Bercocok tanam

in #plants6 years ago

Varje februari väntar jag på att en katalog med frön kommer med en stor passion som en ung tjej med sitt första datum. Jag kontrollerar min mail flera gånger om dagen och ser fram emot den färgstarka katalogen med intressanta bilder av färska röda tomater och frestande vattenmelonfrukt. Jag stängde mina ögon och föreställde mig att några hektar fruktbart land skulle kunna göra mig självständigt och övertygat om att det jag åt var en säker och hälsosam mat. Sedan öppnade jag mina ögon och tittade ut mitt 250 kvadratmeter hus i riktning mot fältet bakom mitt hus. Jag är tacksam för detta! Det finns många sätt att människor i trånga ställen kan producera åtminstone en bråkdel av vad de äter. Här är några fantastiska idéer:
Självvattenfrö-startkrukor av 2-litersflaskor
Människor hittar ett smart sätt att starta plantskolor på sina fönsterfall genom att använda en 2-litersflaska. Det är så enkelt, dina barn kan göra det från början till slut och skörda belöningen från sitt eget land.
Hängande örtträdgård, även från 2-litersflaskor
Denna sida visar hur du gör en flaska läsk i en örtträdgård som du kan hänga på ditt hustak.
Vattenbesparande vertikal trädgård
(den sista av en 2 liters flaskstorlek, jag lovar). Denna 1 minuters youtube video illustrerar hur man skapar en vertikal trädgård som också sparar och återvinner vatten.
Halmbalsamarbete
Om du har fysiska begränsningar (du kan även göra det på hjulkurvan), eller om du bor i områden med låg fertilitet. Du kommer bli förvånad över vad du kan producera i detta lilla område.
image

Coin Marketplace

STEEM 0.20
TRX 0.13
JST 0.029
BTC 65472.04
ETH 3323.59
USDT 1.00
SBD 2.63