Jak nauczyć się hiszpańskiego?

in #polish7 years ago

Za kilka tygodniu będziemy w Barcelonie i Madrycie koniecznie chcemy nauczyć się podstawowych zwrotów po hiszpańsku. To nie będzie proste zadanie bo oboje nie mieliśmy za dużo doświadczenia z tym językiem, a nawet jeśli to dawno temu.


Chcemy spróbować uczyć się codziennie kilku zwrotów przynajmniej trzech. Takich które możemy użyć od razu. Takich które będą pomocne w codziennych czynnościach i rozmowach przy śniadaniach albo kolacjach z osobami które tam mieszkają.

Na początek wybraliśmy kilka zwrotów, które wydają nam się kluczowe:

  • Nie rozumiem Cię
  • Poproszę dwa piwa
  • Ile to kosztuje i czemu tak drogo

Z tego co wiemy, języka najlepiej uczyć się będąc w miastach gdzie ludzie używają tego języka na codzień. Niestety, to wydarzy się dopiero za jakiś czas. Do tego momentu potrzebujemy sami zaangażować się na maxa i uczyć się na tyle ile będzie to możliwe.

Nie każdy może być geniuszem językowym, ale wierzę głęboko w to że każdy może nauczyć się mówić biegle w wielu językach. Wystarczy odpowiednia metoda nauczania, ciekawi ludzie, tematy, okoliczności i pełne zaangażowanie.


Niektóre zwroty mogą nie być tak oczywiste. Nie zawsze przyda nam się zwroty typu: “Co jest napisane na ogłoszeniu?”, “Co chcesz przez to powiedzieć?” albo “Mój stan cywilny to”. Warto zastanowić się w jakich okolicznościach będziemy, kogo możemy spotkać i gdzie. To powinno ułatwić zadanie. W naszym przypadku będziemy dużo leżeć na plaży, jeść i bawić się w tamtejszych miejscach. Jednak to wcale nie ułatwia nam zadania.

Mieliście może okazję uczyć się języków? Może moglibyście zasugerować jakie zwroty są najczęściej używane i faktycznie przydadzą się w naszej podróży?

Sort:  

Ja hiszpańskiego uczyłem się sam, bez żadnych podstaw z duolingo. Przez około 4 miesiące codziennie robiłem tam jakieś lekcje. Potem miałem rok przerwy, zer kontaktu z językiem i wyjechałem na Kubę. Zabrałem ze sobą tylko mały słowniczek i dogadałem się w całym kraju. Dla mnie jako wzrokowca duolingo jest świetne, może Wam też przypadnie do gustu?

Dzięki za podpowiedź! Właśnie zainstalowaliśmy sobie aplikację i już zaczęliśmy działać :) Duolingo jest super, zapomnieliśmy o tym, bo też kiedyś uczyliśmy się tam angielskiego

A jak obecnie wygląda tam sprawa z hiszpańskim? Nadal się trzeba uczyć po angielsku? Czy jest już możliwość po polsku? Dawno nie byłem, może się coś zmieniło? :)

Trzeba po angielsku, ale nie ma tego złego :) przy okazji powtarzamy angielski :)

Jasna sprawa, również nie widzę w tym nic złego :)

Amazing posting. Thank for your information my

To ile macie dokładnie czasu?

14 września bedziemy w Barcelonie więc niewiele :)

Chodziłam na kurs hiszpańskiego i bardzo szybko można podłapać podstawy. Niektórzy twierdzą, że to jeden z najłatwiejszych języków. Mam nadzieje, że kiedyś wrócę do nauki, bo uwielbiam dźwięk tego języka. Problem jest w tym, że jestem straszliwym leniem. Może kiedyś wybiorę się na pół roczny wolontariat do Hiszpanii... :)

:) rzeczywiście, trzeba mieć do tego dobrą motywację. Też słyszeliśmy że to prosty język, dlatego chcieliśmy spróbować i zobaczymy jak to wyjdzie :)

Coin Marketplace

STEEM 0.17
TRX 0.15
JST 0.028
BTC 56890.04
ETH 2356.22
USDT 1.00
SBD 2.39