Rozwój Internet of Things

in #polish5 years ago

IoT, czyli Internet of Things to kolejny obszar, który w ostatnim czasie zdobywa coraz większą popularność. Szacuje się, że w samym 2019 roku rynek ten urośnie o 20%, a podobna tendencja ma się utrzymać do 2022.

Dzięki podłączeniu urządzeń RTV możemy kontrolować choćby to kiedy dany artykuł w lodówce ulegnie przeterminowaniu. Ta sama lodówka wyśle Ci mail z przypomnieniem o zakupach w momencie gdy z własnych analiz wywnioskuje, że średnio co dwa dni zużywasz mleko, a właśnie ich liczba w lodówce dobiega końca.

Idąc krok dalej, omawiana lodówka wyręczy Ciebie i zamówi zakupy do domu lub automatycznie zamówi wizytę technika gdy okaże się, iż awarii uległ jeden z jej modułów. Jeszcze bardziej skrajny przykład to integracja lodówki z wagą łazienkową. Ważysz się rano. Okazuje się, że trochę nabrałeś na masie. Komunikat ten waga oczywiście prześle do lodówki. A ta gdy wyjmiesz z niej ciasto zapyta się Ciebie czy nie powinieneś przejść na dietę? Trochę skrajny przykład. Może też lekko przerażający. Jednak prawda jest taka, ze taka czeka nas przyszłość.

Ostatnio rozmawiałem z człowiekiem, który prowadzi firmę programistyczną już ponad 15 lat. Uruchomił ją gdy ja chodziłem do liceum. Podczas rozmowy przyznał mi się, że zdaje sobie sprawę z tego jak ciężko znaleźć jeszcze klientów na część usług jednak postanowił uruchomić i wyszkolić ludzi w IoT. Przez rok będzie inwestował w edukację człowieka w temacie i dzięki temu liczy, że po tym czasie jego firma będzie w stanie wejść w nowy segment branży technologicznych.

Widać, że sporo się dzieje w temacie. Warto obserwować rozwój branży Internet Of Things. Skoro już nie tylko międzynarodowowe korporacje inwestują w ten segment to można się spodziewać znaczne rozwoju w następnych latach.

Zachęcam do dyskusji w komentarzach. Co Ty myślisz o Internet of Things? Wierzysz w rozwój tej branży?

To byłem ja, Arek.

Dziś już kończę. Jeżeli jednak chcesz więcej tego typu treści to zapraszam na mojego bloga i vloga:

http://blog.askomputer.pl/

https://www.youtube.com/channel/UCujdll6QIfS6Y96WDYFi3PA

Coin Marketplace

STEEM 0.20
TRX 0.13
JST 0.030
BTC 66899.66
ETH 3464.07
USDT 1.00
SBD 2.80