Czy autor może być plagiatorem?

in #pl-reakcja6 years ago (edited)

typewriter-2306479_1280.jpg
zdjęcie pochodzi z https://pixabay.com/en/typewriter-alphabet-vintage-2306479/

Otóż dziś chciałbym zagłębić się właśnie w tym i na wstępie podziękować @fervi który swoim komentarzem nakłonił mnie do przemyśleń.

Otóż wczoraj wrzuciłem trzy moje opowiadania , które pisałem w danym okresie życia( nie są wczorajsze). Jako, że każdy mówił wrzuć je gdzieś może się spodobają.

Tak więc wrzucałem je gdzie popadnie.
No i tutaj zaczynają się schody, bo kiedy wrzucasz na jakaś stronę to tracisz ułamek ich praw, tym bardziej, że dawniej mój nick to maglownik więc każdy może teraz pomyśleć, że taki maglownik, sobie żyje w jaskini i pisze te opowiadania, a taki rosomak podbiera mu, no nie koniecznie.

Otóż jak Fervi napisał jak udowodnić, że to moja twórczość?

Chyba jedynym sposobem była by maszyna która by ukazywała przeszłość, kiedy to pisałem dane opowiadania. Zazwyczaj piszę dramaty osadzone mocno w gatunku horror stąd takie a nie inne.

No i dochodzimy do tego, że ja jako kapitanrosomak nie mam praw do mnie jako maglownik abstrakcyjne, ale prawdziwe, bo co wrzucamy do internetu pod innym nickiem to jednak jest to tej "osoby" a nie aktualnego CIEBIE. No więc analizuje sam siebie, jak uwodnić, że nie ukradłem sobie opowiadania. I chyba najlepiej, będzie jak opiszę jak powstawała farma.

Mianowicie dawno temu jak dinozaury chodziły po ziemi, leciał taki serial Detektywi ( true dedective) i wpadł mi pomysł aby stworzyć historię o człowieku-kozie więm jak to brzmi absurdalnie, ale w 2 części rozwinąłem to bardziej ba nawet swego czasu planowałem 3 część jednak fala krytyki ostudziła mnie. Dodam, że to wersja mocno ocenzurowana, swego czasu lubiłem grozę ekstremalną stad pisałem dosyć mocne opowiadania, jednak starałem się cenzurować.

Tak naprawdę nie da się udowodnić jeżeli coś umieszczamy w pliku tekstowym do internetu( powiecie znak wodny) jednak na tych stronach na jakich umieszczam nie ma czegoś takiego jak znak wodny, a nawet jeśli byłby to maglownik to nie rosomak. I dochodzimy do kolejnego punktu , gdzie kończy się prawo autorskie a zaczyna się plagiat.

Otóż plagiat zaczyna się jeśli utwór został skopiowany bez zgody właściciela tyle, że jeśli jesteś właścicielem, ale nie możesz tego udowodnić( hmm ciekawe jak udowodnić posiadanie dawnego nicku i aktualnego) to tak naprawdę jestem plagiatorem samego siebie plagiatuje bez zgody swojej. Brzmi to abstrakcyjnie ale tak to wygląda, jeśli coś kiedyś świetnego napisaliście pod nickiem akjsdhaskjdas a teraz macie nick kdhaskjdhaskjd to tak naprawdę straciliście prawo do tych rzeczy z tamtego nicku. Abstrakcja jak w filmie surrealistycznym?

Otóż nie warto mieć alterego z przeszłości, jeśli posiadacie teraz nick to trzymajcie się całe, życie bo kiedyś może się okazać, że plagiatujecie samych siebie , nie wiedząc nawet o tym.

Oczywiście niezawodny bot wykrył odnośniki do mojej twórczości i zdawałem sobie z tego sprawę, jednak nie zdawałem sobie sprawy z jednej rzeczy, że nie będę mógł wam udowodnić, że ja to ja z krwi i kości a maglownik i rosomak to jedna i ta osoba.

Trochę to może być niepokojące na przestrzeni kilku lat ludzie tworzą sobie konta tworzą dany kontent a później myślą, że jeśli wrzucą coś z dawnego konta to ludzi to ucieszy oj nie bo wtedy jesteś plagiatorem pana X a jesteś przecież panem Y więc nie możesz kopiować treści które bez zgody właściciela. To tyle napiszcie w komentarzu czy kiedyś mieliście podobną sytuacje, czy jestem jednym z nielicznych gdzie jestem twórcą i plagiatorem w jednej osobie
a o to maglownik ;)

a to rosomak ;)

Dziękuje za przeczytanie

Sort:  

miałem dokładnie taką samą sytuację jak opisujesz na początku swojej przygody ze steemitem tyle że na szczęście mogłem to udowodnić ponieważ właściciel strony na która wrzuciłem swoje artykuły, miał również konto na steemicie i był moim znajomym.

Jest to rzeczywiście poważny problem. Można powiedzieć ze mamy do czynienia z sytuacja kiedy nasza anonimowość zaczyna się obracać przeciwko nam.

Może warto umieszczać jakaś notkę pod artykulem i nauczyć boty, że piszemy "zaswiadczam ze jestem jedynym autorem tekgo tekstu i wczesniej ukazał się on tu i tu" to mają się odczepić?

napisałem pod każdym, że umieszczałem na różnych stronach musisz mi wybaczyć ale gdybym teraz spamiętał wszystkie strony gdzie próbowałem wrzucić to moje barachło to by mi to zajęło trochę. Cóż wszystkie opowiadania można znaleźć moje na opowiadania.pl

no rozumiem i nie podoba mi sie to. Nie stosuje się tu prawa do niewinności oskarżonego, tylko każde się udowadniać swoją niewinność. Warto też jednak panować nad swoim barachłem i pamiętać o kanałach dystrybucji ;)

to dobra nauczka na przyszłość dla mnie :)

No właśnie ciekawe, bo wrzucasz wpis na bloga rozwijanego przez kobiety (co jest dziwne) i tak dalej, wyskakują różne źródła, z nich różne trupy, dość podejrzane to jest. Ale nie chce mi się przeglądać.

uwierz wrzucałem wszędzie ;) swego czasu bombardowałem każde forum, wszystkim pisałem teraz już to olewam, ale kiedyś to intensywnie chciałem , by gdzieś moje opowiadanie się znalazło

możesz badać czy ja to ja, ja się będę trzymał swojej wersji do końca bo wiem kim chyba jestem i byłem ;)

No spoko xd Zdziwiło mnie to mocno, ale cóż - nie mam siły na nic

Odpowiadam. Nie - nie może.
Natomiast wielokrotnie publikowany tekst zawsze będzie niżej wyceniany, bo wyszukiwarka nie pokieruje osób zainteresowanych na steemit tylko pewnie tam, gdzie wskazał kotek.

Tak masz racje kotek będzie wskazywał , że gdzieś kiedyś to już publikowałem co nie zmienia faktu, że większość z tutaj zebranych nigdy nie czytało bazgrołków moich lub też nigdy nie zerknęło do gazetkihisterii stąd postanowiłem tutaj wrzucić by hmm pochwalić się tym co kiedyś tworzyłem no cóż nie do końca mi wyszło ;) ale dzięki temu trochę zacząłem myśleć o swojej twórczości co tak naprawdę daje nick

Największe marki robią rebranding, jeżeli nowa nazwa to nowy potencjał. :)
Jeżeli obawiasz się, że ktoś nie rozpozna Twjego stylu pisania, to pod koniec posta notka z minihistorią tekstu i już.

Congratulations @kapitanrosomak! You have completed the following achievement on Steemit and have been rewarded with new badge(s) :

You published a post every day of the week

Click on the badge to view your Board of Honor.
If you no longer want to receive notifications, reply to this comment with the word STOP

To support your work, I also upvoted your post!

Do you like SteemitBoard's project? Then Vote for its witness and get one more award!

Coin Marketplace

STEEM 0.19
TRX 0.15
JST 0.029
BTC 63294.77
ETH 2638.69
USDT 1.00
SBD 2.70