli mężczyzna sobie nie radził to zazwyczaj umierała cała rodzina. Efektem tego, jak wyglądała sytuacja jest to, że statystyczna kobieta jest bardziej czuła i empatyczna od statystycznego mężczyzny, a statystyczny mężczyzna ma więcej punktów inteligencji od statystycznej kobiety (ale nie jest to znacząca ilość, jeżeli dobrze pamiętam to 3-5 pkt.) .

Nigdy w życiu nie zjem takiego zwyklaka. Przez gardło mi nie przejdzie. Kanapka musi być porządna, pomidor, sałata, ogórek, szczypiorek lub cebula 😁

Masz rację, warzywa to podstawa każdej kanapki 😉

A mnie całkiem nieźle takie proste kanapy wchodza! Szczególnie jeśli tworzę “cuda” w kuchni. Nie raz zatęsknię za taka zwykła kanapka... Wtedy wypad do sklepu po świeży chleb, masło, ser i zajadam na stojaco jak tylko z toreb powyjmuję;)

Dobry zwyklak nie jest zły :-)

Posted using Partiko Android

O ile jest dobry 😋

Dobry zwyklak nie jest zły :-)

Posted using Partiko Android

Cześć :) Dodaj proszę linka do Twojego posta konkursowego w komentarzu do tego wpisu:
https://steemit.com/polish/@pl-kuchnia/konkurs-kulinarny-21-drugie-sniadanie-w-domu-w-szkole-i-w-pracy

Dziękuję, zapomniałem 😉 zrobione.

Aż mi się miło zrobiło na wspomnienie babcinych kanapek. Babcia to potrafi... :)

Babcie są najlepsze. Zawsze wiedzą co dobre 😉

Coin Marketplace

STEEM 0.16
TRX 0.15
JST 0.028
BTC 54605.61
ETH 2303.24
USDT 1.00
SBD 2.31