Mój pierwszy skok ze spadochronem!

in #polish7 years ago

akok.JPG

Jedno z najczęstszych marzeń na wszelkich listach celów do zrealizowania przed śmiercią przez ludzi kochających samorozwój. Te osoby łączy wiele: kręci nas adrenalina, poczucie wolności, pokonywania własnych barier. Skoki spadochronowe dają nam to wszystko na raz. W jednej chwili przez 60 sekund dostajemy zastrzyk mieszanych emocji. Z prędkością 200 km/h strach podchodzi do gardła by po chwili zmienić się w podniecenie, które rozszerza nam źrenice, a krew w żyłach zaczyna płynąć szybciej. Przez wiele osób uważane za najlepsze 60 sekund swojego życia.

Co przyciąga tylu chętnych i dlaczego tak wielu ludzi o tym marzy?

Badania na grupie maniaków sportów ekstremalnych wykazały, że aktywności związane z podejmowaniem ryzyka zwiększają wydzielanie substancji chemicznych odpowiedzialnych za przeżywanie stanu euforii. Na samo hasło "skok ze spadochronem" wielu ma dreszcze na plecach. Powiem tak, nie jest to jedno z marzeń, które odhaczysz na swojej liście i zapomnisz. Muszę Cię ostrzec, że jeśli spróbujesz tego, od razu zaczniesz wrzucać do swojej świńskiej skarbonki pieniądze na kolejny skok. Tak to działa. To marzenie, którego zrealizowanie raz jest niewystarczające.

Jak wyglądał mój skok ze spadochronem?
Nie bałam się, dopóki nie wsiadłam do samolotu. Lot tak mała awionetką był dla mnie nie lada wyzwaniem. W takim miejscu odczuwasz każde poruszenie, nawet delikatną zmianę kierunku. Był to mój pierwszy lot jakimkolwiek samolotem. Najfajniejsze jest to uczucie, że nie ma prawa coś Ci się stać, bo nad Twoją opieką czuwa wykwalifikowana osoba, znająca się na rzeczy. Dodatkowo zawsze mamy spadochron zapasowy. Prędkość lotu jest zawrotna, ale najbardziej odczuwasz ją na swojej twarzy, która od nadmiaru silnego wiatru rozchodzi się tak, jakbyś stroił głupie miny przed lustrem. W pewnym momencie, nagle pociąga Cię coś mocno do tyłu, w górę. Na szczęście okazuje się, że to spadochron. Uff... Dałeś rade i obmyślasz w głowie plan kiedy możesz zrobić to po raz kolejny.

Do skoku ze spadochronem nie trzeba namawiać. Musisz przeżyć to na własnej skórze, by zrozumieć co przyciąga tylu chętnych, spragnionych emocji ludzi. To nie tylko stany duchowej ekscytacji, ale również zapierające dech w piersiach widoki z lotu ptaka. I ten moment, w którym możesz przez chwile jak ten ptak się poczuć...

Co to są skoki spadochronowe w tandemie?

Skoki spadochronowe w tandemie są idealne dla początkujących. Nie potrzebujesz specjalistycznych badań, ani szkoleń. Każdy może skoczyć po 15 minutowym przygotowaniu. Nie bój się, nie będziesz skakał sam, ale pod okiem instruktora, który wesprze Cię w ciężkiej chwili zawahania jak i zmobilizuje do skoku. Swobodne spadanie trwa około 60 sekund, następnie czeka Cię kilkuminutowy lot z otwartym spadochronem i podziwianie krajobrazu.

Skok ze spadochronem - CENA

Cena zaczyna się od 500 zł do 1000 zł w zależności od tego czy chcemy mieć zdjęcia i film z takiego fantastycznego wydarzenia w naszym życiu. Zachęcam jednak, aby odłożyć troszkę więcej pieniędzy, bo warto mieć taką pamiątkę. Sezon spadochronowy właśnie się rozpoczyna, skoki można zakupić przez internet na stronie skydive.pl Wybierz miejsce skoków i koniecznie sprawdź promocje na stronie. A może podaruj komuś prezent? Mój skok dostałam w prezencie i był to najlepszy prezent na świecie!

A ty dałbyś radę?

a.JPG

Zapraszam na mojego bloga: http://coslychacwinternetach.blogspot.is/2016/03/skoki-spadochronowe-w-tandemie.html

Sort:  

Dwa lata temu wykupiłem taki skok swojej dziewczynie (obecnie żonie), bo wiedziałem, że zawsze o czymś takim marzyła. Jej uśmiech po wylądowaniu mówił wszystko :) Fajnie, że i Tobie się udało spełnić marzenie :) Sam bym chętnie spróbował, ale mam okropny lęk wysokości i nie wiem czy by mnie to nie sparaliżowało i nie zabrało całej przyjemności podczas skoku...

Brawo , moje marzenie choć raz wyżyciu , i nie koniecznie ze spadochronem 😁 Jak luz to luz 😉 Gratuluje spełnienia twojego marzenia 🙂

Wow it is breathtaking!!! I probably would get a heart-attack or something :) But your photos so inspiring that maybe one day I will jump :)

Tez tak chce! Bungee bylo, kula na linach byla czas na skok spadochronowy😀💪

Ja mam lęk wysokości, ale staram się go pokonywać, kiedy tylko mogę. Śmieję się do żony, że ze spadochronem czy na bungee bym pewnie skoczył, ale na dole miałbym pełne gacie. Na razie jednak cena trochę odstrasza, może kiedyś się nazbiera :)

Congratulations @almero! You received a personal award!

Happy Birthday! - You are on the Steem blockchain for 2 years!

You can view your badges on your Steem Board and compare to others on the Steem Ranking

Vote for @Steemitboard as a witness to get one more award and increased upvotes!

Coin Marketplace

STEEM 0.28
TRX 0.12
JST 0.034
BTC 63914.94
ETH 3312.82
USDT 1.00
SBD 3.92