You are viewing a single comment's thread from:

RE: Umowa sprzedaży w świetle prawa polskiego

in #pl-prawo6 years ago (edited)

Hej. Napisałem ten artykuł, żebyście nie popełniali błędów. Przy każdym zakupie od chleba po nieruchomości, sprawdźcie proszę formę w której umowa musi być zawarta. Oczywiście wiadomo kupując chleb wystarczy go wrzucić do koszyka. Natomiast nieruchomość bardzo was proszę uważajcie. Miałem osobiście kilka przypadków, że ktoś kupił dom za pomocą zwykłej umowy kupna sprzedaży. Zapłacił sprzedawcy grubą kasę. Dom nie jest jego, a sprzedawca zniknął i potem płacz. Napisałem, żeby wam sprawę ułatwić. Jeśli nie jesteście pewni, nie kupujcie rzeczy wartościowych w ciemno, lepiej zapytać prawnika czy rzeczoznawcę. Druga uwaga, bardzo was proszę przed zakupem nieruchomości sprawdzić koniecznie w sądzie kto jest wpisany w księgę wieczystą nieruchomości!!!!!!! Raz żeby sprawdzić czy to sprzedawca. Dwa czy nie ma tam innej osoby. Dajmy na to Kowalski sprzedaje nam dom i nie jest wpisany w księdze - umowa nieważna. Albo jest wpisany albo łącznie z wujkiem Johnem z Ameryki. Kupując tylko od Kowalskiego możecie się grubo zdziwić, że po jakimś czasie wujek John się do was wprowadzi... Dlaczego tak jest ? Istnieje domniemanie wiary publicznej ksiąg wieczystych.

Sort:  

Zacząłem pisać komentarz, ale zrobił się za długi i zrobiłem z tego artykuł: małe rozwinięcie z mojej strony: https://steemit.com/pl-prawo/@piesmen/jak-bezpiecznie-kupic-nieruchomosc :)

Super, bądźmy świadomi prawa, nie dajmy się oszukać

Coin Marketplace

STEEM 0.17
TRX 0.15
JST 0.028
BTC 59838.11
ETH 2384.78
USDT 1.00
SBD 2.51