Mój sposób na chimeryczne Połanieckie rybki

in #pl-wedkarstwo6 years ago


Do powrotu na kanał w Połańcu skłoniła mnie dyskusja na ŚPW,ale zacznę od początku. Któregoś pięknego i słonecznego popołudnia na southboxie rozgorzała dyskusja na temat skutecznego atraktora na rybki. Na Połańcu spędziłem wiele dni na wędkowaniu cały czas testując dodatki z różnymi efektami aż któregoś pięknego dzionka trafiłem w 10.Dlatego też pozwoliłem sobie na dyskusję w dość ostrym tonie,na temat tego ,,cuda’’.Niestety Nasi netowi wędkarze większym zaufaniem darzą Userów niż ,,aktywnych zawodowo’’.Nie byłbym sobą gdybym dał za wygraną postanowiłem zrobić test.Umówiłem się z Naszym portalowym kolegą Januszem alias ,,Moczykij’’na wspólne wędkowanie na kanale. wstępnie umawiamy się w Kielcach o godz. 6.00.Janusz jest zachwycony wyjazdem dawno nie był na rybkach(2 tygodnie łóżka).Jeszcze tylko jeden telefon potwierdzający wyjazd i info o zmianie czasu.W niedzielę kilka minut przed 6 melduję się w skowronkach pod blokiem,Janusz wychodzi z klatki z całym majdanem.Na twarzy ,,banan’’,z takim humorem i optymizmem nic Nas nie może zraźić.Diesel mruczy kilometry upływają nam szybko na rozmowie.Do celu dojeżdżamy około 7.15.Parkuje auto,ja zajmuję stanowisko po lewej a ,,Włóczykij’’ jakieś 15 metrów ode mnie po prawej.Krótki rekonesans brzegiem i dowiaduję się od wędkujących od soboty że, w nocy wzieły 2 heńki.Niestety finału na brzegu nie było.Raczej płacz-jeden ,,poszedł z 0.40 pletką a drugi połamał szklaka i nawet ogonem na,, do widzenia'' nie pomachał.Wracam na stanowisko jeszcze bardziej podbudowany. Nieśpiesznie rozkładamy manele. zaczynamy oczywiście od foteli(komfort wędkowania najważniejszy),i tak powolutku aż do ostatniego etapu- zanęty.Obaj mamy mieszanki przygotowane w domu zostaje tylko dodanie wody. Niestety nie jest to takie łatwe bo od skarpy

na której stoimy,do wody w pionie mamy jakieś 2 metry,Janusz jednak dysponuję wiadereczkiem na sznurku,co znacznie ułatwia temat wody.Zanęta domoczona,można oczywiście przejść do obowiązkowego punktu wycieczki-KAWY.Tym razem to ja jestem górą –najpierw kawa a zestawy do wody potem.Z kubkiem czarnej mazi wracam do wędek,łyk murzyna- zestawy do wody. Sadzam cztery litery na w fotelu, kubek w dłoń i co? Ano standarcik,dzwonki w ruch najpierw na jednej Eternumce a potem na drugiej.Nie pamiętam co złowiłem pierwsze-brzana,certa,jaź a może świnka,chyba to nie jest takie ważne. może to nieładnie zabrzmi ale ja mam rybę za rybą a Janusz otwiera konto okoniem 18 cm.Kawę oczywiście kończę jak zawsze zimną.Ciekawostką jest że gdy stoję przy wędkach brań jak na lekarstwo ale wystarczy że się odwrócę,siądę w fotelu lub odwiedzę Janusza dzwonki grają jak oszalałe.Janusz ma ubaw. Nie jestem mu dłużnym-ma pecha bo rozłożył siatkę i co jakiś czas melduję się u niego z miarową rybką.Mamy zamiar zrobić kilka fotek na potrzeby posta .Niestety z każdą mą wizytą,uśmiech Janusza jakby przybladł(zejście ze stoku a potem wspinaczka alpejska z elementami poślizgu mniej lub bardziej kontrolowanego)Miedzy godziną 12 a 14 elektrownia zatrzymuję zrzut wody w kanał,woda obniża się w tym czasie o jakieś 0,5metra.Rybki stają się niemrawe,brania delikatniejsze- bardziej subtelne.Udaje mi się na pinkę złowić 25 cm bolenia a Janusz łowi suma-sznurówkę 28 cm.Ustalamy koniec wędkowania na godzinę 16,mamy jeszcze czas na ,,rzut rozpaczy’’ co też czynimy, w miedzy czasie robimy fotki,składamy sprzęt i knujemy następny wyjazd(Janusza wzięło) zamykam wędkowanie świnką.Podsumowując zanęta jeszcze raz okazała się skuteczna,co Janusz może potwierdzić ilością brań u mnie a u Niego. Wybieramy się na kanał jeszcze co najmniej 1 raz w tym roku gdyby ktoś jeszcze wątpił w moją zanętę-możemy przeprowadzić test w szerszym gronie. Gwoli sprostowania,zanęta jest skuteczna,ponieważ składniki są znane tylko mnie.Gdybym zdradził jej sekret prawdopodobnie już nic na Połańcu bym nie złowił.Natomiast przy spotkaniu na kanale mogę się nią podzielić.

 




 











 


Posted from my blog with SteemPress : https://swietokrzyskiprzewodnikwedkarski.pl/2018/06/19/skuteczny-sposob-na-chimeryczne-ryby/

Coin Marketplace

STEEM 0.29
TRX 0.12
JST 0.033
BTC 63852.87
ETH 3135.82
USDT 1.00
SBD 3.83