16# Seriale i filmy - film ,, Bleach ''

in #pl-seriale6 years ago (edited)


Wczoraj obejrzałem film ,, Bleach'' to pragnę się podzielić jakie są moje odczucia. 

Musze przyznać trochę z przymrużeniem oka podchodzę do animacji pełnometrażowych filmów. Pewnie głównym powodem są słabe filmy porównując do oryginałów z mangi czy anime. Inaczej się ogląda coś co jest dobrze znane, a inaczej co nigdy się nie oglądało czy miano styczności z oryginałem. Ja czytałem mangę i odcinki anime ( 366 odcinków) przez kilka lat zatem mam do czego porównywać. Problemem filmów jest to, że nie są w stanie nawet jakby twórcy bardzo się starali odwzorować 1:1 pierwowzoru. 


W filmie twórcy mieli trudne i ciężkie zadanie do spełnienia - przedstawić historię dla osób, które nawet wcześniej nie miały styczności z anime. Mogę powiedzieć przedstawione sceny w filmie przedstawiają akcje z 40 odcinków z całego anime. Zatem błędem było zrobić jeden film, gdy serial mógł odnieść dużo większy sukces. Serial mógł mieć załóżmy 13 odcinków i przedstawił w optymalny sposób historię 1 wątku o poznaniu Ichigo i Rukii. Nie mniej jest mi oceniać. Twórcy musieli stosować różne chwyty, aby iść z fabuła do przodu (co jest zauważalne).


Przechodząc do omówienia filmu, trwa on 108 minut. Sceny zekranizowane są idealnie oddane jak z anime. Co z pewnością cieszy fanów. Bardzo dobrze pokazany został charakter głównego bohatera i jego osobowość. Inne role także zostały dobrze odwzorowane. Ja osobiście nie jestem przyzwyczajony do aktorów z Azji ( mają inne rysy twarzy), co częściowo przeszkadza mi w odbiorze. To w anime i mandze postacie mają rysy bardziej europejskie, choć wiadomo, że są z pochodzenia z Japonii. Film prezentuje aktorów praktycznie ze swojego kraju. Plusem jest odgrywanie osobowości ukazanych w anime. Aktorzy odrobili prace domową i czują klimat swoich postaci, które naśladują. Kolejnym plusem są dobrze wykonane rekwizyty ( bronie, ubrania, gadżety) i ich wygląd na pierwszy rzut oka nie przesądza o ich oszustwie. Nie można odmówić dobrej roboty wykonanej przez programistów. Głównie w scenach walk, ale nie tylko. Potwory ukazane są z duża szczegółowością i mamy wrażenie jakby naprawdę tam były. Plusem produkcji był fakt, ze Netflix zainteresował się produkcją i dołożył swoje ,, trzy grosze '' do niej co wyszło na dobre.

Film jest godny uwagi, szczególnie dla fanów serii. Mocne z mojej strony 7/10


Źródła: www.filmweb.pl/film/Bleach-2018-594435

antyweb.pl/bleach-netflix-recenzja/

Obrazek : ovicio.com.br/bleach-live-action-ganha-incrivel-trailer-completo/

                                 Dziękuję za uwagę !!!


                           

Sort:  

Wygląda na to, że to całkiem niezła pełnometrażowa ekranizacja mangi. A tak jak napisałeś, to nie często się zdarza.

A samym anime nie słyszałem jednak, a ma aż kilkanaście sezonów.

Coin Marketplace

STEEM 0.19
TRX 0.15
JST 0.029
BTC 64222.70
ETH 2651.63
USDT 1.00
SBD 2.77