Kos Mi Cz Na Ink Wizy Cja

in #pl-wierszokleci7 years ago

Kos

Na gałęzi siedzi sobie...
Albo nie!
"Ja nic nie robię? Wilki... ja ich całą zgraję..."
To już było!
Konopnicka o to dbała.
Ja o kosie chciałem!
Co to na gałęzi
siedzi
w nosie
dłubie?
Nie!
Na uwięzi!
W klatce rzęzi!

Mi

Mi fa sol
Wesprzyjmy kosa
Weź nerwosol
I zaśpiewaj czysto
Z kosem
Wyszło? Nie? Nie czysto!?

Cz

Teraz czysto?
Nie?
Czknij! Odetchnij.
Cztery razy westchnij
Czopka zażyj
Nie doustnie!

Na

Na kanapie sobie zasiądź
Lecz ostrożnie, czopek!
Nie sądź
Że z kanapy śpiew twój czyściej się rozlegnie z kosem
Wstań
Wszak ci wszyscy pawarortti, karuzowie i bocelli
Na stojaka trele wyli
Pod batutą rozczochrańca
Co nie tylko kijem macha,
Lecz przewraca popaprane

Ink

Inkiem strony,
Które niegdyś śnieżnobiałe
Teraz ufajdane
Kropkopismem i muzykom, im jedynie
Zrozumiałe.

Wizy

O czym to ja...?
Ach, o śpiewie!
I o kosie, co to zamiast śpiewać rzęzi, (tu dopisałbym "gałęzi", lecz nie mogę częstochowską modą się zawęzić!)
O czym to ja...?
Ach, o kosie co to
W klatce siedzi i o bożym świecie nie wie
Sakwojaże???
Niepotrzebne przy tym śpiewie!
Zagraniczne mu włajaże
Nie postaną
W głowie kosiej, co to analizy
dokonuje.
Nie mam wizy! Konstatuje...
I nie będę jak ci inni
te śpiewaki,
te kukizy,
te mądraki,
podróżować zagranicznie :-(

Cja

I w wakacje
W klatce siedzę...
Kiedy cała biurokracja
Wakacyjnych planów snując ciągi
nie wie,
że w besiedem galaktyce
pozbawieni gazociągów
dziwolągi
tyłkiem trzesąc szepcą modły:
"bo-fe-nicja", "bo-po-licja", "bo-ba-nicja!"
pietra mają,
Dziwu ni ma! Tam grasuje
ich Kosmiczna Inkwizycja!

Sort:  

Congratulations @kishak! You have completed some achievement on Steemit and have been rewarded with new badge(s) :

Award for the number of upvotes

Click on any badge to view your own Board of Honor on SteemitBoard.
For more information about SteemitBoard, click here

If you no longer want to receive notifications, reply to this comment with the word STOP

By upvoting this notification, you can help all Steemit users. Learn how here!

Coin Marketplace

STEEM 0.17
TRX 0.13
JST 0.027
BTC 61226.21
ETH 2715.69
USDT 1.00
SBD 2.45