You are viewing a single comment's thread from:

RE: [PL] #10 Przeładowanie IQ: Paul Dirac

in #polish7 years ago

Tyle piszesz o jego introwersji, jakby to był nie wiadomo jaki problem. :-). No chyba, że chciałeś przekazać między wierszami, że to było coś więcej (fobia społeczna?).

Sort:  

Wyszedłem od tego, że mówił bardzo mało i rzadko. Nie jestem sobie w stanie wyobrazić naukowaca w czasach tak gwałtownego rozwoju teorii, nad którą jako jeden z wielu pracował, który nie do końca potrafił rozmawiać z ludźmi (w tym z innymi fizykami).

Ale na psychologii się kompletnie nie znam ( @saunter ) więc mogę się mylić czy takie trudności jakie Dirac miewał można określić jako introwersję.

Pytanie jak często musiał rozmawiać z nimi twarzą w twarz, a jak często za pomocą listów?

Ja też nie znam się na psychologii, ale o tyle o ile się orientuję i jakie jest moje rozumienie introwertyzmu (co się może oczywiście rozmijać z naukową definicją) to introwertyzm to cecha podobna do koloru oczu. Jedni mają oczy niebieskie, inni zielone, inni piwne. Jedni są bardziej skupieni na tym co sami odczuwają inni są bardziej skupieni na grupie i relacji z nią. Nawet w durnym dowcipie o informatyku...

Czym się różni informatyk introwertyk od informatyka ekstrawertyka? Informatyk introwertyk podczas rozmowy z tobą patrzy na swoje buty, a informatyk ekstrawertyk na twoje.

... mimo, że jest najdelikatniej mówiąc przerysowany to i tak mówi o tym, że z introwertykiem można rozmawiać. Sam się uważam za introwertyka i nie mam problemów z rozmawianiem z ludźmi (ale uważam, że lepiej przekazuje to co mam na myśli w formie pisemnej). Oczywiście są pewnie jakieś skrajności, być może bardzo silna introwersja gdzieś się tam spotyka z chorobliwą nieśmiałością albo z fobią społeczną. Tego nie wiem. Niech się jakiś psycholog wypowie :-).

Coin Marketplace

STEEM 0.18
TRX 0.16
JST 0.032
BTC 60763.26
ETH 2638.45
USDT 1.00
SBD 2.48