You are viewing a single comment's thread from:

RE: Jak zostałem ateistą

in #polish7 years ago (edited)

W zupełności się zgadzam, że zostawiłem sobie "furtkę do wiary", bo jak można inaczej? Tak jak już pisałem w odpowiedzi dla @katrinagr, metoda naukowa nie sięga wszędzie, a decyzje światopoglądowe i tak musimy podejmować. Więc element "wiary" jest nieodzowny, aby połatać luki. Ale te "łaty" niekoniecznie muszą pochodzić z chrześcijaństwa....

Filmik zobaczyłem. Ten ksiądz używa sposobu rozumowania Lewisa, który skutkuje wobec nie zorientowanych w badaniach historycznych. Stojąc przed wyborem czy uznać Jezusa za kłamcę, szaleńca czy Boga, wielu wybierze tę ostatnią opcję. Tymczasem dzieje chrześcijaństwa są pełne wierzących w tzw. niską chrystologię, gdzie Jezus jest kimś niezwykłym, ale nie aż Bogiem. Innymi słowy, jest jeszcze czwarta, piąta, szósta i wiele innych opcji, widocznych w tekstach źródłowych.

Kwestia, czy Jezus uważał się za Boga i mówił o tym, jest bardzo dyskusyjna. Tu w ostatnim akapicie masz linki do debat, jakie zorganizowałem na ten temat z katolickimi teologami: https://pl.wikipedia.org/wiki/Jezus_historyczny#Dyskusja_w_Polsce

Coin Marketplace

STEEM 0.16
TRX 0.13
JST 0.027
BTC 59329.35
ETH 2613.53
USDT 1.00
SBD 2.44