Sort:  

Pracowałem w firmie, która w roku 2013-2014 wykonywała projekty instalacji w tej technologii. Szczerze mówiąc nie pracowałem w tej "sekcji" i z projektowaniem instalacji pożegnałem się nie jako przez BIM (sam odszedłem, bo zaczęło się sypać ), bo firma wpadła w niemałe problemy finansowe przez właśnie tą technologię i wykonawce. Co chwilę chłopaki mieli spęd i siedzieli w BIM nad biurowcem, bo wykonawca przed wdrożeniem projektu na budowę sprawdzał kolizje i wrzucał takie parametry sprawdzenia, że nawet wykrywało kolizję, że to właściwie zbliżenia były. Podejrzewam, że wykonawca po prostu obniżał sobie tak koszt wykonania projektu, bo za tym szły kary.
Projekt w tamtych czasach były wykonane tradycyjnie w autocadzie, a tylko przenoszona bryła do BIM, więc podwójna robota.
Myślę, że w Polsce długa droga do wdrożenia, i będzie bolesna brakuje specjalistów, a nasze szkolnictwo słabo nadąża za potrzebami rynku.
Niestety przed BIM nie uciekniemy: https://budownictwo.wnp.pl/a-kaczmarek-prezes-pse-inwestycje-firmy-male-i-srednie-boja-sie-bim-u,297986_1_0_0.html . Firma, w której pracuję obecnie zakupiła Solidworks właśnie pod te zmiany w PSE

Jak mi coś czasami nie pasuje w projekcie instalacji to sam modeluję kanały went. czy kanalize. Właśnie po to żeby później nie było niedomówień na budowie. Tylko, że ja chciałbym to dostać a nie robić samemu z rysunków 2D. Brak specjalistów, którzy ogarniają nie BIM a tylko projektowanie 3D już jest widoczny.

Coin Marketplace

STEEM 0.32
TRX 0.11
JST 0.034
BTC 66785.29
ETH 3229.75
USDT 1.00
SBD 4.30