Jak jeść więcej owoców sezonowych? 👉Część IV 🍓 🍓 2 PRZEPISY na Racuchy 🥞

in #pl-wege6 years ago (edited)

Mam dziś dla Was dwa przepisy na ciasta, z których zrobicie pyszne racuchy. Przed smażeniem dodajcie mieszankę owoców, do wyboru: czarna i czerwona porzeczka, borówki, wiśnie, czereśnie, truskawki lub poziomki. 

Mój słoneczny poranek pachnie smażonymi racuchami i smakuje latem...

To będzie piękny weekend! Pozdrawiam Was 😉

1. Racuchy gryczane


 Składniki:

  • 200 g kaszy gryczanej niepalonej
  • 1 duży dojrzały banan (najlepiej z brązowymi plamkami na skórce)
  • 1/2 łyżeczki cynamonu
  • szczypta soli himalajskiej
  • olej kokosowy do smażenia 
  • mix owoców jagodowych

Przygotowanie:

Kaszę gryczaną niepaloną (białą) namoczyć w wodzie na około 8 godzin (najlepiej zostawić na noc).

Na drugi dzień odlać wodę, w której moczyła się kasza, dodać banana, szczyptę soli i cynamon, zmiksować na gładkie ciasto. Dodać owoce i wymieszać.

Na patelni rozgrzać odrobinę oleju kokosowego i smażyć małe placuszki. 

2. Racuchy orkiszowe


 Składniki:

  • 3 duże dojrzałe banany
  • 1 i 1/2 szklanki mąki orkiszowej
  • 1 łyżka zmielonych nasion chia
  • 1/2 szklanki mleka roślinnego, u mnie owsiane
  • 1/2 łyżeczki cynamonu
  • szczypta soli kamiennej (ja użyłam różowej Himalajskiej)
  • mix owoców jagodowych

Przygotowanie:

Do miski wrzucamy banany, cynamon i nasiona chia, wlewamy mleko roślinne i blendujemy na gładko. 

Stopniowo dosypujemy mąkę owsianą i miksujemy do uzyskania gęstego ciasta.

Dodajemy owoce i mieszamy.

Na patelni rozgrzewamy olej kokosowy i łyżką nakładamy ciasto. Placuszki smażymy po kilka minut z obydwu stron.

Na zdrowie!

Moni

Sort:  

Rano będę robić placki śniadaniowe:) Mam makę gryczana, która będzie podstawa. Mam również banana, siemię lniane, szałwię hiszpańska...
Jak zdołam to się pochwalę;)

Super! Czekam na relację z czego zrobiłaś Twoje racuchy i jak smakowały. No i jakie owoce wylądowały w cieście ;))

Ojejku! Jakie te placuszki mi wyszły pyszne! Nie mam zdjęć bo telefon zaprzestał współpracy. Ale nie szkodzi.
Owoce były z boku - borówki, maliny, truskawki, kiwi i jabłka. Pyszności!
Jutro rano robię ponownie. A ten banan doskonale osłodził me dzieło.

Coin Marketplace

STEEM 0.16
TRX 0.13
JST 0.027
BTC 60291.00
ETH 2583.81
USDT 1.00
SBD 2.55