Kolumny Monitor Audio Silver RX2 - recenzja😎

in #polish7 years ago (edited)

Witajcie🙂

Wracając do tematów sprzętu audio zrobiłem małą recenzję moich pierwszych kolumn podstawkowych. Tego modelu nowego już nie kupicie, ale warto poszukać nawet używanych bo jest to świetny głośnik. Powiedział bym legenda. Premiera serii RX odbyła się w 2009 roku. Mi udało się nabyć RX2 nowe w 2014 roku na wyprzedaży za 1999 zł, gdy zastąpił je model Silver 2(obecnie Silver 100). Nowsze wersje(100% made in china) nie mają już tego specyficznego brzmienia... Jakie ono jest? O tym za chwilę.🙂

20150111_121723.jpg

Z firmą Monitor Audio spotkałem się przypadkiem. Jak się okazuje szybko stałem się ich fanatykiem. Po moich pierwszych kolumnach tej firmy (MR 4) postanowiłem przesiąść się na sprzęt o klasę wyżej. Firma produkuje kolumny od 1972 roku i wydaje produkty, które królują w kategorii jakość / cena. Skrzynki naprawdę są ciężkie i solidne. Mi trafiły się RX2 wykończone czarnym lakierem fortepianowym. Nie jest to praktyczne bo kolumnę łatwo porysować, ale za to wygląda elegancko. Jest to dwudrożna kolumna z głośnikiem niskotonowym o średnicy 200 mm (8'') i kopułkowym głośnikiem wysokotonowym. Kolumny podstawkowe trzeba mieć na czym postawić. Dedykowanych podstawek do tego modelu nie ma. Ja wykonałem je sam we własnym zakresie i zasypałem piaskiem by były ciężkie i minimalizowały wibracje. Dobra skupmy się na tym co w kolumnach najważniejsze...😁

20150111_121701.jpg

Jakim dźwiękiem grają te kolumny? Niewyobrażalnie wielkim jak na ich gabaryty. Co najważniejsze fajnie podkreślają dolną część średnich tonów co wpływa na wspaniałe odwzorowanie szczególnie męskich głosów. Kolumny potrzebują trochę mocy. U mnie na początku ze słabym wzmacniaczem NAD C 316 BEE efekt był trochę słaby. Potem z wzmacniaczem Naim Nait 5si było już tak jak należy. Niesamowite jest też to, że kolumna podstawkowa może mieć tyle basu i to aż tak niskiego! W porównaniu do moich starych podłogowych MR 4 te małe skrzynki grzmocą basem jak szalone. Kolumny mają nieco wytłumiony zakres wyższego środka, dzięki czemu ich brzmienie nie jest meczące i naprawdę można ich słuchać godzinami. Wysokie tony są gładkie, subtelne, ale i niesamowicie dokładne i precyzyjne. Jednym słowem ciężko znaleźć tu jakieś wady. Potrafią tworzyć szeroką scenę muzyczną i zagrać tak jak wiele droższych kolumn. Często są łączone z elektroniką wiele razy droższą. Macie tu dla przykładu filmik gdzie te kolumny za 2000 zł grają ze sprzętem za setki tysięcy złotych. Nawet tacy fanatycy dostrzegli w nich to coś😎

Robi wrażenie?🙂Na mnie tak...

Monitor Audio Silver RX2 to dla mnie legenda...😎

Pozdrawiam miłośników muzyki🙂

All rights reserved by @astromaniak 2018

Follow, Upvote & Resteem Please🙂Thanks🙂

Sort:  

Powiem szczerze wyglądają świetnie, Waham się nad monitorami i podłogówkami ale nieważne, jakieś zdanie na temat Acoustic Energy bo właśnie na takie się czaję?
Podstawki też pierwsza klasa, chodzi mi po głowie, żeby robić do podłogówek podstawki z granitu, super wyglądają i mam taką możliwość, tak się zastanawiam czy miałbym chętnych

AE jakieś konkretny model?

AE model 103

Nie słuchałem, ale opinie kiepskie. Ja polecę Ci w tej cenie nowe MONITOR AUDIO Bronze 5 lub używane Silver 6. Ale najlepiej posłuchaj gdzieś żeby mieć jakieś porównanie.

to jest pewne ;)

Jak fajnie!! :) Muzyczne tematy :) Pozdrawiamy!

No to macie follow odemnie :)

Dzięki! :)

Congratulations @astromaniak! You have completed some achievement on Steemit and have been rewarded with new badge(s) :

Award for the number of upvotes

Click on any badge to view your own Board of Honor on SteemitBoard.
For more information about SteemitBoard, click here

If you no longer want to receive notifications, reply to this comment with the word STOP

By upvoting this notification, you can help all Steemit users. Learn how here!

Coin Marketplace

STEEM 0.19
TRX 0.14
JST 0.030
BTC 64381.21
ETH 3475.67
USDT 1.00
SBD 2.50