Wierszokleci #11 -> Wytrącony z równowagi

in #pl-wierszokleci6 years ago

Poniższy wiersz został stworzony w ramach 11 edycji konkursu #pl-wierszokleci organizowanego przez @lugoshi.

anger-1300528_1280.png
Źródło: https://pixabay.com/pl/gniew-walki-m%C4%99%C5%BCczyzna-cz%C5%82owiek-1300528/

Wytrącony z równowagi

Teraz przyszedł czas na spowiedź:
Ja jestem spokojny człowiek,
Do czasu aż się na coś zdenerwuję.
A jak się wkurzę, to kości porachuję.
Ja, wytrącony z równowagi,
mogę nawet zabić.

Powiedz mi coś, co mi nie spasuje,
a obiecuję, że mojej piąchy spróbujesz.
Obraź mnie, a z rozkoszą zatopię w tobie siekierkę.
Nie pomoże ci to, że na ogół mam serce miękkie.
Przeszkodź mi tylko w moich planach,
a o życie będziesz błagał na kolanach.
Utrudnij mi drogę do mych celów,
ja powiem: „ Adieu, przyjacielu!”,
potem wypatroszę cię jak zwierzę
i mój gniew w ten sposób uśmierzę.

Gdy wstanę lewą nogą, do mnie lepiej się nie zbliżaj,
bo cię opluję, obsikam, okrzyczę i chamsko naubliżam.
Podczas mej złości, nawet twój głośny oddech mnie drażni,
topiącego cię w jeziorze, widzę siebie oczami wyobraźni.
Nawet nie próbuj wtedy ze mną rozmawiać,
bo masz się czego z mej strony obawiać.
Swoje myśli w czyn natychmiast zamienię:
z twoich uszu i palców zrobię nadzienie,
niczym Hannibal cię nim poczęstuję,
a ty jeszcze powiesz, że ci smakuje.

By nie wytrącić mnie z równowagi,
i nie dopuścić do mego ego zniewagi,
powinno przecież zależeć całej ludzkości.
Inaczej zostaną po niej tylko bielejące kości.

Ja nie tylko straszę, lecz także przestrzegam.
Kłopoty ze spokojem sam u siebie dostrzegam.
I ten fakt tak mnie denerwuje,
że już sobie żyły nożem pruję…

Kurczę, no widzicie chyba sami,
że nie radzę sobie z nerwami…

@kusior

Zapraszam na mojego bloga: http://zkusiorabani.pl/
oraz do polubienia strony na FB: https://www.facebook.com/zkusiorabani/

Jeśli tylko Ci się spodobało zostaw upvote i komentarz :) Będę niezmiernie wdzięczny :) Możesz także obserwować mój profil, by nie przegapić kolejnych postów!

Sort:  

Wiersz trochę monotonny, ciagłe abab lub aaaa. Szanuję , gdyż również piszę. Do kiedy można podesłać pracę?

Raczej w większości to AABB. Monotonnie, ale inaczej nie potrafię :) Aczkolwiek sprawia mi taka zabawa z rymami pewną przyjemność.

Teksty można zgłaszać do piątku 30 marca. Zasady konkursu znajdziesz tutaj: https://steemit.com/pl-wierszokleci/@lugoshi/wierszokleci-10-konkurs-literacki-3-sbd-nagrody-dla-zwyciezcy-wyniki-or-wierszokleci-11-wytracony-z-rownowagi

Nie jestem poetą 😅 ale dużo słucham rapu więc się wypowiem 😎 IMO po pierwsze primo, interpunkcja w środku. Nie da się wstrzelić w rytm, bez tego takie jakieś meeh :D po drugie primo, jak robisz takie skoki długości wersów, to ciężko się to czyta i słucha :P ja bym trzymał jedno flow w minimum 4 wersach, ale to nie reguła. 😜

To teraz przyszedł, czas na spowiedź:
Ja jestem bardzo, spokojny człowiek,
Do czasu aż się nie zdenerwuję.
A jak się wkurzę - to kości porachuję.

Ja, wytrącony, tu z równowagi,
Ja, dzisiaj, mogę Cię nawet zabić.
Powiesz mi coś, co nie spasuje,
A piąchy mojej zaraz spróbujesz.

Niekoniecznie takie krótkie bo można to rymować w połowie wersów etc. ale jednak żeby rytmika cały czas pchała odbiorcę sama. Ludzie to rytmiczne stworzenia i lubią jak coś jest "skoczne" i "powtarzalne" a nie taki rollercoaster 😁

Dzięki za konkretne rady! Rytm rzeczywiście jest bardzo ważny, a mi z nim na bakier :D
Postaram się nad tym w przyszłości popracować.

Dostajesz ode mnie za wiersz: 5+!
Dlaczego nie 6?
Żebyś pisał dalej...

Dzięki :) Od wcześniej komentujących użytkowników dostałem cenne lekcje, więc następnym razem powinno być lepiej :)

Coin Marketplace

STEEM 0.19
TRX 0.16
JST 0.033
BTC 63977.42
ETH 2760.27
USDT 1.00
SBD 2.65