Czy opłacimy podstawówkę dziecku z Afryki? - świąteczny cud na tagu polish bo nasze "lajki" naprawdę działają!

in #polish7 years ago (edited)

Wiecie co? To chyba najbardziej karkołomny z pomysłów jakie kiedykolwiek miałem, ale może się udać...

Ostatnim czasy krypto nie mają łatwego życia, opluwa się je w mediach, straszy przed nimi ludzi. Jednocześnie powstają organizacje rozdające np. Bitcoiny charytatywnie. Pomyślałem sobie, że może i my damy coś od siebie?  

I w ten oto sposób narodził się pomysł by nasz tag polish adoptował dziecko z kraju trzeciego świata. 

Taki prezent, na święta, uratujemy komuś życie.

No dobra ale jakiś konkret?

Wybrałem fundację Maitri (www.maitri.pl) Za jej pośrednictwem adoptujemy konkretne dziecko. Dzieci pochodzą z rejonów Afryki subsaharyjskiej (Kongo, Kamerun, Rwanda etc.)  Proponuję adopcję polegającą na opłaceniu nauki w szkole podstawowej (czesne, dożywianie i opiekę medyczną) a jeśli projekt odniesie sukces to przedłużenie jej na dalszy okres edukacji. W zamian otrzymamy zdjęcie, podstawowe informacje o podopiecznym, możliwość korespondencji i świadectwo na koniec roku.

A ile to kosztuje?

Miesiąc nauki kosztuje 13€ czyli 1 SBD przy obecnym kursie i chyba wiecie już do czego zmierzam...
Cały trik polega na tym aby zagłosować na ten wpis by zgodnie z mechaniką Steemit wygenerować pieniądze na pomoc, oczywiście jeśli ktoś chce bardziej pomóc może wysłać STEEM lub SBD na moje konto aby wydłużyć okres adopcji

Wszystkie SBD zebrane w ten sposób zobowiązuje się przekazać na Adopcję dziecka. 


Podam się jako osobę formalnie adoptującą, natomiast zaznaczę, że darczyńcami jest cała polska Społeczność Steemit. Jeśli nie uda się zebrać minimalnej kwoty pozwalającej na adopcję (39€ ), zebrane pieniądze przekażę na Fundusz Pomocy Ubogim prowadzony przez fundację. Zobowiązuję się też do prowadzenia komunikacji z adoptowanym dzieckiem w porozumieniu ze Społecznością.

To by było na tyle, liczę na Was i jeśli się uda, to 2018 rok przyniesie odmianę losu chociaż jednej osoby.

Sort:  

Bardzo ale to bardzo podoba mi sie ta inicjatywa i juz jestem dumna z tagu polish, i obojetnie czy inicjatywa wyjdzie czy nie. Szkoda ze jestem tu zupelnie nowa, ze malo jeszcze znam Steemit, bo wtedy bylabym w stanie poprzec ta inicjatywe wiecej.

Jakby mozna byloby robic Resteem z wlasnym dopiskiem, to by bylo latwiej, mozna by bylo zaplacic za jakis dobry boot i zebrac upvotes. A moze ktorys z mocnych polskich Steemitow, z wieksza liczba followers, zrobil by polski boot, czy chociaz jakis platne resteem service. Dalej nie wiem za dobrze ilu nas tu jest znajacych jezyk polski, fajnie by bylo cos stworzyc bysmy mogli trzymac sie tu bardziej razem. Grupa zawsze silniejsza od jednostki, a juz napewno tu na Steemit.

Zrobilam swoj dopisek upvote, byscie szybciej przeczytali i odpowiedzieli. Nauczylam sie ostatnio ze tak tu sie robi... Napewno nie jest to za bardzo eleganckie, ale pracuje ;-)

Idea piękna, można zrobić coś naprawdę dobrego, a poza tym wpłynęłoby to na pozytywny obraze naszego tagu polish za granicą. Od dawna mówię, że musimy znaleźć formułę, aby zacząć się odpłacać za wsparcie z zewnątrz, jakie bardzo nam pomaga rozwijać tag. Kwoty wydają się realistyczne.

ALE to poważne zobowiązanie, życie młodego człowieka na naszych barkach na 7 czy 8 lat. @barbarossastudio czy jesteś gotowy to prowadzić i np. raz w miesiącu publikować raport, jakieś info o tym, co porabia nasz podopieczny - i w ten sposób zbierać kasę? Czy mógłbyć podać jakiś budżet na caly okres nauki w szkole podstawowej?

Przedświąteczna pogoda przeminie, SBD może spaść, będzie wiele innych inicjatyw do finansowania przez społeczność. Czy jesteśmy dość dojrzali i dobrze zorganizowani na tę decyzję?

Jestem mocno ZA, ale potrzeba tu wielu głosów ZA, i mądrego planowania.

Dzięki za wsparcie, powiem tak: To jest 3 świat, i nawet kilka miesięcy nauki w szkole mogą wiele pomóc takiej osobie. Może nauczyć się czytać, podreperować zdrowie i kondycję. Uważam, że sobie poradzę z prowadzeniem tego projektu i okresowymi zbiórkami. Oczywiście najlepiej byłoby zebrać od razu na kilka lat, ale mam świadomość, że to się nie stanie (od razu). Co do raportów to z nimi jest gorzej misjonarze piszą różnie czasami raz w roku, czasami raz na kilka miesięcy. Nie mniej jednak oczywiście będę dzielił się wszelkimi informacjami i w deklaracji zaznaczę, że zależy nam na częstym kontakcie. Reasumując, nawet jeśli mamy pomóc na te 3 miesiące to i tak będzie to o wiele lepsze niż nie zrobienie niczego.

Da się jeszcze edytować tytuł? Może daj: Czy opłacimy podstawówkę dziecku z Afryki? - świąteczny cud na tagu polish. Obecny tytuł nie jest dość konkretny i wiele osób go przeoczy.

Resteemowalem, trzeba nas wiecej.

Masz rację, ten tytuł jest lepszy.

Ha, no i SBD spadł o połowę! Dobry był pomysł, żeby założyć i sprzedać wcześniej, jak widzisz :)

A widzisz mówiłem o takim pomyśle jak fundacja oparta o Steemit. Mam nadzieję że wszystko się uda

Wygląda na to, że steemit będzie pierwszą platformą, na której za "lajka", dzieci w Afryce rzeczywiście otrzymają pomoc. W przeciwieństwie do facebookowego żartu.

Też o tym pomyślałem pisząc to, nawet lekko zaktualizowałem tytuł ;)

O co chodzi z tym żartem? Nie znam tej historii...

Świetna inicjatywa!

Świetny pomysł. Niestety moje upvoty są warte 0,01 centa, więc tutaj za bardzo się nie przydam, ale gdybyś potrzebował jakiejś innej pomocy (np. przy tłumaczeniu maili od misjonarzy/do misjonarzy), daj proszę znać ;)

raczej 0,01$, wiesz ziarnko do ziarnka... Dzięki za wsparcie, myślę, że pomoc będzie potrzebna. Na ten moment napisałem już do fundacji czy jest misjonarz który może zapewnić o wiele częstszy kontakt niż raz na rok - pół. Finalnie będziemy chcieli sprowadzic go na steemit.

Jasne. W każdym razie, jakby coś to "obsługuję" francuski, angielski i chiński. Gdyby misjonarz nie był polskojęzyny mogę też tłumaczyć jego posty. Pewnie nie sama i nie cały czas, ale od czasu do czasu - chętnie.

@barbarossastudio, ja myśle, że tak 1 raz na kwartał to byśmy co najmniej potrzebowali jakiś update. Tym razem już z tej kasy teraz bedzie na 2 kwartaly, ale potem może być słabiej. Jakby misjonarz pisał u nas - jeszcze lepiej, znów świetny pomysł :) Co z moim pomysłem zdążenia na Boże Narodzenie? (zob. powyżej)

@mazelin, super że tak dużo chcesz pomóc. W ogóle widzę, że czujesz się u nas dobrze i dużo robisz przydatnych rzeczy. Bardzo się cieszę :)

@assayer Jeśli dalej chcesz założyć to prosiłbym Cię o to, boję się o kurs SBD i nie chciałbym z takiego powodu uwalić całej akcji. na chwilę obecną potrzebujemy 39€, czyli nieco ponad 4 SBD Najlepiej byłoby to zrobić przez litecoin, tutaj mój adres na giełdę gdzie od razu sprzedam LTC LUiA7HQ1FgVaVaiai5vQuuvU8cQCj8d3MC Ewentualnie możesz sprzedać sam i po prostu zrobiłbyś przelew bezpośrednio na fundację. Daj znać jak Ci pasuje i jutro się dogadamy. Oddam Ci SBD jak tylko dostanę wypłatę z posta.

Wolę posłać normalnie z konta @assayer na konto @barbarossastudio. Wyślę Ci 5 SBD żeby na pewno starczyło. A potem Ty mi tez odeślesz na konto na Steemicie. Wszystko będzie na czysto udokumentowane, kto, co, na co, kiedy i ile. Czy tak może być?

Ok, możemy tak zrobić, dzięki!

OK. masz na koncie :)

Sa za 14 akurat, dobra cena.

@assayer Dobra, już sprzedane, wyszło 221 zł czyli na jakieś 4 miesiące. Nie mniej jednak chcę sie wstrzymać, dlatego, że jest opcja, że ktoś będzie miał gorszy dzień i sflaguje mnie do 0, wtedy będę ostro w plecy musząc Cię spłacać. Kilka dni nie zmieni wiele sytuacji bo i tak szukamy na razie odpowiedniego dziecka i misjonarza który sie podejmie. Mam nadzieję, że w przypadku czarnego scenariusza (który mam nadzieję nie nastąpi) zgadzasz się abym w ramach spłaty po prostu przelał Ci te 221 zł które uzyskałem ze sprzedaży?

Po prostu na czacie troche mnie wystraszyli, to wszystko ;)

minutka...

Nie wiem do końca, czy to co robię jest przydatne, ale jeśli tak - to ja z kolei też się cieszę. :) I widzę, że akcja pomocy dziecku posuwa się do przodu. Super. @barbarossastudio, miałeś naprawdę świetny pomysł :)

Pomogłem jak mogłem!

Cudowny pomysł aby pomóc dziecku, chociażby jednemu :)
Poczekajmy jak zareaguje reszta naszej społeczności.

Jeśli nam by się udało, dobrze byłoby gdyby ktoś zrobił tłumaczenie tego posta aby wrzucić go dla anglojęzycznej części która ma o wiele większą siłę sprawczą ;)

Z tłumaczeniem nie ma problemu, ale przecież to ma być akcja w obrębie polish tag. Jeśli przynajmniej przez rok jakieś dziecko utrzymamy w szkole - wtedy będzie się czym pochwalić na "szerokich wodach" anglojęzycznego Steemita.

Brawo za czujność @assayer :)

Wszystko zależy od tego jak wyjdzie ta akcja, Gdybyśmy zebrali kilka SBD to bez problemu opłacilibyśmy z góry rok nauki i wtedy myśleli co dalej.

W poście piszesz o pomyśle żeby tag #polish adoptował dziecko z kraju trzeciego świata, więc po co Ci tłumaczenie na angielski?

Jeśli chodzi o tą akcję teraz to oczywiście my adoptujemy, natomiast pomyślałem, że gdyby się udało to można by ją rozszerzyć, ale chyba zbytnio wybiegam do przodu ;)

zbytnio, zbytnio. Jak widzę w Polsce już noc, a my mamy pod postem 1,04, czyli po odjeciu sp i kuracji ok. 0,4 sbd...

Ale pomysł jest świetny i wierzę, że w następnych dniach ruszy do przodu. POWOLI do przodu :)

Zobaczymy, w najgorszym wypadku wyśle się te kilkanaście złotych, na pewno się nie zmarnuje.

Ha :)))) Dzisiaj zupełnie inne liczby! Chyba mamy na jakieś pół roku już, co? Powiedz mi, jakbym Ci założył SBD do momentu rozliczenia się postu - czy dalibyśmy radę zamknąć deal, żeby młody/młoda dostał dobry news jeszcze pod choinkę?

Ciężko powiedzieć ile mamy do czasu rozliczenia, myślę, że raczej nie zdążymy na święta bo jednak ta administracja trochę trwa, oczywiście zadzwonię czy nie da się znaleźć misjonarza szybciej ale pewnie w tym okresie mają mnóstwo adopcji. Mam nadzieję, że po nowym roku wszystko już będzie dokończone. Oczywiście pieniądze wyślę jak tylko sprzedam SBD

Ja nie przeliczam tych sbd-kow na realne pieniądze, tutaj zarobione wiec i tu wydane będą, jeżeli to komuś pomoże :) Dostajemy jakies0.0cos tam za minute poświęconą na jakiś temat i śmiało to można komuś podarować, jeżeli to pozytywnie coś zmieni.

Myślałem, że na początek zaczniemy od jakiegoś polskiego dziecka...

Co stoi na przeszkodzie?

Wiesz, na razie chciałbym przeprowadzić ten projekt ale chętnie pomogę w organizacji pomocy dla kogokolwiek potrzebującego.

Gratuluję pomysłu. :)

Jak najbardziej przyłącze się do pomocy.
Mam pytanko jak zrobiłeś te szare ułamki tekstu ? jakiego kodu użyłeś ?

Coin Marketplace

STEEM 0.18
TRX 0.15
JST 0.029
BTC 63235.53
ETH 2558.76
USDT 1.00
SBD 2.63