Moja wyprawa na Szpiglasowy Wierch😎

in #polish7 years ago (edited)

Witajcie🙂

Zabiorę Was tym razem na Szpiglasowy Wierch(2172 m n.p.m.), wyjście od strony Doliny Pięciu Stawów Polskich, a wracać będziemy obok Morskiego Oka. Moja wycieczka z 19.07.2014. Zapraszam na krótką relację😁

1.jpg

Najpierw musimy dostać się do Doliny Pięciu Stawów Polskich. Ja jak zwykle zaczynam z parkingu Palenica Białczańska. Oto profil wysokościowy mojej trasy👇 Jak widzicie trasa długa, ale mniej męcząca niż np. na Świnicę, która opisywałem ostatnio. Przejście 23.5 km z przerwami na odpoczynek, jedzenie i fotografowanie zajęło mi ponad 10 godzin. Od 6 rano do 16😁 Prawie cały dzień. Trasę polecam raczej tylko latem. Zima podejście na Szpiglasowy Wierch od tej strony, po północnym stromym stoku jest trudne i niebezpieczne🙄

m.png

Po wyjściu do Doliny Pięciu Stawów Polskich, musimy szlakiem niebieskim oraz żółtym obejść wokół Wielkiego Stawu Polskiego. Po dłuższym odcinku po prostym terenie zaczynamy szybko piąć się w górę i szlak robi się stromy jak na zdjęciu poniżej👇 Jest to najbardziej męczący etap całej mojej wycieczki. Przed samym wejściem na Szpiglasową przełęcz, czeka na Was kilka łańcuchów. Jednak każdy powinien sobie z nimi dać radę. Rękawiczki warto mieć. Szlak ogólnie raczej bezpieczny.

2.jpg

Jesteśmy na szczycie😎poniżej widok na Świnicę , która jest po drugiej stronie Doliny Pięciu Stawów Polskich. Niżej widoczny Zadni Staw Polski, znajduje się on na wysokości 1890 m n.p.m. Jest to drugi pod względem wysokości położenia, zbiornik wodny Polsce. Pogodę tego dnia miałem niestety nie najlepszą. Było gorąco i z każdą godziną przybywało chmur🙄

3.jpg

W drugą stronę widzimy w dolinie Morskie Oko, po prawej Czarny Staw pod Rysami i wysoko w chmurach nasz najwyższy szczyt - Rysy👇. Będę schodził szlakiem widocznym na tym zdjęciu. Jest on dużo prostszy i całkowicie bezpieczny. Kto więc chciałyby dość łatwo zdobyć Szpiglasowy Wierch, to polecam drogę z Morskiego Oka. Pozbawiona łańcuchów, szeroka, ładna ścieżka. Ja będę nią schodził.

4.jpg

Jestem już dużo niżej i tak oto pięknie prezentuje się duet tatrzańskich jezior : Morskie Oko i Czarny Staw pod Rysami👇 Ładnie widoczny jest też strumień płynący z Czarnego stawu. Pogoda nawet wytrzymała, ale jest bardzo gorąco i duszno. Na szczycie Szpiglasowego Wierchu, z racji dużej wysokości nad poziomem morza było fajnie chłodno🙂Idąc w dól, czuć jak temperatura szybko rośnie.

5.jpg

Docieram do zatłoczonego schroniska nad Morskiem Okiem👇 Tu latem niestety od ludzi aż gęsto🙄Na szczęście im wyżej, tym mniej ludzi. Polecam Wam kochani Szpiglasowy Wierch, jako dość łatwy i bezpieczny szczyt w Tatrach Wysokich. Szczególnie łatwa jest droga od strony Morskiego Oka. Doświadczonym natomiast polecam bardziej wymagającą ścieżkę od strony Doliny Pięciu Stawów Polskich😎

6.jpg

Pozdrawiam wszystkich kochających góry🙂

All rights reserved by @astromaniak 2018

Sort:  

Oj wywołałeś u mnie różne ciekawe wspomnienia.. Kocham góry

Byłem, widziałem i również polecam. Wspaniałe widoki, również na słowacką stronę. Tylko nie pamiętam teraz jak się nazywały te stawy po słowackiej stronie :P

Jeśli chodzi ci o te widziane ze Szpiglasa, to są to Wyżni i Niżny Ciemnosmreczyński Staw :)

Piękne widoki, również jestem wielkim miłośnikiem gór. Do zobaczenia na szlaku !

Jedna z ciekawszych tras jakie robiłem :) 28lutego wybieram się dokładnie taką samą trasą na zimowe przejście, pewnie też podzielę się wrażeniami :)

Pozdrawiam!

Piękne widoki, wręcz śliczne. Wspaniale prezentują się zbiorniki wodne.

Coin Marketplace

STEEM 0.19
TRX 0.15
JST 0.029
BTC 63490.29
ETH 2598.32
USDT 1.00
SBD 2.78