Kalendarium Muzyczne - 8 stycznia

in #polish6 years ago

image.png



8 stycznia 1955 roku urodził się Jarosław Kozidrak, polski gitarzysta i klawiszowiec, wokalista i kompozytor, jeden z założycieli grupy Bajm.



Zespół "Bajm" powstał w 1978 roku, do dnia dzisiejszego z pierwszego składu została tylko Beata. Założony z przyszłym mężem i bratem zespół zyskiwał coraz większe zainteresowanie swoją twórczością, już na samym początku zaczął odnosić sukcesy. Utworem "Piechotą do lata" podbili całą Polskę.

W 1980 roku Beata wraz z bratem zaśpiewali gościnnie na płycie czołowego wówczas zespołu w Polsce, "Budka Suflera", od tego momentu zespół zaczął grać muzykę rockową. Grupa odnosiła coraz większe sukcesy, trafiła na pierwsze miejsca list przebojów z takimi przebojami jak: "W drodze do jej serca" oraz "Co mi Panie dasz".

W 1983 roku ukazał się debiutancki album grupy pod tytułem "Bajm", szybko rozszedł się w rekordowym, ponad półmilionowym nakładzie.
Na albumie znalazły się kolejne hity zespołu:
"Józek, nie daruję Ci tej nocy", "Różowa kula" oraz "Nie ma wody na pustyni".

Kolejne albumy zespołu także odnosiły sukcesy, wydany w 1986 roku album "Chroń mnie", i znajdujący się na nim przebój "Diament i sól", dzięki niemu Kozidrak wygrywa szwedzki Festiwal Piosenki Krajów Nadbałtyckich, natomiast zespół za utwór zdobył wyróżnienie na międzynarodowym festiwalu piosenki Sopot '86.

W kolejnych latach zespół nie przestał zadziwiać w 1994 roku Beata wraz z zespołem "Universe" nagrywa przebój "Tyle chciałem Ci dać", który był wielkim sukcesem. Wydany rok później siódmy album "Etna" zaskoczył niemal metalowym brzmieniem, znajdujące się na nim utwory "Dziesięć przykazań" i "Dzień za dniem", okazały się kolejnymi przebojami grupy.

Zespół zdobył wiele nagród i wyróżnień, w zespole było wiele zmian personalnych, lecz to nie wpłynęło na sukces znanej marki jaką jest "Bajm". Grupa do dnia dzisiejszego jest najbardziej rozpoznawalnym zespołem w Polsce.


Bajm - Małpa i ja


image.png



zdjęcie pobrano
Pomoc - eskarock, rmf.fm oraz wikipedia

Coin Marketplace

STEEM 0.19
TRX 0.15
JST 0.029
BTC 63114.90
ETH 2626.13
USDT 1.00
SBD 2.72