Powrót na Steemit + tłumaczenie artykułu o europejskim ruchu wolnościowymsteemCreated with Sketch.

in #polish7 years ago (edited)

Cześć! Miałem dość długą przerwę w publikowaniu postów na Steemicie. Przyznam, że miło zobaczyć, jak rozwinęła się przez ten czas tutejsza polskojęzyczna społeczność. 😁


Pamiętam, jak kilka miesięcy temu publikując wpisy po polsku, dzielnie podpierałem ledwo trzymający się na nogach tag #polish. 😉 Przeglądałem najnowsze polskojęzyczne posty i widziałem kilka swoich na górze, a dalej stare wpisy użytkowników, którzy wydawali się nieaktywni. Potem sam na jakiś czas dołączyłem do tego grona...

Oczywiście nie jest tak, że całkowicie w tym czasie próżnowałem. Od września zeszłego roku działam w Stowarzyszeniu Libertariańskim. Cztery dni temu na jego stronie pojawiło się wykonane przeze mnie tłumaczenie artykułu Jeffreya A. Tuckera "Ruch wolnościowy w Europie daje czadu". Polecam ten artykuł wszystkim osobom zainteresowanym tematyką wolności jednostki. Jest w nim również fragment, który moim zdaniem szczególnie może zainteresować steemitową społeczność (pewnie wielu z Was ciekawią tego typu inicjatywy):

W europejskim ruchu wolnościowym bardzo podoba mi się jego rzetelność. Pozwólcie, że posłużę się przykładem Paralelní Polis. To piękna przestrzeń w Pradze, powstała jako przedsięwzięcie zainspirowane pojawieniem się rozproszonych sieci oraz kryptowalut. Założyciele dostrzegli w tych technologiach szansę dla samozarządzających się społeczności, więc zrobili coś nietuzinkowego – założyli taką społeczność!

Budynek jest obecnie siedzibą Instytutu Kryptoanarchii (Institute of Cryptoanarchy), przestrzenią do pracy oraz centrum drukowania 3D. Jest tam również serwowana kawa i piwo w zamian za Bitcoiny (a na miejscu dostępny jest bankomat Bitcoin). Organizują wykłady, wystawy sztuki i ogólnie pełnią rolę intelektualnej kolebki ruchu. Kultura tego miejsca jest na tyle ekscytująca, że ludzie chcą tam przebywać. Nawet w niedzielę, kiedy odwiedziłem to miejsce, kipiało ono aktywnością. A ja byłem zachwycony, mogąc zapłacić za kawę Bitcoinami.

Zachęcam do przeczytania całości na stronie Stowarzyszenia Libertariańskiego. Oryginalny artykuł dostępny jest tutaj.

Jeffrey Tucker to dość znana postać w libertariańskim środowisku. Jest autorem książek, mówcą oraz działaczem, w przeszłości lub obecnie związanym m.in. z takimi instytucjami jak: Foundation for Economic Education, Mises Institute, Acton Institute, czy portal Liberty.me.

Zdjęcie z Wikipedii

W przetłumaczonym przeze mnie artykule Tucker opisuje swoje pozytywne wrażenia z pierwszego zetknięcia z europejskim ruchem wolnościowym, które miało miejsce podczas niedawnej konferencji LibertyCon w Pradze, zorganizowanej przez European Students For Liberty. Tucker był na niej głównym mówcą. Poniżej możecie zobaczyć jego wystąpienie.

<iframe width="560" height="315" src="

" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

Na stronie Stowarzyszenia Libertariańskiego dostępnych jest więcej napisanych lub przetłumaczonych przeze mnie artykułów. Możecie je zobaczyć, przeglądając ten tag. Wcześniejsze artykuły pierwotnie pojawiły się na moim blogu. Polecane dziś przeze mnie tłumaczenie artykułu Tuckera przygotowałem już specjalnie z myślą o portalu Stowarzyszenia Libertariańskiego. Gorąco zachęcam do zapoznania się z jego działalnością i obserwowania go na Facebooku oraz Twitterze.

Zapraszam również do przeglądania i subskrybowania mojego profilu.

Moje inne wpisy, które mogą Ci się spodobać:
Sort:  

Very good post, I like you very much, I follow you

Thanks a lot! Followed back. 🙂

Thanks, we are helping each other

Nice! Thank you for sharing your posts!
Follow'd.

Thanks. Followed back.

Very beautiful =) follow me to help us

Coin Marketplace

STEEM 0.17
TRX 0.15
JST 0.028
BTC 60192.33
ETH 2321.67
USDT 1.00
SBD 2.50