4 ciekawe projekty ze świata blockchain

in #polish5 years ago

Cześć
Z tej strony Arek. Zazwyczaj znajdziesz mnie na blogu:
http://blog.askomputer.pl
Tutaj z reguły wrzucam swoje szybkie i nagłe przemyślenia.

Ten materiał jest również dostępny w wersji wideo, więc jak masz chęć to zapraszam na mój kanał Youtube:

Wszyscy teraz czekają na Bakkt. Nie zapominajmy jednak, że branża blockchain to nie tylko Bitcoin i kilka najwyżej wycenianych kryptowalut. To także cała masa tokenów, które reprezentują naprawdę ciekawe projekty. Przyjrzyjmy się postępom kilku z tych projektów. Szczególnie, ze nawet bez Bakkt jeden zespół ogłosił bardzo interesującą wiadomość. Tym samym, mocno podbijając swoją wartość. Tokeny firmowe coraz powoli zdobywają świat.

Bittorent


ICO Bittorent opisywałem bardzo dokładnie w tym miejscu:

Tymczasem, wczoraj dolecieliśmy do bloku numer 6 600 000 na blockchainie Tron i tym samym nastąpiło ostatnie wydarzenie związane z Hypem tego tokenu. Posiadacze Tron zarobili na airdropie BTT. Oczywiście to nie ostatni „zrzut” tokenów, jednak to na co wszyscy czekali już nastąpiło i z ciekawością będę się przyglądał dalej temu co się wydarzy wokół tych projektów.

Propy


Wspominałem już o tym projekcie wielokrotnie:
http://blog.askomputer.pl/finas-4-jak-zarobic-700-na-nowych-technologiach/
http://blog.askomputer.pl/takiego-wykorzystania-kryptowalut-nikt-sie-nie-spodziewal-finas-6/
http://blog.askomputer.pl/kupno-nieruchomosci-za-bitcoin/
Upodobałem sobie ten projekt głównie z tego względu, iż jestem od wielu lat związany z branżą nieruchomości, a taki sposób na wykorzystanie blockchain i tokenizacji jest według mnie niezwykle interesujący. I z całą pewnością odegra w przyszłości znaczącą rolę. Pytanie jednak czy to właśnie propy zrewolucjonizuje branżę nieruchomości? Zobaczmy co słychać w projekcie!
Przede wszystkim, gdy zajrzymy na ich stronę to w porównaniu z okresem gdy ostatni raz wspominałem o Propy w tym momencie możemy zauważyć, iż pojawiła się cała masa nieruchomości do sprzedaży. Pozostaje jednak kwestia tego ile dokonano transakcji?
Niestety, oficjalnych informacji co do obrotów nie znalazłem. Jeżeli ktoś wie więcej na ten temat to prośba o informację w komentarzu. Mimo to, przeglądając wiadomości o tym projekcie można znaleźć sporo pozytywnych informacji o wykonanych transakcjach. Już wiele miesięcy tematu informowałem na Twitterze o pierwszej, przeprowadzonej za pomocą Propy transakcji sprzedaży nieruchomości na Ukrainie. Jak poszperamy dalej, okazuje się, że takich zakupów było znacznie więcej. I to na całym świecie. Choćby ostatnio sprzedano dom w Kaliforni o wartości ponad 1 miliona dolarów.
Cóż można więcej powiedzieć? Biznes Propy żyje. Wygląda na to, ze wszystko działa i mają się dobrze. A ich token kosztuje mniej niż za czasów ICO. Interesujące…

Swachhcoin


Wykorzystanie blockchain do zarządzania odpadami. Kolejny, ciekawy przykład wykorzystania blockchain. W skrócie, chodzi o pomoc firmom zajmującym się recyklingiem w jak najlepszym wykorzystaniu swojego budżetu i jednocześnie zwiększenia zysków. Pomóc ma w tym system nagradzający użytkowników za segregowanie śmieci. Ci mieliby to robić za pomocą pojemników, które są w dużej części sponsorowane przez reklamodawców. Za to, oczywiście dostanie tokeny.

Dodam tylko, że projekt jest w fazie ICO. Niestety, brak prototypu. Ci co mnie śledzą wiedzą jaka jest moja opinia na temat ICO bez prototypu. Mimo wszystko, jeżeli pod tym artykułem pojawi się co najmniej 15 komentarzy osób, które chciałyby ujrzeć moją analizę projektu to oczywiście taką wykonam. Aczkolwiek, wydaje mi się, że lepiej poświęcić czas na Pledgecamp. Sami oceńcie!
Na chwilę obecną jest to dla mnie kolejny ciekawy pomysł i zobaczymy co będzie dalej.

Litecoin

Ostatni token, który postanowiłem omówić i jednocześnie jedyny dzisiaj reprezentujący klasyczną kryptowalutę to Litecoin. Ostatnio zrobiło się o tym projekcie głośno. Przede wszystkim, zyskał na wartości ponad 27% w tydzień i wskoczył na 4 miejsce wśród wszystkich kryptowalut pod względem kapitalizacji. Co takiego się wydarzyło?

Otóż zespół odpowiedzialny za Litcoin podpisał współprace z producentem oprogramowania, firmą Beam. I obie ekipy za cel postanowiły sobie wdrożenie protokołu Mimblewimble, który ma pozwolić na zwiększenie prywatności i tym samym utajnić zawierane między użytkownikami Litecoin transakcje. Jednym zdaniem, Litecoin stawia na bezpieczeństwo i poufność.
Nie wiem czy pamiętacie co pisałem ostatnio o Litecoin. Niestety, nie były to pozytywne wiadomości. Trochę ponad pół roku temu Litecoin zawiódł oczekiwania wszystkich wycofując się ze swojego projektu wdrożenia sieci Litepay. Więcej tu:
http://blog.askomputer.pl/informacje-o-kryptowalutach-finas-24/

Dlatego między innymi dalej jestem sceptycznie nastawiony co do tego projektu. Mimo wszystko, podoba mi się ich podejście i zaciętość. Jeden projekt nie wypalił i jak rasowi przedsiębiorcy nie poddają się i obierają inny kierunek. Tym razem celują w Mimblewimble. Miejmy nadzieję, że tym razem ich plany wypalą. Bo jak nie to obawiam się, że mogą już całkowicie stracić zaufanie w oczach potencjalnych inwestorów.
Tyle na dzisiaj. Dajcie znać co o tym myślicie i które tokeny wg. Was są w tym momencie najbardziej interesujące, a nie wykluczone, że zabiorę się za ich analizę.
Natomiast, jeżeli interesuje Cię samodzielne wykonywanie analizy kryptowalut to zapisz się na mój newsletter i odbierz kalkulator oraz checklistę kryptowalut, które mocno pomogą w tym zadaniu:

Checklista

A teraz…. Idę po pączka
Pamiętajcie, by zrobić swoją analizę i w żaden sposób nie odbierać poruszonych dzisiaj tematów jako porada inwestycyjna.

Sort:  

Congratulations @askomputer! You have completed the following achievement on the Steem blockchain and have been rewarded with new badge(s) :

You published more than 40 posts. Your next target is to reach 50 posts.

Click here to view your Board
If you no longer want to receive notifications, reply to this comment with the word STOP

To support your work, I also upvoted your post!

Do not miss the last post from @steemitboard:

Valentine challenge - Love is in the air!

Support SteemitBoard's project! Vote for its witness and get one more award!

Swachhcoin

W sumie jeśli sortuje się śmieci to się dostaje tokeny, a dokładniej mniej płaci za wywóz nieczystości. ;)

Czyli shitcoiny zastępują obecnie trashcoiny :P

Coin Marketplace

STEEM 0.21
TRX 0.13
JST 0.030
BTC 67441.24
ETH 3492.03
USDT 1.00
SBD 2.81