Krucha tarta z galaretką migdałową i owocami🍰😋

in #pl-wege6 years ago

STE_9048.jpg

Zgodnie z obietnicą przygotowałem dla Was wyjątkowy deser (z okazji 100 obserwujących), którego nie znajdziecie nigdzie indziej w "internetach"! 😌

Jest to nietypowa fuzja smaków i kolorów, bardzo pyszna i wyważona smakowo, a do tego przygotowana z myślą o moich folowersach, czyli o Was. 😉

Przedstawiam zatem wizualizację wegetariańskiej tarty, zalanej wegańską galaretką migdałową i zasypanej kolorowymi owocami, okraszonymi świeżą miętą.
Działajmy, bo ślinka cienkie!

STE_9063.jpg

Składniki potrzebne na wykonanie 8 porcji deseru:

Ciasto:
300 g mąki tortowej
150 g margaryny (ja użyłem wegańskiej)
100 g cukru trzcinowego
2 żółtka
2 łyżki jogurtu naturalnego (ja dodałem bio)
1 łyżeczka proszku do pieczenia

Galaretka:
300 ml napoju migdałowego
7 g agaru
1 laska wanilii
1 kopiata łyżka miodu
6 liści mięty
sok z połowy limonki

Dodatki:
100 g malin
100 g borówek amerykańskich
5 nektarynek
5 liści mięty

Wykonanie:

W misce zarabiamy mąkę z margaryną (ja robię to ręcznie, Wy możecie mikserem), po chwili dodajemy resztę składników i ugniatamy do momentu uzyskania kuli ciasta - nie zagniatamy jej zbyt długo, aby margaryna się nie roztopiła.
Gotowe ciasto zawijamy w folię i wkładamy do lodówki na około 30 minut.

Następnie wałkujemy schłodzone ciasto (pomiędzy dwoma arkuszami papieru do pieczenia), na wymiar formy do pieczenia, którą wcześniej smarujemy margaryną i oprószamy mąką, po czym umieszczamy w niej ciasto.
Rozprowadzamy je równomiernie i dokładnie, nakłuwamy za pomocą widelca i wkładamy do piekarnika nagrzanego do 180 stopni na 15 minut - tak aby złapało kolor.

W tym czasie, w rondelku gotujemy napój migdałowy, dodajemy do niego: ziarenka wanilii, sok z limonki, miód i agar, całość energicznie mieszamy, do zagotowania.
Na sam koniec dodajemy drobno posiekane listki mięty i odkładamy galaretkę do wystygnięcia.

Nektarynki kroimy na pół, wyciągamy z nich pestki, a każdą połówkę kroimy na 4 części.

Po upływie 15 minut wyciągamy tatrę i układamy na niej nektarynki - tak aby stworzyły ładną rozetkę.
Ponowie wkładamy do pieczenia na 15 minut.

Kiedy tarta jest upieczona, dosypujemy resztę owoców i zalewamy wystudzoną galaretką migdałową, wierzch posypujemy drobno siekaną miętą.

I to wszystko! Poczekajcie jeszcze chwilę aż wystygnie i stężeje.. Chociaż czy ja wiem..?🤔😉

STE_9037.jpg

Super deserek, ciekawy, zrównoważony smak i prezencja naprawdę godna uwagi.
Koniecznie trzaśnijcie sobie takie cacko w domu - nie pożałujecie!

Smacznego steemianie - wegetarianie! 😋

STE_9065.jpg

P. S. Przepraszam za brak zdjęć z produkcji, nastąpiły pewne komplikacje..

Sort:  

Ha, masz szczęście, że jestem nażarty jak prosie, bo inaczej bym monitor zjadł ;) Wspaniałe! PS doceniam ujęcie zzaliści z piękną DOF ;)

Dzięki. 😊
Głębia musi być..

ja tez chciałam docenić zzaliści ja tez!!
ubiegł mnie! :))

aaaach jakie kolory!!!
i mięta jest i agar!
pysznie :D

Dziękuje. 😊
Staram się jak mogę..

Wow, ale świeżość i soczystość, i pyszność!!!
Super, że używasz agaru, szkoda, że jest wciąż tak mało znany. Zauważyłam duży brak świadomości tego, czym tak naprawdę jest żelatyna..
Moje borówki i truskawki jeszcze dojrzewają w ogrodzie, a ja już wiem, że wylądują w Twojej tarcie ;))

Cieszę się, że Ci się podoba. 😊

Agar uwielbiam!
Jeszcze mam na niego parę ciekawych patentów. 🤔

Myślę, że ludzie w końcu się obudzą i przejdą na agar.👍

Borówki, maliny, nektarynki - same dobroci, świetny pomysł na tartę i ciekawa kombinacja smaków 😊

Dzięki! 😉
Miód na moje uszy - zwłaszcza od Ciebie!

Hehe no coś Ty :P Masz świetne zdjęcia i ciekawe pomysły. Wykonanie i dekoracja - mistrzostwo! Bardzo lubię czytać i oglądać Twoje posty. Tak trzymaj! 😊

Dzięki za miłe słowa! 😊
I wzajemnie..
Deserowo wymiatasz!

Dziękuję!😊

Zdecydowanie atrakcyjny wypiek! Kolory zachęcaja do wchłonięcia całego ciasta:)

No i ta galaretka?! Wspaniale!

Dzięki.😊
My wchłonęliśmy w jeden dzień (w dwie osoby).

Wcale się nie dziwię! Prezentuje się oszałamiajaco!

Narobiłeś nam smaka! borówki zakwitły maliny już tusz tusz, a miodem podzielą się z nami nasze pszczółki :) o ile przestanie padać i same wszystkiego nie zjedzą :P Bardzo apetyczna tarta, musimy ją zrobić tylko ta wegańska margaryna masz może jej skład ?

IMG_20180524_081131.jpg

Skład leci do Was!
Pozdrawiam. 😉

Comment removed

Chętnie bym ja schrupała od zaraz, wyglada wyśmienicie 👌

Dzięki. 😊

Niestety już dawno jej nie ma.. 😋

Coin Marketplace

STEEM 0.29
TRX 0.12
JST 0.033
BTC 62934.09
ETH 3118.65
USDT 1.00
SBD 3.85