PIERWSZY TURNIEJ PLANSZÓWKOWY NA TAGU POLISH!

in #polish6 years ago (edited)

Cześć, zastanawiałem sie ostatnio nad tym jak jeszcze bardziej rozruszać naszą społeczność i wpadłem na pomysł organizacji turnieju w jakąś grę. Zacząłem szukać takiego tytułu, stawiając mu kilka wymagań: 

  • Musi być to popularna gra
  • Z prostymi zasadami
  • Najlepiej darmowa
  • Z krótkim czasem rozgrywki

Przeszukując internet natrafiłem na takową stronę: https://pl.boardgamearena.com  Jest to portal który umożliwia zagranie w 130 gier planszowych przez przeglądarkę. Granie jest darmowe, natomiast założenie stołu wymaga opłaty w postaci miesięcznej subskrypcji, od 4 do 2€ w zależności od planu. 

Dla mnie jako fana planszówek który kocha grać ale często nie ma z kim, pomysł jest super, ale przejdźmy do konkretów.

Biblioteka zawiera wiele popularnych gier takich jak: Carcassone, Epoka Kamienia, Roll for the Galaxy. Poniżej lista najpopularniejszych tytułów.

 

Tak wygląda rozgrywka, od wszystkiego bije prostotą. Jest lista graczy, stół i wewnętrzny chat. Moim zdaniem powinni popracować nad estetyką i bardziej stonować kolory. Przydałby się tryb nocny bo po godzinie korzystania ze strony bolały mnie już oczy. Zdaję sobie jednak sprawę, że projekt jest bardzo mały a mimo to osiągnęli, moim zdaniem bardzo dużo.

Obecnie serwis posiada dużą bazę użytkowników. W kolejkach do stołów najpopularniejszych tytułów stale czeka kilkadziesiąt osób, jednak cały czas powstają nowe stoły, więc o ile nie zależy nam na konkretnej planszówce, to rozgrywkę znajdziemy w ciągu sekund.    

 

Jeśli chodzi o ocenę, to bardzo podoba mi się pomysł, gier jest dużo i nie są to złe tytuły. Oprawa graficzna nieco odstrasza. Minusem jest konieczność wykupienia premium jeśli chcemy zakładać stoły, ale rozumiem, że twórcy muszą jakoś zarabiać na opłaty licencyjne. Subskrypcja nie jest też na jeden tytuł, a na wszystkie w bazie, więc jest opłacalna bo za niewielką opłatą zyskujemy dostęp do wielu dobrych pozycji. 


Na początku postu pisałem o turnieju, i odbędzie się on za pośrednictwem Boardgamearena.com Do jego przeprowadzenia potrzebne są jednak pieniądze na opłacenie dodatkowego członkostwa. Proszę więc Was o wsparcie w postaci UpVote, tak abym mógł przeznaczyć pozyskane SBD własnie na ten cel.  

Zdjęcie w miniaturce pochodzi z pixabay.com

Sort:  

Fajna strona, Carcassonne :D

Popieram inicjatywę! Głosuję na Race for Galaxy, ale w Roll, Epokę Kamienia czy Carcassonne też chętnie zagram :)

Dzięki, to jeszcze się ustali. Na początek najlepiej coś prostego, ale turniejów można przeprowadzić kilka ;)

Pamietacie Magie i Miecz ? !!!!!! Uwielbiam !

Dałem swój grosik :)

Fajna inicjatywa popieram i daję upvote!

Oddaj mój czas :D chciałem wypróbować Cywilizację czy jest równie ciekawa jak wersja PC no i nagle uciekło 2h z życia. Super stronka, dorzucę cegiełkę, a nawet jestem w stanie opłacić cały abonament na miesiąc z góry jakby był plan i skład na turniej. Znajdziesz mnie na chacie steemit pod tym samym nickiem.

Z tego co widzę, to mamy już uzbierane na miesiąc więc jak nic się nie stanie to turniej się odbędzie ;)

No racja szybko idzie :)

Ale super pomysł! Piszę się na to :D Co prawda prawie żadnej z tych gier nie znam, ale właśnie wypróbowałam "Can't stop" z pomocą samouczka i jest świetne. Tak więc piszę się na wszystko, chyba że uda mi się wcześniej wypróbować parę gierek i znaleźć przez ten czas jakichś faworytów :) Podaję dalej!

Prawdopodobnie będzie to carcassone ale muszę jeszcze rozważyć wszystkie za i przeciw

Idziesz do więzienia, nie przechodzisz przez start, ale otrzymujesz upvote.

Coin Marketplace

STEEM 0.30
TRX 0.12
JST 0.032
BTC 59123.43
ETH 2988.19
USDT 1.00
SBD 3.75