Cinta Dan Kerinduan

in #poetry6 years ago

Bila waktu menahanku pergi...
Aku tetap kan pergi...
Karena masa depan..
Kan melangkah temui aku...

Bila kekasih menahanku...
Aku hanya bingkiskan...
Puisi cinta dan kerinduan...
Untuk dia yang jauh...

Kasih, kerinduan tiba bersama taburan.
Hujan di pipi dan dalam dada...
Itulah tangisan...
Kan menjemputmu kala hatimu merasa.

Bila dia yang jauh...
Itulah kekasih yang engkau cinta...
Bila hujan menderai di pipi, maafkan aku...
Yang tak mampu menghapus tetes rindumu...

Hanyutkanlah resah dan kesahmu...
Dengan balutan tinta berderai kerinduan...
Tuangkan butiran cinta dalam tiap semaian...
Ku kan coba melabuhkan layar dari samudra...
Ingatlah, tiap tetes kan kubasuh jua...

Demi satu kecup tiga kata...
Kasih... Jika aku cinta, akan aku katakan.
Aku mencintaimu untuk hidupku dan matiku.
Dan selamanya...
Hingga tiada berhembus nafasku...

Untukmulah...
Cinta dan kerinduanku...

Coin Marketplace

STEEM 0.17
TRX 0.16
JST 0.030
BTC 59541.21
ETH 2543.02
USDT 1.00
SBD 2.53