Wpływ kuratorstwa na wartość moich postów: 1768% w górę!

in #polish7 years ago


Dwa posty podbili mi kuratorzy ze Steemit-Polska, a jeden (po angielsku) kuratorzy z OCD. Nagle z symbolicznych wypłat po kilkadziesiąt centów przeszedłem w ostatnich dwóch tygodniach na pięcio- i dziesięciodolarówki. Wielorybem niby jeszcze nie jestem, ale z czasem, kto wie, kto wie .... :)

Powyższe liczby są prawdziwe, ale przechwalam się nimi na pół żartem. Piszę ten post, bo postanowiłem podzielić się swoimi pozytywnymi wrażeniami i opinią na temat kuracji na Steemit dla zrównoważenia wczorajszego trochę pesymistycznego wpisu @imperfect-one. Chciałbym też odpowiedzieć na niektóre komentarze.

Zdaję sobie sprawę, że mój "superskok dochodów" jest trochę przypadkowy i pewnie odosobniony. Ale uznałem, że potrzebny jest głos kogoś takiego, kogo kuracja naprawdę mocno wsparła. I nie chodzi tylko o kwoty, które przecież nadal nie są imponujące. Chodzi o poczucie, że coś drgnęło i idzie w dobrym kierunku. 

We wczorajszej debacie o kuracji tylko dwie osoby wspomniały, że cieszą ich dodatkowe upvotes ... A przecież postów, które uzyskały wsparcie było o wiele więcej. Pewnie, że to trochę dezorientujące, że nie wszyscy z listy dostali głosy, a zasady ich przydzielania nie są dla nas do końca jasne, a nawet wydają się zmieniać. Całkowicie też rozumiem, że @imperfect-one solidaryzuje się z naszymi kuratorami, którzy poświęcają czas dla nas wszystkich.

Z całą siłą chciałbym jednak podkreślić, że ta szklanka wydaje mi się o wiele bardziej pełna, niż pusta. Gdziekolwiek poszły głosy naszych sponsorów, dopóki poszły na polskojęzyczne posty, zyskujemy. Jeśli z listy kuratorów w górę podbito tylko 40%, a niechby nawet tylko 10% zgłoszonych postów - zyskujemy. Jeśli na OCD byłby podbijany tylko jeden polski post - zyskujemy. 

Przecież nie chodzi o to, że w ciągu tygodnia, czy nawet kilku miesięcy podbicia same przez się mają nam dać duże wzrosty dochodów. Chodzi o to, aby jak najwięcej wchodziło do CAŁOŚCI GOSPODARKI, jaką jest polish steemit. Potem już sami będziemy mogli się napędzać i rosnąć!



Moim zdaniem dyplomatycznie będzie w stosunku do @jrcornel,  @donkeypong i @acidyo (OCD) ograniczyć się do podziękowań i ewentualnie do jakichś delikatnych sugestii organizacyjnych. Darowanemu koniowi.... rozumiecie? Ja tam się cieszę, że są wieloryby, które na poważnie traktują Steemit i dbają, aby się rozrastał od dołu. W ilu prawdziwych społecznościach, "w realu", elity myślą w taki sposób o tych na dole? Poza tym chyba widzą przyszłość dla tej platformy, co mnie też cieszy.

Jak nie zmarnować tych dwóch kuracji? Mam takie pomysły:

@rafalski zaproponował, aby wspierać osoby, które inwestują zyski w steem power, a nie wydają. Ma to sens, bo chodzi o to, żeby SP zostawał w naszej wspólnej gospodarce. Tylko musiałoby to zadanie obciążać raczej kuratorów, niż sponsorów.

Ja bym z kolei zasugerował, aby kuratorzy patrzyli także na ilość upvotes danej osoby oddanych w danym tygodniu na posty w polish steemit. Bo to znowu oznacza, że SP zostaje tutaj i pracuje dla nas.

Nie mówie, żeby tu wymagać 100%, czyli żadnych wypłat dla siebie, ani żadnych głosów za granicą. Może 50% jako minimum, żeby wejść na listę wysyłaną do sponsorów? Tylko czy to jakoś by się dało zautomatyzować, żeby kuratorzy mieli dla każdego łatwo dostępny "współczynnik oszczędzania" i "współczynnik inwestowania w polish-steemit"?

Na koniec mam jeszcze jedną troche zwariowaną propozycję. Skoro my dostajemy wsparcie od góry, to może dla poprawienia sobie samopoczucia sami także powinniśmy wesprzeć tych, co mają się jeszcze gorzej niż my? Może np. jest jakieś państwo w trzecim świecie, które ma dopiero pierwszych kilkudziesięciu Steemians, a dla których nawet nasze słabe upvotes stanowiłyby całkiem realne wsparcie? Niechby sobie wybrali kuratora, który by nam podsyłał po 3-4 posty tygodniowo, a my byśmy je w ciemno upvotowali. Przynajmniej tak długo, dopóki sami jesteśmy wspierani. Może to by nic nie dało, ale jakby coś dało - jaki byłby zysk prestiżowy dla polish-steemit! 

Co o tym wszystkim myślicie? (Wybaczcie jeśli coś napisałem bez sensu lub naiwnie, jestem tu dopiero drugi miesiąc...).


Ilustrację wziąłem stąd.


Sort:  

Ja także jestem zaskoczony, mój post z analizą fundamentalną Bitcoina został wykurowany bardzo mocno i to tak mocno, że aż mi oczy z orbit wyszły.

Swoją drogą widzę, że szanowny Assayer przyjął bardzo podobną strategię w pisaniu postów jak ja :)

Od razu dam radę:
Warto postować posty po angielsku około 2-3 nad ranem ponieważ wtedy mamy w stanach godziny wieczorne i są największe szanse, że post zostanie zauważony nim utonie.

Dzięki za dorzucenie swoich pozytywnych wrażeń, jeśli chodzi o efekty kuracji. Ja się właściwie zgadzam z większością obserwacji @imperfect-one, ale jego uwagi i uwagi większości komentujących moim zdaniem zbyt skupione na pewnych niedostatkach organizacyjnych. A za mało na okazji na rozwój, jaką dostaliśmy.

Fajnie, że możemy trochę to zrównoważyć.

Mam tylko jedną uwagę, ja też sporo dostałem od naszych zagranicznych kolegów i chwała im za to, ale to i tak kropla w morzu potrzeb. W poście @imperfect-one napisałem komentarz z wyliczeniami, nawet jakbyś utrzymał przez rok takie wysokie donacje (niemożliwe), to po roku i tak będzie małą rybką z mocą upvote 15 centów. Tu jest pies pogrzebany

Jeśli chodzi o Twoje wyliczenia, to jak już pisałem w poście, trzeba chyba nie tylko patrzeć na dodatkowy SP od naszych sponsorów, ale także na dodatkowy SP, jaki powstanie wskutek tego, że z tym dodatkowym SP - z większą siłą będziemy głosować na siebie nawzajem. A także więcej nowych osób sprowadzimy, bo mi np. łatwiej zaprosić kogoś na Steemit chwaląc się postami z dolarami, a nie z centami. Silniejsze wzajemne głosowanie i szybszy wzrost społeczności - czy tych dwóch rzeczy nie powinieneś także uwzględnić w Twojej kalkulacji rocznej?

Nie uwzglednilem tego bo moc nowych kont a nawet ciut lepszych jest wciaz bliska zeru!

Możesz mieć rację. Ale przecież nie będziemy narzekać naszym sponsorom, że wykazują za mało dobrej woli. Wiem, że proponujesz większe zaangażowanie dużych polskich kont - ale ja rozumiem kontrargument, że te z kolei konta mają dużo postów do obsłużenia, i na post wypada malutko.

A co sądzisz o pomysłach @atomowego, a zwłaszcza o budowie polish-whale? Może tędy droga. Zob: https://steemit.com/polish/@atomowy/make-polish-steem-great-again

Ależ mi nie chodzi tylko o duże konta.. ale właśnie te średnie konta, których jest dużo i powinny wzmacniać społeczność, a nie robią nic. Wiele nie zmienimy bo to wymagałoby zaangażowania od każdego w społeczności, a wiadomo nikomu się nie chce. I koło się zamyka bo jak nowy usr sobie policzy to po miesiacu też stwierdzi:

"tracę 2h godzinny dziennie za stawke 7 zł/h - olewam to"

A mój pomysł, żeby wykorzystać kurację do zaktywizowania tych wszystkich średnich i dużych kont? Niechby warunkiem kuracji było: musisz codziennie podbić co najmniej 5 polskich kont z siła 100%, lub 10 kont z siłą 50% itd. ( a resztę masz na zagraniczne konta, żeby sobie tam nakręcać biznes)? Czy to by nie pomogło?

Zgadzam się z Tobą, że coś drgnęło ku dobremu. Trzymajmy się razem i bądźmy dobrej myśli :)

Witam w naszym małym klubie optymistów :)

Nie tylko trzymajmy się, ale wypracujmy jakąś wspólną strategię. Z @atomowy rozmawiamy o budowie polish-whale, który by nas wszystkich dodatkowo wspierał. Rzuć okiem na jego post, jeśli masz chwilkę.

Już czytałam :) I jestem pewna, że wszystkie dyskusje prowadzone od kilku dni zaowocują :)

Dziękuję wszystkim za włączenie się do debaty o kuratorach i sposobach rozwoju polish Steemit :)
Zachęcam do zapoznania się z postem @imperfect-one, który otworzył tę debatę (https://steemit.com/polish/@imperfect-one/jaki-jest-rzeczywisty-wplyw-kuratorstwa-na-polska-spolecznosc)
możecie także zapoznać się z ciekawymi, bardziej generalnymi uwagami o strategii rozwoju steemit Polska, autorstwa @atomowy
(https://steemit.com/polish/@atomowy/make-polish-steem-great-again)

Powoli zostaniesz Wielorybem z Twoimi postami (no kto inny takie zakręcone napisze) zajdziesz wysoko wierzę w Ciebie.Tak trochę nie na temat,nie znam się jeszcze więc nie będę pisał o czymś o czym nie mam zielonego pojęcia

To są w gruncie rzeczy dość poważne i trudne tematy, staram się je "odciążać" jak tylko mogę. Dzięki za pozytywną opinię i wiarę we mnie, fajnie że się nie nudzisz przy tych moich tekstach :) To mi dodaje otuchy.

Ale zostanie wielorybem to zupełnie inna historia. @rafalski ma dużo racji, że tempo przyrostu SP bez inwestycji jest na Steemit tak małe, że nawet na skalę roku niewiele zmian widać. Stąd ta cała debata teraz.

No co Ty jak mogę się nudzić zajebiste takie sf pomyśl jak któryś post się sprawdzi,to za 10 lat np.pokażę go komuś zobacz o tym pisaliśmy 10 lat temu.Nie wiadomo co kiedyś będzie,lubię takie tematy.Co do waszej dyskusji to trzeba to jakiś zmienić żeby nasza społeczność miała się bardzo dobrze jestem za wspieraniem nowych użytkowników daję to im więcej motywacji do dalszego działania.Nie wszystkich stać na kupno SP a ma bardzo fajne posty i udziela się w społeczności,muszą tacy ludzie jakoś być doceniani

Congratulations @assayer! You have completed some achievement on Steemit and have been rewarded with new badge(s) :

Award for the number of comments

Click on any badge to view your own Board of Honor on SteemitBoard.
For more information about SteemitBoard, click here

If you no longer want to receive notifications, reply to this comment with the word STOP

By upvoting this notification, you can help all Steemit users. Learn how here!

Coin Marketplace

STEEM 0.30
TRX 0.12
JST 0.034
BTC 64038.60
ETH 3148.89
USDT 1.00
SBD 3.97