Jak szybko zaoszczędzić? 💸steemCreated with Sketch.

in #polish6 years ago

Cześć wam!
Długo zastanawiałam się, czy dodawać coś takiego na mojego bloga, ponieważ pieniądze to dość drażliwy temat. Myślę jednak, że jestem dość dobra w oszczędzaniu i może moje rady mogą komuś pomóc. Zapraszam więc do czytania, jeżeli interesuje was ten temat

Screenshot-2017-02-24-19.51.44-650x300.png

1. Obierz sobie jakiś cel!
Tutaj chyba nie muszę się długo rozwodzić. Jeżeli nie masz celu, przy każdej lepszej okazji, kiedy będziesz się zastanawiał/zastanawiała nad kupnem czegoś nie będziesz mieć dużej motywacji, żeby tego nie robić - a przynajmniej zawsze jest tak w moim przypadku. Idę do galerii, widzę ładną sukienkę i nie myślę o tym, czy jakkolwiek mi się przyda, za to nasuwa mi się myśl ''Oj kupię i tak na nic nie oszczędzam''.

2. Nie kupuj niepotrzebnych rzeczy.
Mówię tu zarówno o przekąskach, kawie na mieście - jak i o ubraniach. Przed wyjściem do pracy, zrób sobie gotową kanapkę, zaparz domową kawę - wydaję się, że nie kosztuje to dużo. Jednak jeśli pomnożymy sobie to kilka złotych, przez wszystkie dni w miesiącu, uzbiera się niezła suma. Kiedy masz zamiar kupić nowy t-shirt, zastanów się chwilkę, czy na pewno go potzebujesz i nie będzie leżeć niepotrzebny w szafie.

3. Dodatkowe prace.
Każda złotówka się liczy. Jeśli masz możliwość postaraj się znaleźć sobie dodatkowe zajęcie, czy to dawanie korepetycji dzieciom, czy praca przez internet.

4. Spisuj wydatki.
To bardzo przydatny sposób organizacji. Co miesiąc spisuj wszystkie wydatki i staraj się wydawać tyle samo, lub mniej. Będziesz wiedzieć, kiedy dojdziesz do celu i im będziesz bliżej, tym będziesz bardziej zmotywowany.

5. Staraj się mniej wychodzić.
Oczywiście od czasu do czasu należy się zrelaksować i wyjść ze znajomymi. Jednak wyjście do prestiżowej restauracji, czy do klubu to także nie mał ywydatek i w czasie oszczędzania na konkretny cel postaraj się to ograniczyć i nawet zaprosić przyjaciół do domu.

6. Płać gotówką.
Ten sposób sprawdził się przynajmniej u mnie. Płacąc gotówką, widzisz ubytek w portfelu i masz większą kontrolę nad wydaną ilością pieniędzy.

7. Świnka skarbonka.
To bardzo śmieszny i skuteczny pomysł. Podczas, gdy zachowałeś/łaś zimną krew i nie kupiłaś sobie tej twojej ulubionej kawy, wrzuć do słoika, bądź świnki, sumę którą byś na nią wydał/ła. Pamiętaj, aby starać się nie ruszać pieniędzy, nawet w tych awaryjnych sytuacjach.

8. Bądź cierpliwy.
Grosz do grosza, a będzie kokosza. Nie można mieć wszystkiego od razu (zwłaszcza, gdy zbierasz na większy cel). Jeśli włożysz w to trochę pracy i serca, jestem pewna, że ci się uda i będziesz miał/ła wielką satysfakcję z uzbieranej kwoty.

Dziękuję za twój poświęcony czas i mam nadzieję, że choć trochę Ci pomogłam! Choć moje niektóre rady były dość oczywiste, warto je przypomnieć, bo często o nich zapominamy. ;)

Coin Marketplace

STEEM 0.20
TRX 0.13
JST 0.030
BTC 65762.16
ETH 3485.95
USDT 1.00
SBD 2.50