You are viewing a single comment's thread from:

RE: [PL] Functional MIND | Kartka papieru |

in #polish7 years ago

Trochę mi tu coś nie pasuje. To x musi być jednocześnie datą urodzin i imieniem ofiary? Czy w filtrach do porównania nie powinno się użyć jakichś pól klasy obiektu w zmiennej x? Np. x.birhtDate i x.firstName? Nigdy jakoś na bardzo poważnie nie bawiłem się JavaScriptem i nie jestem pewien czy dobrze rozumiem 'arrow function' ale czy ten kod działa?

Sort:  

Kod działa, ale Zbrodniarz wymyślił, że należy dane ofiary podawać w formie tablicy, np:
['Aleksandra', 'Białek', '02/01/1996']
jeśli wymagałby te dane w postaci objektu, kod byłby bardziej skomplikowany, ponieważ Object w JS natywnie nie posiada takich funkcji wyższego rzędu jak map czy filter. Ale kto wie co przyniosą kolejne zbrodnie...

Taka ciekawostka dodatkowo: JavaScript nie posiada klas ;) Wiem, że w standardzie ES6 jest coś takiego jak class, ale jest to tylko nakładka, przez co np. metody i pola 'klasy' w JS nie mają modyfikatorów dostępu.

Tak trochę w temacie to zadam pytanie - JS znam jako tako, bo nigdy nie było mi z nim po drodze, ale ostatnio piszę sobie w nim taki 'toy project'. I mam wrażenie, że za bardzo próbuję przenosić praktyki z innych języków, zamiast robić to zgodnie z konwencją JS. Czy poleciłbyś jakąś książkę / cokolwiek która by mi pomogła przestawić się na właściwe dla tego języka tory?

Hmm, myślę, że te dwa artykuły Ci pomogą:

Niedawno odkryłem też bardzo ciekawy kanał na YT, również polecam, szczególnie te playlisty:

  • Coin Marketplace

    STEEM 0.18
    TRX 0.16
    JST 0.032
    BTC 59941.18
    ETH 2627.53
    USDT 1.00
    SBD 2.46