Super zdrowe Brownie z ... FASOLI! 🍫🍩

in #polish7 years ago (edited)

Przepis, który dziś Wam zaprezentuję jest dość popularny w "fit środowisku" i choć nie raz jadłam już brownie z fasoli to tym razem sama skusiłam się na jego przygotowanie. Wyszło super! Oczywiście przepis nie zawiera ani grama cukru, ani nawet żadnego zamiennika cukru. Cala słodycz ciasta zawdzięczana jest daktylom! Nie zawiera też żadnego rodzaju mąki, jest dzięki temu bezglutenowe i bezlaktozowe. Głównym składnikiem jest fasola. Oczywiście (jak zawsze u mnie) ciasto jest super szybkie w przygotowaniu. Możesz zjeść nawet kilka kawałków bez wyrzutów sumienia i traktować je jako pełnowartościowy posiłek! Nawet moja konserwatywna babcia twierdząca, że ciasto bez mąki i cukru to nie ciasto nie pogardziła tym wypiekiem, a to zaszczyt 😃

Nie przedłużając, oto ono:

Ciasto z czerwonej fasoli

Składniki

  • 800g czerwonej fasoli z puszki (2 puszki) lub ugotowanej
  • 3 jajka
  • 200g suszonych daktyli
  • 40g lub więcej ciemnego kakao
  • 50g oleju (u mnie oliwa z oliwek)
  • 1 łyżeczka sody oczyszczonej (możliwa do pominięcia)

Wskazówki

  • Rozgrzej piekarnik do 180 stopni. Namocz daktyle w szklance gorącej wody.

  • Odcedź fasolę i przepłucz pod bieżącą wodą.

  • Wyciągnij z wody daktyle i przełóż je do miksera. Wodę zachowaj!

  • Miksuj daktyle do uzyskania gładkiej konsystencji. Możesz dodać klika łyżek wody po moczeniu daktyli dla łatwiejszego miksowania. Tak to powinno wyglądać.

  • Nadszedł czas na zblendowanie wszystkich składników. Dodaj jajka, fasolę, pastę daktylową. sodę, kakao i blenduj na gładką masę.

*

  • Dodaj oliwę z oliwek. Jeśli chcesz uzyskać bardziej płynną konsystencję dodaj kilka łyżek wody po daktylach.

  • Ok, kiedy konsystencja jest gładka i nie ma grudek, umieść ciasto w keksówce.

Ciasto wędruje do piekarnika na 40 minut do godziny. Teraz mozecie przygotować polewę! Wersja uproszczona: rozpuść gorzką czekoladę, wersja zaawansowana: rozpuść olej kokosowy, kakao i trochę pasty daktylowej. Polej polewą ciasto (którąkolwiek opcję wybierzesz), udekoruj płatkami z migdałów.

Tak wygląda ono:

zaraz po wyjęciu z pieca:

odwrócone

i w ostatecznej wersji, udekorowane migdałami i polewą

PYSZNE!

Wartość odżywcza:
1 porcja (na 10) dostarcza:

210 kcal
9,6 g białka
24 g węglowodanów
8,5 g tłuszczów

Smacznego! Pozwalam jeść całkiem bez wyrzutów sumienia! 😃

Sort:  

Polecam, mój tata też robił i smaczny strasznie !

Czy zamiast fasoli coś można dać? Tylko pod tym warunkiem mogę ten przepis wypróbować.
Nie jej fasoli w ŻADNEJ postaci.

Haha :D oczywiście nie ma sensu się zmuszać, nie o to chodzi. Sądzę, że mogłoby wyjść niezłe z ciecierzycą, ale jeszcze nie próbowałam, więc nie polecam póki co 😉 doskonalę właśnie przepis podesłany przez pacjenta, na brownie z burakami, jak już mi wyjdzie idealne to też na pewno dodam przepis 😊

Aniu ile ty serca wkladasz w to co robisz. Widze kochasz gotowac, piec ciasta. Nawet fit przepis😀
A mozna miodu dodac? 😀

Bardzo mi miło to czytać ! :) To prawda, moja praca to moja wielka pasja i próbuję zarażać nią zarówno moich pacjentów (którzy po to się do mnie zgłaszają) jak i osoby broniące się przed "nawróceniem" dietetycznym :D
miód jak najbardziej się nada, zamiast części daktyli lub jako dodatek, żeby ciasto było słodsze

Jadłam w wersji bez jajek. Bardzo ciekawy smak. :)

Bardzo dlugo myslalam nad zrobieniem brownie. Przekonalas mnie i jutro zabieram sie za pieczenie!

Super, koniecznie podziel się zdjęciem! :)

Mam nadzieje, ze wyjda chociaz w polowie tak smacznie jak twoje! haha

Będzie dobre :) żeby jeszcze podkręcić smak możesz dodać do masy kawałki pokruszonej czekolady

Wyglada pysznie, jak zawsze! Muszę wypróbować :)

Polecam z całego serca 😊

Congratulations @anna.urbanska! You have completed some achievement on Steemit and have been rewarded with new badge(s) :

Award for the number of upvotes

Click on any badge to view your own Board of Honor on SteemitBoard.
For more information about SteemitBoard, click here

If you no longer want to receive notifications, reply to this comment with the word STOP

By upvoting this notification, you can help all Steemit users. Learn how here!

Coin Marketplace

STEEM 0.17
TRX 0.15
JST 0.028
BTC 62094.36
ETH 2436.39
USDT 1.00
SBD 2.50