O smogu słów kilka.

in #polish7 years ago


O smogu słów kilka.


Znasz to uczucie?

Chwytasz za klamkę, przekręcasz i pociągasz - nagle uderza Cię w twarz brudna chmura.

Nie opisałem tutaj chwili wejścia do palarni a otworzenie okna w moim mieszkaniu.
I wcale nie mieszkam w Krakowie.


Zanieczyszczenie powietrza jest okropne - to fakt i nie można z nim dyskutować.

Kolejnym faktem jest to że owe zanieczyszczenie pochodzi głównie od tzw. "Niskiej Emisji"

Niska emisja to rury wydechowe aut oraz kominy domów, istnieje więc korelacja między wydatkami twojej okolicy na ogrzewanie a wydatkami na leczenie.
Naprawdę, zwracajmy uwagę na to czym oraz jak palimy oraz palą nasi sąsiedzi. Mieszkam w bloku, jednak wokół są domy jednorodzinne i smog jest moim codziennym towarzyszem gdy tylko zaczyna się robić chłodno.


Wyróżniłem słowo "jak" ponieważ nie tylko paliwo, którym opalamy ma znaczenie ale również sposób palenia.
W tej kwestii niestety sam się nie wypowiem, bardzo rzadko mam okazję rozpalać w piecu - ale odsyłam do świetnego opracowania, którym warto się dzielić.

>>>> KLIK <<<<

A tak to wygląda u mnie w mieście - dane z ubiegłego roku.

Sort:  

Smog nie smog, tak czy siak Wesołych Świąt 😃

Clipboard01.jpg

Kraków nie ma tak źle. Podkrakowskie miejscowości robią złą robotę. Najgorzej jest w małych miejscowościach bez sieci CO, gdzie brak monitoringu. Świadomość niska, palą byle czym, byle jak.

Dokładnie. W samym Krakowie robi się coraz lepiej. Jednak te podkrakowskie gminy również muszą podjąć odpowiednie inicjatywy. Inaczej to zanieczyszczone powietrze i tak będzie się przesuwać na aglomerację krakowską, ze względu na niekorzystne ukształtowanie terenu.

To nie tylko problem Krakowa, na Slasku bywa podobnie, obecnie i tak nie można porównywać tych zapachów do tego co się działo w czasach gdy. w każdym okolicznym mieście, było kilka hut i zakładów raczących nas kolorowymi dymami ( od czarnych jak smoła, przez różowo ceglane, po opady cementu, zakrywające białym proszkiem cały balkon ).

Na Śląsku niektórzy chodzą już w specjalnych maskach, ale to nieliczni :)

Pewnie pomyślicie, że na Korfu nie ma problemu ze smogiem... Prawie wszyscy palą w piecach, tzw "kubusiach", i kominkach. Mało tego, wszyscy porządkują swoje gaje oliwne i palą ogniska. Od listopada, gdy mozna już palić cokolwiek (w miesiącach letnich jest całkowity zakaz), w powietrzu zaczyna się unosić zapach spalenizny, który nasila się z każdym miesiącem.
Od 2 lat mam sąsiada, jego dom jest położony trochę wyżej od mojego i zaczęła się jazda... Sąsiad pali w kominku i/lub piecu do centralnego non stop, dzień i noc. Dym z komina opada i centralizuje się przy moim domu, nie mogę otworzyć okna ani drzwi bo wlatuje do środka. Jestem wściekła :(

Witaj w klubie. Zburzyłaś mi idealizowany w mej głowie obraz. Buuuu...

No cóż, mi się też zburzyło conieco... Kolejna przeprowadzka? Tylko gdzie?

Hi, I am just passing by to thanks you for voting for me as a witness.

Coin Marketplace

STEEM 0.18
TRX 0.15
JST 0.028
BTC 63064.93
ETH 2468.39
USDT 1.00
SBD 2.55