Sok z malin

in #polish6 years ago

image

Po raz pierwszy postanowiłam zrobić na zimę sok z malin, a właściwie to nawet syrop, sama nie wiem jak to nazwać. Dostałam dwa przepisy- jeden od mamy Karoliny - dziewczyny mojego brata, a drugi od teściowej - Wandy. Ten pierwszy był zdecydowanie łatwiejszy, jednak była szansa że może się zepsuć, dlatego postanowiłam zrobić ten drugi- od Wandy. Trudność polega na tym ze trzeba przetrzeć maliny przez sitko żeby nie było pestek- w sumie trudne to nie jest ale za to trochę męczące i upierdliwe:) no ale cóż, postanowiłam - to zrobię! Maliny nazbierałam u mojej cioci Ani, na razie tylko trochę bo postanowiłam robić co kilka dni parę słoiczków żeby się nie zawalić robotą na jeden dzień:)

image

Na 1,5 kg malin potrzebujemy pół szklanki wody i pół kilo cukru. Z takiej ilości wyszło mi 5 słoiczków.

Maliny gotujemy w garnku z wodą aż się zupełnie rozpadną. Następnie przecieramy je przez sitko żeby pozbawić je pestek. Przetarte maliny gotujemy razem z cukrem około 5 minut i przelewamy do słoiczków. Słoiczki zakręcamy i odwracamy do góry nogami aż wystygną. I sok gotowy :) jest przepyszny! Idealny na zimę do herbaty albo do piwa :) można tez nim polać lody - co kto lubi :)

image

image

image

image

image

image

image

Sort:  

Coś czuję, że szybko zniknie... Myślisz, że doczeka zimy? ;)

Obawiam się ze nie :) już chciałam jeden słoiczek otworzyć, ale się powstrzymałam :) ale kolejną porcję będę robiła za 2-3dni jak następne maliny dojrzeją wiec poprostu trochę sobie zostawię :)

Wierzę, że jest pyszny 😍 Chyba także się skuszę i...zawalę robotą 😁

Polecam! Zanim rozlałam do słoików to sporo zjadłam na gorąco ;))

Pieknę te maliny.! Sok z malin to najlepsze lekarstwo w zimie na przeziębienie. :) Herbata z sokiem malinowym, imbirem, gozdziakmi i plasterkiem pomarańczy to jest coś bez czego, chłodne jesienne wieczory nie mogą być zaliczone do udanych. :D
Świetny przepis.! :)

Dokładnie tak! Leczyłam się tak jak byłam w ciąży i działało :) I jeszcze sok z czarnego bzu - tak mówi moja teściowa, dostałam od niej buteleczkę soku jej produkcji i też sobie dolewałam do herbaty :)

Muszę koniecznie znaleźć gdzieś sadzonki malin do mojego ogrodu :)
Ale mi smaka narobiłaś... :) Na zdrowie!

Ja też chciałam u siebie posadzić maliny, ale że ciocia mieszka dwa domy dalej to korzystam z jej krzaków ;))

Congratulations @aguta! You have completed the following achievement on the Steem blockchain and have been rewarded with new badge(s) :

Award for the number of upvotes

Click on the badge to view your Board of Honor.
If you no longer want to receive notifications, reply to this comment with the word STOP

Do not miss the last post from @steemitboard:

SteemitBoard - Witness Update

Support SteemitBoard's project! Vote for its witness and get one more award!

Coin Marketplace

STEEM 0.33
TRX 0.11
JST 0.034
BTC 66598.01
ETH 3236.65
USDT 1.00
SBD 4.66