"Ciężkie Granie" - Polski zespół Behemoth i Doda

in #polish7 years ago (edited)

Po przeczytaniu postu @radzio541 o stworzeniu listy osób z Polskiej społeczności, znalazłem niszę dla siebie. Chcę Wam przedstawiać muzykę różnego gatunku, ale przeważnie będzie to Rock lub troszkę coś Ciężkiego.

Dużo moich postów była poświęcona muzyce, a pierwszy z tej serii jest Tu
Zapraszam do przeczytania Go, będziecie wiedzieli dlaczego wybrałem na ten post akurat zespół Behemoth.

Krótka historia zespołu

Nazwa zespołu znaczy ''Bestie" zespół powstał w Gdańsku 1991 roku.
Wokalistą, kompozytorem oraz menedżerem jest Adam "Nergal" Darski
Jest on pierwszym zespołem w historii polskiej muzyki (rozrywkowej) którego wydawnictwo w 2007 roku znalazło się na liście sprzedaży Billboard.
Behemoth doczekał się również publikacji w czasopismach takich jak:
Kerrang, Metal Hammer, Przekrój, Gazeta Wyborcza, New York Times, Revolver oraz Decibel Magazine

Zespół grał koncerty przed takimi gwiazdami jak: Metallica, Slayer, Megadeth i Anthrax.
Grupa Behemoth w swej twórczości szeroko nawiązuje do symboli antychrześcijańskich, okultystycznych oraz mitologii Bliskiego Wschodu.
Bardzo głośno zrobiło się o zespole i o Nergalu gdy podczas koncertu który odbył się w Gdyni podarł Biblię i rozrzucił jej karty wśród publiczności mówiąc: "Żryjcie to g...o!". Nazwał też Biblię "kłamliwą księgą", a Kościół katolicki - "największą zbrodniczą sektą". Kartki spalili później fani zespołu.
Tłumaczył się że to była "metafora artystyczna".To był element powtarzający się na wielu koncertach trasy. (OCENĘ POZOSTAWIAM WAM)

Behemoth - Ora Pro Nobis Lucifer utwór zespołu. Wierzący, mogą poczuć się zniesmaczeni, początkiem utworu.

Wojciech Cejrowski o podarciu Biblii przez Nergala

Nergal i Doda

Dlaczego wspominam o Dodzie. Mieszkając za granicą, miałem okazje się przekonać że Nasi artyści z takiego gatunku muzycznego, bardziej są znani za granicami naszego kraju, a i dzięki nim są poznawani inni tak jak to usłyszałem żeby nie Nergal, Dody bym nie znał.
Dorota i Adam byli parą

Może dzisiejsze utwory Dody, są dla mnie obce, słyszałem jej utwory,
tylko to nie mój rodzaj muzyki. Ja Dodę pamiętam z zespołu Virgin
który powstał w 2000 roku.
Tego samego roku zostało zorganizowane przesłuchanie dla wokalistek podczas którego została wybrana Dorota "Doda" Rabczewska

Virgin - To Ty. Z debiutanckiej płyty pod tym samym tytułem "Virgin"

Jak Wam się podoba Doda z przed lat.

                        pomoc Wikipedia
Sort:  

a jak podoba ci sie Adam w jego nowej odslonie teraz ?

Mówisz o tym? Powiem tak, słucham wszystkiego co mi wpada w ucho, nie nastawiam się na jeden tylko rodzaj muzyki, a to można powiedzieć zainteresowało mnie jak pierwszy raz to słyszałem coś innego, niż dotychczas grał. Może zmieniają styl muzyczny:) Czytałem dużo wypowiedzi ludzi, jednym się podoba innym nie, tacy chyba zawzięci fani nie byli zachwyceni. Moim zdaniem będąc artystą trzeba eksperymentować, nie wiadomo co z tego wyjdzie. Przypomniał mi się utwór:
Queen - Bohemian Rhapsody 1975 roku, w tamtym okresie było standardem 3 min. utwór, oni zrobili kawałek zawierający całkowicie różne fragmenty, można powiedzieć że w jednym utworze zapisane są trzy. Wytwórnia chciała żeby kawałek został skrócony, zespół się nie zgodził i miał rację. Tym utworem otworzyli drzwi innym artystom. Sorry rozpisałem się trochę za dużo :)

mysle podobnie :)

Loading...

Pisz, pisz... temat jest dobry, nawet bardzo i kibicuję Ci od pierwszego muzycznego wpisu :) Fajnie, że Twoje kolejne posty są dłuższe, zawierają więcej informacji. Powodzenia, trzymam kciuki :)

Dzięki, cieszę się że Tobie się podoba, uczę się czegoś z każdym nowym dodanym postem.

Masz rację, komentarze są bardzo pomocne :)

Tak bardzo są pomocne, dają zapał i motywację do dalszej pracy.


This post was resteemed by @steemitrobot!
Good Luck!

Resteem your post just send 0.100 SBD or Steem with your post url on memo. We have over 2000 followers. Take our service to reach more People.

Pro Plan: just send 1 SBD or Steem with your post url on memo we will resteem your post and send 10 upvotes from our Associate Accounts.

The @steemitrobot users are a small but growing community.
Check out the other resteemed posts in steemitrobot's feed.
Some of them are truly great. Please upvote this comment for helping me grow.

Byłem na tym koncercie..

I co aż tak tragicznie było? ja myślę że przez media to było bardziej rozdmuchane.

dawno to było, ale wydźwięk był taki, że biblia to oszustwo, brutalna księga i nie jest potrzebna, po czym przedarł ją na pół i rzucił w tłum. Nie pamiętam by to Nergal ją podpalił,pamiętam, że to ktoś z widzów wyjął zapalniczkę i podpalił

Nie napisałem że Nergal.
Nergal podarł i rzucił w tłum a,fani podpalili kartki

Podłączam się do pytania @andzi76.
Jak było?

Coin Marketplace

STEEM 0.19
TRX 0.15
JST 0.029
BTC 63248.94
ETH 2576.33
USDT 1.00
SBD 2.85